Laikai, kai senjorai pirkdavo tik mygtukinius mobiliuosius telefonus, skirtus vien skambinti, baigiasi. Specialistai pastebi, kad vis daugiau vyresnio amžiaus klientų renkasi išmaniuosius įrenginius, tačiau jiems kelia kiek kitokius reikalavimus. „Huawei“ Baltijos šalių vartotojų verslo grupės vadovo Yanfei teigimu, išmanieji telefonai turėtų palengvinti, o ne apsunkinti senjorų gyvenimą, tad, norint, kad naujas telefonas nedūlėtų nenaudojamas stalčiuje, reikia žinoti keletą esminių taisyklių.
Mygtukų era baigiasi
Ilgą laiką senjorai pirmenybę teikė tik mobiliesiems telefonams su mygtukais. Pasak bendrovės „Telia Lietuva“ atstovo spaudai Audriaus Stasiulaičio, tokį vyresnio amžiaus vartotojų pasirinkimą lėmė dvi pagrindinės priežastys – gerokai žemesnės šių telefonų kainos ir naujovių baimė – daugelis vyresnio amžiaus klientų prisipažįsta nerimaujantys, kad nemokės naudotis išmaniaisiais telefonais. Visgi, tendencijos keičiasi.
„Vyresnio amžiaus žmonėms savanoriškai organizuojame mokymus, kurių metu mokome naudotis išmaniaisiais įrenginiais ir kitomis technologijomis. Tiek mokymų metu, tiek konsultuodami klientus salonuose, siekiame parodyti, kad valdyti išmaniuosius telefonus ne taip ir sudėtinga, užtat galimybės – gerokai didesnės. Išdrįsę ir pasirinkę išmaniuosius telefonus senjorai dažniausiai lieka patenkinti savo sprendimu“, – teigia A. Stasiulaitis.
Reikalavimai paprasti
A. Stasiulaičio teigimu senjorų pageidavimai renkantis telefoną – ar tai būtų išmanusis, ar paprastas mygtukinis – yra išties paprasti ir labai konkretūs: tai didelės, aiškiai matomos raidės ir skaičiai ekrane, kokybiški garsiakalbiai, kad gerai girdėtų pašnekovą pokalbio metu, o renkantis mygtukinį telefoną – pakankamai dideli jo mygtukai.
„Žinoma, jiems aktualios ir kitos detalės, kurios svarbios bene kiekvienam telefono pirkėjui: sklandus veikimas, aiškus valdymas, ilgai veikianti baterija. Taip pat pastebime, kad vyresnio amžiaus pirkėjai ilgai naudojasi tuo pačiu telefonu, ir jį keičia tik tuomet, kai senasis sugenda“, – teigė A. Stasiulaitis.
Mobiliųjų telefonų asortimentas kasdien plečiasi ir daugelis gamintojų siūlo išskirtinai senjorams skirtus mobiliuosius įrenginius. Tokie telefonai turi specialią funkciją, kad, įvykus nelaimei, vieno mygtuko paspaudimu galima būtų iškviesti pagalbą ar surinkti iš anksto užprogramuotą numerį. Be to, šie telefonai gali būti konfigūruojami ir nuotoliniu būdu.
Svarbiausias reikalavimas – patogumas
Nors vyresnio amžiaus klientai mobiliuosius telefonus renkasi turėdami vos keletą kriterijų, telefonų gamintojai vis dažniau siekia geriausiai atliepti jų poreikius. „Huawei“ Baltijos šalių vartotojų verslo grupės vadovo Yanfei teigimu, naujieji Y serijos telefonai kurti taip, kad išpildytų visus senjorų reikalavimus.
Jie pasižymi itin dideliais ekranais (iki 5,99 colių), tad visos ikonos ryškios, lengvai atpažįstamos, didelės ir patogios paspausti. Tekstą (el. laiške ar internetinėje svetainėje) galima dar papildomai padidinti, tad net ilgesnis skaitymas nevargins akių. Aukštos rezoliucijos priekinės ir galinės telefono kameros užtikrina nepriekaištingą video ir nuotraukų kokybę, o dėl itin didelės talpos baterijos nereikės nuolat su savimi nešiotis įkroviklio.
„Svarbiausias Y serijos telefonų uždavinys paprastas – palengvinti gyvenimą. Kad ir kam naudotumėte telefoną – sekti pasaulines naujienas, bendrauti su kitoje šalyje gyvenančiais artimaisiais ar skaityti knygas – su šios kartos telefonais tai dar lengviau. Telefonai turi tarnauti žmogui, o ne atvirkščiai“, – įsitikinęs „Huawei“ Baltijos šalių vartotojų verslo grupės vadovas Yanfei.
Y serijos telefonai veikia su dviem SIM kortelėmis, juose įdiegta „Google Android“ operacinė sistema, garantuojanti sklandų bei greitą įrenginio veikimą.
Keli patarimai, kad telefonas nedulkėtų stalčiuje
Prieš perkant telefoną vyresnio amžiaus artimajam, visų pirma reikėtų pasitarti su juo pačiu. Pasidomėti, kokie aspektai jam svarbiausi: koks turėtų būti telefono ir ekrano dydis, ar dažniau įrenginys bus naudojamas skambinimui, ar trumpųjų žinučių rašymui, koks bus telefono naudojimo dažnis ir pan.
„Svarbu, kad išrinktas telefonas atitiktų žmogaus poreikius, patiktų ir būtų patogus naudoti, juk telefonas reikalingas kasdien. Kitu atveju, pavyzdžiui, per skubą pasirinktas nepatogus, per mažas ar poreikių neatitinkantis telefonas gali gulėti stalčiuje nenaudojamas“, – pataria bendrovės „Telia Lietuva“ atstovas spaudai A. Stasiulaitis.
Ne ką mažiau svarbu ne tik atsakingai išrinkti mobilųjį telefoną, bet skirti laiko parodyti vyresnio amžiaus žmogui, kaip juo naudotis. Supažindinkite naudotoją su pagrindinėmis telefono funkcijomis, tokiomis kaip skambinimas ir SMS žinutės, parodykite, kaip fotografuoti, siųsti bei gauti nuotraukas, kaip veikia vaizdo skambutis.
„Jei tai išmanusis telefonas, verta atsiųsti pagrindines programėles (pvz., naujienų portalų, orų, transporto tvarkaraščių ir pan.) bei parodyti, kaip jos veikia. Visos šios telefonų suteikiamos galimybės gali praskaidrinti vyresnio amžiaus artimųjų kasdienybę, sutvirtinti ryšius su šeima ir bičiuliais“, – įsitikinęs pašnekovas.