Išmanusis telefonas šiandien daugeliui yra tapęs nepamainomu kasdienybės palydovu ir pagalbininku kone visos srityse. Visgi išmaniųjų savininkai neišvengia su šiais įrenginiais susijusių problemų, kurių sprendimai dažnai gali būti labai nesudėtingi, tačiau apie juos paprasčiausiai nežinoma. „Samsung“ produktų ekspertė Brigita Barkauskienė išskiria 4 problemas, su kuriomis dažnai susiduria vartotojai, ir pranešime žiniasklaidai pataria, kaip jas spręsti.
Telefonas veikia lėčiau, nei įprasta
Išmanieji įrenginiai natūraliai gali pradėti veikti lėčiau, tačiau net ir tokiu atveju įmanoma rasti būdų, kaip įrenginio našumą padidinti. Dėl šios priežasties telefone būtina palaikyti „švarą“ ir retkarčiais apsitvarkyti.
„Kiekviena fone veikianti programėlė ar procesas naudoja telefono resursus ir užima jo spartinančiąją atmintį (angl. cache). Dėl to, norint paspartinti telefono veikimą, reikėtų išjungti fone veikiančias programėles, o telefono nustatymuose kiek įmanoma labiau sumažinti fone veikiančius procesus, pavyzdžiui, išjungti automatinio vietos nustatymo funkciją ir įjungti ją tik tuomet, kai be jos išsiversti negalima. Taip pat verta ištrinti nenaudojamas programėles ir apsvarstyti galimybę nuotraukų galeriją perkelti į debesų platformą“, – sako B. Barkauskienė.
Telefono baterija greitai išsikrauna
Panašiai erzinanti ir dažniausiai su telefono amžiumi susijusi problema yra greitai išsikraunanti baterija. Bet kurio įrenginio baterijos efektyvumas su laiku mažėja, tačiau jos gyvavimą galima prailginti pakeitus tam tikrus telefono naudojimo įpročius.
„Net ir paprasčiausiai trumpesnio automatinio ekrano išsijungimo intervalo nustatymas ar ekrano ryškumo sumažinimas gali padėti sutaupyti nuo kelių iki kelių dešimčių procentų įkrautos baterijos pajėgumų. Šiuos nustatymus aktyvuoti daugelyje telefonų galima įjungus baterijos taupymo režimą. Be to, šiuo atveju taip pat gali padėti telefono atminties atlaisvinimas, ištrinant nenaudojamas programėles ir išjungiant foninius procesus“, – teigia „Samsung“ produktų ekspertė.
Telefonas perkaista
Išmaniajam telefonui pakenkti gali ir karštis. Įrenginį naudojant intensyviai, pavyzdžiui, vienu metu įjungus kelias resursams imlias programėles – telefonas gali pradėti kaisti, o tai gali pakenkti ir jo baterijai.
„Perkaitimo pavojus dažniausiai kyla karštomis vasaros dienomis, ar telefoną veikiant tiesioginiams saulės spinduliams, taip pat palikus prietaisą įšilusiame automobilyje. Pirmiausia telefoną reikėtų saugoti nuo tiesioginių saulės spindulių ir laikyti jį vėsesnėje vietoje. Be to, jei naudojant telefoną jaučiama, kad jis stipriai šyla, reikėtų leisti įrenginiui „atsikvėpti“ – išjungti atidarytas programėles, atidėti duomenų parsisiuntimus ar programėlių atnaujinimus kitam laikui, kai prietaisas nebus intensyviai naudojamas. Taip pat verta patikrinti, ar perkaitimo kaltininkė nėra kažkuri konkreti programėlė, kurios, tokiu atveju, reikėtų atsisakyti“, – sako žinovė.
Prie telefono neprisijungia „Bluetooth“ įrenginiai
Naudojant „Bluetooth“ ryšį prie išmaniųjų telefonų galima prijungti vis daugiau išorinių prietaisų ir aksesuarų, pavyzdžiui, belaides ausines ar išmaniuosius laikrodžius. Dažnai susiduriama ir su problema, kuomet „Bluetooth“ ryšiu susieti įrenginių nepavyksta.
„Šiuo atveju problema gali kilti dėl daugelio skirtingų priežasčių, todėl visuomet verta išmėginti pačiame telefone dažniausiai esantį problemų sprendimo gidą (angl. troubleshoot). Taip pat visuomet reikėtų patikrinti, ar prietaisas yra suderinamas su konkrečiu telefono modeliu. Galiausiai reikėtų įsitikinti, kad „Bluetooth“ ryšys abiejuose prietaisuose yra išties įjungtas. Neretai problemą išspręsti padeda paprasčiausias „Bluetooth“ ryšio išjungimas ir įjungimas iš naujo. Be to, su telefonu naudojant keletą skirtingų „Bluetooth“ įrenginių, pavyzdžiui, ausines ir garso kolonėles – reikėtų įsitikinti, kad prisijungta prie reikiamo įrenginio“, – teigia „Samsung“ produktų ekspertė.