Per pastaruosius kelerius metus ypač išpopuliarėjo vaizdo skambučių platformos, o šios srities lydere tapo „Zoom“. Tačiau įrankiui populiarėjant kilo ir susirūpinimas dėl jo saugumo ir privatumo funkcijų – bendrovei ne kartą teko aiškintis dėl renkamų vartotojų duomenų. Anot Donato Drakicko, „Tele2“ produkto vadovo, nors dalį saugumo spragų įmonė išsprendė, kai kurių funkcijų geriau nenaudoti.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Nuotolinių skambučių platformų saugumas ekspertų plačiai aptarinėjamas jau ne vienerius metus, o „Zoom“ platformą tikrai galima įvardinti sukėlusia daugiausiai diskusijų. Dirbant iš namų, bendraujant su užsienyje gyvenančiais draugais ar šeimos nariais svarbu didesnį dėmesį skirti ir savo duomenų saugumui“, – sako Donatas Drakickas, „Tele2“ produkto vadovas.
Nepasitikėjimas tęsiasi kelerius metus
„Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl „Zoom“ susidūrė su vartotojų nepasitikėjimu, buvo tai, kad nesugebėjo tinkamai išspręsti gana anksti atsiradusių saugumo ir privatumo spragų. Dar 2020 m. pradžioje pasirodė pranešimų apie vadinamąjį „Zoom“ bombardavimą“, kai į žmonių skambučius įsilauždavo ir neadekvačiai elgdavosi nekviesti asmenys. Tai sukėlė klausimų dėl platformos gebėjimo apsaugoti naudotojų duomenis, o kai kurie verslai net visiškai atsisakė „Zoom“ platformos naudojimo“, – sako D. Drakickas.
Bendrovė net buvo apkaltinta tuo, kad be naudotojų sutikimo perdavė surinktus duomenis tokioms įmonėms, kaip „Facebook“ ir „Google“. Kiek vėliau buvo keliamas klausimas dėl „Zoom“ platformoje naudojamo galutinio šifravimo. Nors naudotojų duomenys buvo šifruojami – ir taip geriau apsaugomi – perdavimo metu, „Zoom“ vis tiek turėjo prieigą ir prie nešifruoto turinio bei galėjo juo naudotis.
„Nepasitikėjimą platforma labiausiai paskatino tai, kad „Zoom“ į visas su saugumu susijusias problemas reagavo vangiai, jų nesprendė operatyviai, skaidriai. Tiesa, dabar, sulaukusi daug neigiamos kritikos, platforma skiria daugiau dėmesio saugumo ir privatumo funkcijoms, pasamdė saugumo ekspertus ir pagerino galutinio šifravimo parinktis“, – pastebi D. Drakickas.
Kelių funkcijų pataria nenaudoti
Eksperto teigimu, šios vasaros pabaigoje „Zoom“ buvo apkaltinta dar vienu saugumo pažeidimu – įtarta, kad bendrovė be sutikimo naudojo vartotojų vaizdo skambučius savo dirbtinio intelekto (DI) modeliams apmokyti. Kai kurie tąkart atnaujintos naudojimo politikos punktai nurodė, kad platformos naudotojai suteikia leidimą naudoti savo sukuriamą turinį „Zoom“ DI algoritmams ir mašininiam mokymuisi.
Tiesa, įmonė netruko paaiškinti, kad naudojami duomenys niekaip nesusiję su vartotojų skambučių vaizdu, garsu ar kitu turiniu – DI renka tik nuasmenintą informaciją apie skambučių laiką, trukmę. Vis dėlto, jeigu to nepageidaujate, D. Drakickas pataria įsitikinti, ar nesinaudojate kai kuriomis platformos funkcijomis.
„Platforma nerinks jūsų duomenų savo dirbtinio intelekto modeliams mokyti, nebent pasirinksite dirbtinio intelekto funkcijas. Vykdydami skambučius per „Zoom“ venkite „IQ Meeting Summary“ ir „IQ Team Chat Compose“ funkcijų, kurios paremtos DI technologija. Jei jau esate jas kartą pasirinkę, reikėtų išjungti funkciją „Data Sharing“, kuri siunčia jūsų pokalbių duomenis į „Zoom“. Tą patį reikėtų padaryti ir kitiems jūsų skambučių dalyviams“, – pataria ekspertas.
Anot D. Drakicko, kaip ir naudojant bet kokią kitą technologiją ar skambučių platformą, būtina išlaikyti budrumą, peržvelgti visus saugumo nustatymus ir išlikti informuotiems apie saugumo atnaujinimus.