Jei esate prasto mobilaus ryšio zonoje (ar apskritai ne ryšio zonoje), bet šalia „Wi-Fi“ interneto maršrutizatoriaus – ne bėda… jei esate įgalinę skambučius per „Wi-Fi“.
Nors mobilaus ryšio operatoriai vienas garsiau už kitą šaukia apie tai, kad jų tinklo aprėptis yra labai didelė, signalas stiprus, o internetas gretas – ne vienam, tikriausiai, teko atsidurti vietoje, kur mobilaus ryšio kokybė lyg sėdėtum bunkeryje, net miesto centre. Bent jau Vilniuje žinau ne vieną tokią vietą.
Tačiau, jei „tame bunkeryje“ yra veikiantis „Wi-Fi“ ir turite prie jo prieigą – yra sprendimas leidžiantis naudotis telefonu ir skambinti, jei esate įgalinę skambučius per Wi-Fi.
„iPhone“ skambučiai per „Wi-Fi“ (įprastai) yra šifruoti, tad net ir prisijungus prie viešo „Wi-Fi“, galima stipriai nepergyventi.
Daugelis „iPhone“ naudotojų net nežino, kad gali pagerinti skambučių kokybę. Prieš tęsdami įsitikinkite, kad esate prisijungę prie „Wi-Fi“ tinklo, nes be jo skambinti per „Wi-Fi“ neįmanoma.
Žemiau informacija padėsianti šią funkciją įjungti.
Kaip iPhone įgalinti skambučius per Wi-Fi
- Atidarykite Settings aplikaciją
- Paspauskite ant Phone
- Paspauskite ant Wi-Fi Calling
- Įjunkite Wi-Fi Calling on This iPhone
- Atsidariusiame lange spauskite Enable
Atlikus šiuos veiksmus, jūsų „iPhone“ skambučiai per „Wi-Fi“ yra įjungti. Šį nustatymą galite bet kada išjungti.
Jei skambinant nutrūksta „Wi-Fi“ ryšys, skambinimas automatiškai persijungia į ryšio paslaugų teikėjo korinio ryšio duomenų tinklą naudojant „VoLTE“ („Voice over LTE“), jei palaikoma ir įjungta. Žr. „iPhone“ mobiliojo ryšio duomenų nustatymų peržiūra arba keitimas. (Atsiradus „Wi-Fi“ ryšiui, skambinimas naudojant „VoLTE“ taip pat persijungia į „Wi-Fi“.)
Kai kurie paslaugų teikėjai gali naudoti jūsų paslaugų teikimo sutartyje nurodytą adresą kaip jūsų „Skambinimo per Wi-Fi“ vietovę. Prisijungus prie „Skambinimo per Wi-Fi“, „iPhone“ gali negauti pavojaus žinučių.
Nors „Apple“ svetainėje pateikiamų mobilaus tinklo operatorių palaikomų paslaugų sąraše, prie operatorių Lietuvoje skambinimo naudojant „Wi-Fi“ įrašo nėra ir ne prie visų yra šiai funkcijai reikalingas „VoLTE“ paminėjimas, tačiau patys operatoriai (išskyrus „Bitę“) deklaruoja, kad skambinimo per „Wi-Fi“ paslauga veikia.
Patikrinti ar jūsų „iPhone“ („iOS 17“) įjungta „VoLTE“ paslauga galite: Settings → Mobile Sevice → Mobile Data Options → Voice & Data.
- „Telia“: „iOS: Telia klientai, kurie naudoja iPhone, gali naudotis VoWiFi paslauga, atsinaujinę telefono programinę įrangą iki iOS17 versijos.“
- „Tele2“: „<…>„VoWiFi“ veiks „iPhone“ telefonuose, kuriuose įdiegta naujausia „iOS 17“ operacinė sistema.<…>“
- „Bitė“: 2023 m. spalio mėnesį „Bitė“ teigė, kad „Apple“ gaminius turintiems klientams paslaugą planuojama aktyvuoti 2024 m.“ Panašu, kad tie „2024-tieji“ „Bitės“ klientams dar neatėjo.
Patikrinti ar jūsų „iPhone“ skambinimo per „Wi-Fi“ paslauga veikia galite, prieš tai įgalinę skambinimą per „Wi-Fi“ bei prisijungę prie „Wi-Fi“ tinklo ir atidarę kontrolės centrą (perbraukę pirštu nuo dešinio viršutinio telefono ekrano kampo žemyn) bei paspaudę ant lėktuvo piktogramos — laikinai įgalindami skrydžio režimą.
Jei ekrane pasirodys pranešimas, kad „Wi-Fi“ skambinimas neveikia — vadinasi arba kažko neįjungėte, arba jūsų mobilaus ryšio operatorius jo nepalaiko.