MTTC nuotr. / Drėgmės pažeidimai išmaniajame telefone |
---|
Kai žiemą termometro rodyklė nukrenta gerokai žemiau nulio, kartu su mumis šąla išmanieji telefonai. Ilgesnį laiką šaltyje pabuvojęs kelis tūkstančius litų kainuojantis išmanus įrenginys parsineštas į namus gali ir nebeveikti, o nunešus jį į telefonų taisyklą sužinote, kad telefonui atimama garantija. Kodėl taip nutinka ir kaip apsaugoti įrenginius nuo panašių nemalonumų?
Gedimai pastebimi ne iškart
„Žemesnė nei dešimties laipsnių Celsijaus temperatūra gali pakenkti vidiniams telefonų komponentams – plokštei, baterijai. Jeigu telefonas iš šiltos aplinkos patenka į šaltį ir atvirkščiai, gali kauptis kondensatas krovimo/USB jungtyse, ausinių, atminties kortelių lizduose, taip pat mikrofono, ausinės skylutėse, – aiškino „Mobilios Linijos“ vadybininkas Renatas Valkauskas. – Staigus temperatūrų skirtumas, pavyzdžiui, ištraukus telefoną iš kišenės ir netyčia išmetus ant sniego kad ir kelioms sekundėms, gali turėti įtakos ir ekrano gedimui.“
Pirmieji gedimo simptomai gali pasirodyti po paros – išblukęs, vėluojantis vaizdas ar juostos ekrane. Pasak specialisto, laiku išvalius drėgmę galima išvengti brangaus remonto, tačiau jeigu šalčio ir kondensato paveiktas telefonas nesausinamas bent savaitę, nors jis ir veikia, po mėnesio remontas gali jau nebepadėti.
Geriausias būdas apsaugoti išmanųjį telefoną yra laikyti jį specialiame dėkle, ypač tokiame, kuris apsaugo telefono jungtis.
„Jokiu būdu nepatartina telefono žiemą laikyti tik rankinėse, nes temperatūra ten gali būti labai maža“, – pridūrė R. Valkauskas.
Pasak jo, tokie gedimai būdingi visiems telefonams – išsiskiria nebent geriau apsaugoti CAT, „Samsung Galaxy Active“ ar IP 57 sertifikatą turintys „Xperia“ serijos telefonai.
Pavojingiausia vieta – vonia
Paprašytas įvardinti dažniausiai žiemą pasitaikančius gedimus Mobiliųjų telefonų techninio centro vadovas Gintaras Kručkas atkreipė dėmesį, kad žiema iš kitų sezonų neišsiskiria – telefonai genda visais metų laikais, o žiemą į taisyklas žmonės telefonus neša netgi rečiau.
Iš dalies tai susiję su tuo, jog dauguma žmonių, ypač gruodžio mėnesį, ruošiasi šventėms ir mažų įrenginio gedimų šalinimą dažnai nukelia vėlesniam metui.
„Žiemos metu daugiausiai įrangos gauname po didžiųjų švenčių. Klientai skundžiasi pablogėjusia įrenginio veikimo kokybe ar švenčių metu netyčia skilusiu ekranu ar korpusu. Nuo mechaninio poveikio įrenginį rekomenduojame apsaugoti stiklo apsauga: plėvele ar specialiu apsauginiu stiklu. Šios priemonės leidžia nebrangiai apsaugoti įrenginį nuo didesnių netikėtų išlaidų ateityje“, – pasakojo G. Kručkas.
Kita, kiek rečiau pasitaikanti problema, yra drėgmės, skysčių pažeidimai, kurie pastebimi tik atidarius įrenginį. Būtent dėl šių pažeidimų yra dažniausiai anuliuojama ir gamintojo garantija – tokių atvejų MTTC per metus užfiksuoja iki 8 procentų.
„Šie pažeidimai dažnai sukelia rimtų telefono problemų. Dažniausiai nuo skysčių nukenčia atviros įrenginio vietos – krovimo (USB) ir ausinių lizdai, – aiškino G. Kručkas. – Drėgmės pažeidimų galima išvengti telefoną laikant saugiose vietose. Pagal mūsų klientų nusiskundimų pobūdį, dažniausiai skysčių pažeidimai atsiranda būnant lauke, kalbant telefonu lyjant ar sningant, pametus telefoną lauke ir radus tik po kurio laiko, o namuose „pavojingiausia vieta“ nurodoma vonia.“