Paaiškinsime kas turėtų taisyti sugedusį įrenginį, kiek laiko tai užtruks, ar bus suteikiamas atsarginis telefonas ir ką daryti, jei esate nepatenkinti remonto kokybe.
Kokiais atvejais galima atiduoti telefoną garantiniam remontui
Įrenginiai, kurie turi defektų ir jų garantinis laikotarpis nepasibaigęs, yra priimami ir taisomi nemokamai.
Už prekių kokybę atsakingas tiek pardavėjas, tiek gamintojas. Todėl, jei telefonas turi garantiją, galite kreiptis į parduotuvę, kurioje įsigijote prekes, arba tiesiai į garantinį servisą, kuris dažniausiai būna nurodytas pirkimo dokumentuose.
Defektai, dėl kurių galima kreiptis į garantinį remonto skyrių, gali būti skirtingi: ekrano įtrūkimai, garso nebuvimas, neveikiantis jutiklinis ekranas ir pan.
Telefonas bus suremontuotas pagal garantinius įsipareigojimus, jei nebus įrodyta, kad gedimas įvyko dėl jūsų kaltės arba dėl netinkamo transportavimo ar sandėliavimo. Kodėl atsirado defektas, bus išsiaiškinta prekės patikrinimo metu.Šiame procese pateikiamos ir ekspertų išvados.
Kada prasideda garantinis laikotarpis
Garantijos laikotarpis įsigalioja nuo pirkimo dienos.
Pristatant paštu arba per kurjerį, garantija prasideda nuo prekių gavimo momento. Jei po pristatymo jūs negalite naudoti gaminio - nėra būtinų dalių ar priedų, reikalingi specialūs nustatymai ar konfigūracijos, prietaisas neveikia, - garantinis laikotarpis prasidės nuo to momento, kai pardavėjas pašalins visus šiuos trūkumus.
Kiek laiko galioja garantija?
Dažniausiai garantinis laikotarpis nurodomas pardavimo sutartyje ir galioja gamintojo nurodytą terminą. Paprastai, mobiliesiems telefonams yra suteikiama dviejų metų garantija. Kai sutartyje nėra jokios sąlygos, laikoma, kad garantija galioja taip pat dvejus metus.
Garantija suteikiama ir atskiroms telefono dalims. Sutartyje pažymėtas jų galiojimo terminas.
Kada telefonas nebus remontuojamas pagal garantinį dokumentą
Pardavėjas arba gamintojas turi patikrinti telefoną. Garantinis remontas netaikomas, jei paaiškėja, kad:
- neteisingai naudojote įrenginį (pvz., pažeidėte jį aštriu daiktu);
- neatsargiai su juo elgėtės (numetėte ir sudaužėte stiklą);
- netinkamai laikėte (vonioje, kur yra didelė drėgmė);
- jei telefonas yra sugadintas dėl stichinių nelaimių (gaisro ar potvynio metu);
- jei patys bandėte telefoną pataisyti arba kažką jame pakeitėte.
Jei patikrinus nustatoma, kad vis dėlto dėl jūsų kaltės telefonas yra sugadintas, turėsite sumokėti už ekspertų paslaugas ir kreiptis į remonto paslaugų centrą dėl mokamų telefono remonto paslaugų.
Kur perduoti telefoną garantiniam remontui
Dėl nemokamo remonto galite susisiekti su parduotuve, kurioje pirkote įrenginį. Pardavėjas gali priimti telefoną, jei įrenginys turi galiojantį garantinį dokumentą, tačiau dažniausiais atvejais reikia kreiptis į garantinio remonto paslaugas teikiančias taisyklas.
Įgaliotas aptarnavimo centras yra tas, kuris bendradarbiauja su telefono gamintoju. Čia galite gauti nemokamą garantijos remontą gamintojo sąskaita. Aptarnavimo centre bus naudojamos originalios konkretaus telefono modelio atsarginės dalys.
Paslaugų centras tiesiog specializuojasi remonto darbų srityje ir gali nebendradarbiauti su konkrečiu gamintoju, bei nenaudoti originalių atsarginių dalių. Būtina išsiaiškinti, ar šiame centre teikiamos garantinio aptarnavimo paslaugos.
Jei reikia pasinaudoti garantine paslauga
Ko jums prireiks:
- Pirkimo kvito arba pardavimo sutarties - tai dokumentas, patvirtinantis pirkimą.
- Garantinio dokumento.
- Asmens dokumento
- Nusiskundimų pateikimo, kodėl telefonas perduodamas remontui.
Ką daryti toliau
Atvykti į parduotuvę ar aptarnavimo centrą.
Paduodati savo telefoną, o parduotuvė ar aptarnavimo centras turėtų atlikti patikrinimą gedimų nustatymui. Tuomet jums išduos dokumentą, kuriame bus nurodoma:
- įrenginio priėmimo laikas;
- telefono modelis, serijos numeris ir pan.;
- kas perdavė;
- kas priėmė;
- žalos aprašymas;
- remonto laikas.
Defektų paieška gali tęstis kelias dienas. Šiuo laikotarpiu parduotuvė ar aptarnavimo centras atlieka ekspertizę.
Per kiek laiko suremontuos telefoną
Paprastai sutartyje yra nurodomi remonto terminai.
Jei nėra konkrečių terminų, sutaisyti telefoną turėtų kuo greičiau, atsižvelgiant į tai, koks yra gedimas.
Kai jums bus gražintas telefonas, garantinis laikotarpis bus pratęsiamas tokiam terminui, kurį prietaisas buvo taisomas. Tam reikalui turite paprašyti dokumento, kuriame parašyta, kada prietaisas buvo priimtas remontui ir kada jis buvo grąžintas jums.
Ar remonto metu turėčiau gauti pakaitinį telefoną
Jei jums reikia pakaitinio telefono, nurodykite tai prekės pridavimo akte, pagal kurį telefonas priimamas taisyti.
Pakaitinis telefonas turi turėti tas pačias savybes kaip ir prietaisas, kurį pateikėte remontui.
Jei perduodate jutiklinio ekrano įtaisą, negalite gauti mygtukinio, kuriuo galima tik skambinti ir siųsti SMS.
Ką daryti, jei nesate patenkintas garantinio remonto kokybe
Prieš atsiimdami telefoną iš taisyklos, atidžiai jį patikrinkite - ar nėra naujų pažeidimų, įbrėžimų. Įjunkite ir išjunkite prietaisą, patikrinkite, ar veikia visos jo funkcijos. Nufilmuokite video arba nufotografuokite. Po to paprašykite dokumento, kuriame būtų nurodoma, kad prietaisas buvo taisomas.
Jei radote defektą arba prietaisas pradėjo veikti blogiau nei anksčiau, tai nurodykite priėmimo ataskaitoje - tiek kopijoje kuri yra pas jus, tiek taisymo organizacijos egzemplioriuje. Paprašykite nemokamai pašalinti šiuos trūkumus. Jei garantinio remonto paslaugas teikianti įmonė atsisakys tai atlikti, pateikite skundą.
Jei į pretenziją neatsakoma, galite, surinkę dokumentus, parašyti skundą vartotojų teisių kontrolės tarnybai.
Atsakingas bus tas asmuo, kuris vykdė remontą, net tuo atveju, jei jūs telefoną pridavėte parduotuvėje, o ši išsiuntė jį į techninės priežiūros centrą ar dirbtuvę.
Ką daryti, jei telefonui nuolat reikalingas remontas
Jei pavargote nuo nuolatinio telefono perdavimo garantiniam remontui, galite grąžinti prietaisą pardavėjui. Bet tik esant tokioms sąlygoms:
- remonto metu buvo rasti dideli trūkumai - tokie, kurie negali būti suremontuoti arba reikalauja pernelyg didelių remonto išlaidų;
- Per visą garantinį laikotarpį telefonas buvo remontuojamas daugiau nei 30 dienų.
Tokiais atvejais galite grąžinti telefoną ir reikalauti pakeisti jį nauju: pasirinkite naują tokio paties ar kito modelio prietaisą, pagal tą pačią kainos kategoriją. Norint įsigyti brangesnį prietaisą gali tekti sumokėti kainų skirtumą. Arba galite prašyti pinigų grąžinimo ir įrenginį įsigyti kitoje vietoje.