Naujos išmaniųjų telefonų funkcijos ir metai iš metų besitęsianti jų technologinė pažanga pasitarnauja ne tik paprastiems vartotojams, bet ir verslo atstovams. Daugeliui žmonių Lietuvoje ir visame pasaulyje šis kišenėje telpantis prietaisas tapo pagrindiniu darbo įrankiu, be kurio sunkiai įsivaizduojama net ir jų atstovaujamų kompanijų veikla. Tačiau rinkos specialistai atkreipia dėmesį, kad įmonės, pirkdamos telefonus savo darbuotojams, dažnai padaro rimtų klaidų, galinčių lemti papildomas išlaidas ar žalą reputacijai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
„Nemaža dalis verslo organizacijų, spręsdamos naujų išmaniųjų telefonų įsigijimo klausimą, didžiausią dėmesį kreipia tik į du dalykus – funkcionalumą ir pardavimo kainą. Deja, šiandieniniame įvykių kontekste to nepakanka. Šiomis dienomis tapo privalu atkreipti dėmesį ir į prietaisų kibernetinio saugumo savybes, palaikymo trukmę bei tinkamumą verslo poreikiams. Atsižvelgusios į visus šiuos pasirinkimą lemiančius faktorius ir žemiau aprašomas klaidas, kompanijos gali užkirsti kelią nenumatytoms grėsmėms ir reikšmingai sutaupyti“, – sako Vaidas Bielinis, „Samsung Electronics Baltics“ pardavimų verslui skyriaus vadovas.
Rizikuojama klientų duomenų saugumu ir įmonės reputacija
Pandemijos metu, kai daugeliui įmonių taip būtina darbą organizuoti nuotoliniu būdu, nemaža dalis saugiuose bendrovių kompiuteriuose ir serveriuose saugotų duomenų neišvengiamai persikėlė į darbuotojų nešiojamuosius kompiuterius ir išmaniuosius telefonus. Tikėtina, jog tarp šių duomenų pateko ne tik jautri įmonės, bet ir jos klientų informacija, kurios apsaugai taikomi kur kas aukštesni standartai, nei gali pasiūlyti tam tikri įrenginiai.
„Dėl šios priežasties labai svarbu vadovautis kompetentingų kibernetinio saugumo institucijų ir ekspertų rekomendacijomis, kurios atkreipia dėmesį į įvairių išmaniųjų saugumo grėsmes. Taip pat būtina laiku pasirūpinti, jog įmonės telefonuose būtų įdiegta nuo virusų sauganti programinė įranga ir tinkamai sukonfigūruoti saugumo nustatymai“, – pasakoja ekspertas.
Nereikalingi sunkumai išmaniųjų telefonų valdymui
Net ir pastarosiomis dienomis nemaža dalis įmonių perka skirtingų gamintojų išmaniuosius telefonus arba leidžia darbuotojams patiems jį įsigyti. Deja, žvelgiant iš praktinės pusės, tai kompanijoms sudaro daugiau nepatogumų ir nereikalingų išlaidų, nei naudos. Skirtingų prekės ženklų įrenginiai, kuriuose veikia skirtingos operacinės sistemos ar jų versijos, apsunkina IT skyriaus darbą atnaujinant jų programinę įrangą ir sprendžiant darbuotojams kilusias technines problemas. Taip pat ne retai dėl to iškyla suderinamumo problemų su kompanijos naudojamomis aplikacijomis, nuo ko kenčia nuotolinio darbo efektyvumas ir kokybė. Būtent dėl to specialistai rekomenduoja rinktis to paties gamintojo ir, geriausia, tos pačios kartos išmaniuosius įrenginius visam įmonės kolektyvui.
Neatsižvelgiama į bendrą eksploatacijos kainą
Verslams ieškant būdų optimizuoti savo veiklą, įmonių išmaniųjų telefonų pirkimo konkursuose ne retai laimi pigiausi išmanieji telefonai. Tačiau šis taupymo būdas ilgesnėje perspektyvoje kartais ne tik nepadeda sutaupyti, bet ir lemia nereikalingas išlaidas.
„Pigesni ar mažiau žinomų gamintojų įrenginiai labai dažnai siūlo tiek prastesnius techninius parametrus, tiek trumpesnį programinės įrangos palaikymą, todėl jie natūraliai pasensta greičiau. Praėjus vos metams šie prietaisai dažnai nustoja gauti svarbius saugumo atnaujinimus ir operacinės sistemos klaidų pataisymus, o mažiau pajėgi aparatinė įranga nebegali darbuotojui garantuoti sklandaus darbo su biuro bei reiklesnėmis bendrovės naudojamomis programomis. Taip įmonės tampa priverstos šiuos išmaniuosius kur kas greičiau pakeisti naujais, kas bendros sumos eilutėje labai dažnai lemia didesnius kaštus už naudojimąsi brangesniais prietaisais tą patį laikotarpį“, – atskleidžia V. Bielinis.