Kalnuotos ir miškingos vietovės, šalia namų tekanti upė ar skardinis stogas – priežasčių, kodėl ryšys gali susilpnėti yra daug. Technologijų ekspertai tikina, kad susidūrus su ryšio problemomis kiekvieną situaciją reikėtų vertinti individualiai, nes nuo to gali priklausyti ir problemos sprendimo būdai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi „Unsplash“ nuotr.
Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas aptaria dažniausias silpno ryšio priežastis ir dalijasi patarimais, kaip jas pašalinti.
1 priežastis: vietovės specifika
Mobilus ryšys veikia radijo bangomis, o jo stiprumą lemia tai, kiek kliūčių atsiranda atstume nuo artimiausios bazinės stoties iki namų ar sodybos. Jeigu bangos sklidimo kelyje pasitaiko kalnuotos vietovės, miškas arba vandens telkiniai – ryšys prastėja. Be to, jį gali veikti ir ne gamtiniai teritoriniai trikdžiai. Pavyzdžiui, ryšys silpnesnis būna pasienio savivaldybėse, kuriose šalies operatoriai yra ribojami tarpvalstybinių susitarimų dėl stočių tankio, leidžiamų naudoti dažnių ir siųstuvų galios.
Ką daryti?
Miškingose, kalvotose ar labiau nuo bazinių stočių nutolusiose vietovėse interneto ryšį galima pagerinti pastiprinus išorinį 4G signalą. Tam naudojami papildomi įrenginiai – lauke prie pastato išorės tvirtinami specialūs modemai, į kuriuos įdedama SIM kortelė arba išorinės antenos. Tiesa, jei stringa tik balso ryšys, tuomet reikalingi ryšio kartotuvai-stiprintuvai. Patartina tokią įrangą įsigyti iš operatorių – tokiu būdu ji bus tikrai saugi ir jos įrengimui nereikės gauti papildomo leidimo iš Ryšių reguliavimo tarnybos.
2 priežastis: ryšį blokuojantys namai
Kartais kliūtys geram ryšiui susidaro ne tik gamtoje, bet ir namuose. Čia jis gali būti silpnesnis dėl storų sienų, skardinio stogo, apšiltinimui naudojamų plėvelių, sudėtyje turinčių metalo, ar tiesiog didelio namo ploto. Dėl šių priežasčių, ryšys gali veikti ir netolygiai – pavyzdžiui, tik atvėrus langus arba ne visuose kambariuose.
Ką daryti?
Iš pradžių, pasitikrinkite dabartinį interneto greitį ir sužinokite, kokia maksimali sparta jūsų namuose galėtų būti su operatoriaus Laisvu internetu. Tam „Tele2“ sukūrė specialų 4G interneto ryšio stiprumo žemėlapį. Jame taip pat galite patikrinti, kur yra artimiausia bazinė ryšio stotis ir pagal tai namuose pakeisti Wi-Fi modemo vietą. Jei tai negelbėja ir interneto ryšys yra nepakankamai geras dėl pastato ypatumų, greičiausiai reikės papildomo modemo viduje.
3 priežastis: staigiai padidėjusi apkrova
Kartais ryšio stiprumui įtakos gali turėti ir staiga išaugęs bazinių ryšio stočių apkrovimas. Įprastai operatoriai iš anksto planuoja, kuriose vietovėse reikės galingesnio ryšio – naujai kuriamuose kvartaluose arba didesnėse susibūrimo vietose. Tačiau kartais apkrovimas padidėja staiga. „Tele2“ duomenimis, per pandemiją poreikis praplėsti stotis padvigubėjo. Vietoje planuotų vietovių miestų centruose, ryšys buvo gerinamas miegamuosiuose rajonuose, kur per karantiną buvo dirbama ir mokomasi.
Ką daryti?
Jei anksčiau savo namuose arba sodyboje nesiskundėte ryšiu ir jis staiga suprastėjo, susisiekite su savo ryšio tiekėju. Jis įvertins, kas konkrečioje teritorijoje galėjo nulemti tokius pokyčius. Galbūt rajone tereikės praplėsti tinklo talpą naudojant naujus dažnius ar atnaujinti programinę įrangą. Toks sprendimas pagerintų ryšį jums ir kaimynams per kelias savaites.
4 priežastis: ne ryšys, o įrenginys
Kasmet atsiranda vis daugiau dažnių ir jais veikiančių technologijų. Taigi įrenginių gamintojams tenka į beveik tokio paties dydžio išmaniuosius sutalpinti vis daugiau ryšio antenų ir jas optimizuoti. Todėl mobilieji telefonai arba planšetiniai kompiuteriai ryšį priima ne vienodai. Tačiau nebūtinai naujieji modeliai šiuo klausimu yra pažangesni – kartais gamintojai daugiau dėmesio skiria įrenginio dizainui arba kitoms jo technologijoms, o ne antenos jautrumui.
Ką daryti?
Jei įtariate, kad ryšį silpnina pats įrenginys, atlikite paprastą bandymą. Padėkite du skirtingus išmaniuosius vieną šalia kito ir patikrinkite, koks ryšio stiprumas rodomas jų ekranuose. Taip pat pabandykite atlikti tuos pačius veiksmus su skirtingais telefonais arba telefonu ir planšete. Jei ryšys yra silpnas tik viename įrenginyje, tikėtina, kad jis ir yra problemos priežastis.