Jau kuris laikas „Facebooko“ vartotojai skundžiasi suprastėjusia socialinio tinklo veikla. LRT.lt sudarė pagrindinių problemų, su kuriomis susiduria besinaudojantys šia internetine platfoma, sąrašą.
Nusiskundimų pastebimai padaugėjo po to, kai kovo 5 d. visame pasaulyje sutriko „Metos“ valdomų socialinių tinklų veikla – vartotojai kurį laiką buvo atjungti nuo „Facebooko“ ir „Instagramo“ paskyrų, neišsisiuntė žinutės susirašinėjimo platformoje „Messenger“.
„Pokalbių“ skiltyje nepavyksta rasti draugų
LRT.lt sulaukė nusiskundimų, kad jau maždaug kelis mėnesius kompiuterinėje feisbuko versijoje vartotojams ekrano kairėje esančioje pokalbių paieškoje nepavyksta rasti žmonių, su kuriais neseniai vyko susirašinėjimas. Vietoje to įvedus artimo draugo vardą ir pavardę, rodomi žmonės, su kuriais socialiniame tinkle kontakto nebuvo seniai arba išvis niekada.
„Pokalbiai“ feisbuko naršyklės versijoje / Ekrano nuotr.
„Labai sunku kontaktuose rasti žmones, su kuriais nuolat bendrauji. Pirmiausia algoritmas siūlo tuos, su kuriais gyvenime reikalų neturėjai“, – LRT.lt sakė vienas iš skaitytojų Mantvydas.
Jis tęsia, kad, nepavykus rasti žmogaus, jam parašyti galima tik tiesiogiai nuėjus į jo profilį ir paspaudus mygtuką „Siųsti pranešimą“. „Tiesiog gaištu savo laiką“, – piktinasi Mantvydas.
Nerodo susirašinėjimo ir neleidžia išsiųsti žinutės
Vartotojai, kurie paieškoje visgi suranda draugus, skundžiasi kita problema – atsidariusiame susirašinėjimo lange nerodomas buvęs susirašinėjimas ir neleidžiama draugui išsiųsti naujos žinutės. Vietoje to juodame laukelyje matomas užrašas „Apsaugota tiesiogine šifruote“ ir „This person is unavailable on Messenger“ (liet. „Šis žmogus „Messengeryje“ yra nepasiekiamas“).
Nerodoma susirašinėjimo istorija / Ekrano nuotrauka
Prie pirmojo užrašo yra nurodyta, kad „Messengerio“ pagalbos centre galima daugiau sužinoti apie šią problemą.
Apsilankius pastarajame, galima rasti informacijos, kad „kai kurie produktai šiuo metu nepalaiko galutinio šifravimo, pvz., „Facebooko“ grupių bendruomenės pokalbiai, pokalbiai su verslo ir profesinėmis paskyromis, „Marketplace“ (liet. Parduotuvės) pokalbiai ir kiti“. Tačiau vartotojams kyla klausimas, kodėl žinutės nerodomos, kai norima susisiekti su draugu, kuris nevaldo nei vienos iš paminėtų feisbuko paskyrų tipų.
Kas yra galutinio šifravimo funkcija?
„Messengerio“ galutinio šifravimo funkcija užtikrina papildomą žinučių ir skambučių saugumą ir apsaugą, kad jas matytumėte, girdėtumėte ar skaitytumėte tik jūs ir tas, su kuriuo kalbate. Tai reiškia, kad niekas kitas negali matyti ar klausytis to, kas siunčiama ar sakoma, – net „Meta“, – apie naują funkciją rašoma „Messengerio“ pagalbos centre.
„Tele2“ inovacijų ekspertas Arnoldas Lukošius pasakoja, kad siekiant įgalinti galutinio šifravimo funkciją, reikia atlikti du veiksmus. Visų pirma „Messengeryje“ pasirodžius pranešimui: „Susikurkite PIN kodą“, tą ir reikėtų padaryti.
Taip pat, anot eksperto, kad pokalbiai liktų saugūs ir galėtumėte juos atkurti su PIN kodu, reikia įsitikinti, kad įjungta saugi „Messengerio“ saugykla (angl. Secure storage). Tai galima padaryti „Facebooko“ ar „Messengerio“ programėlėse, o taip pat ir kompiuterinėje „Messengerio“ versijoje, apsilankius puslapyje messenger.com.
„Facebooko“ programėlės „Meniu“ (atsiveria paspaudus savo nuotraukėlę dešinėje) pasirinkite dantratį, ten – „Paskyrų centrą“, tada „Slaptažodžiai ir sauga“ ir pačioje apačioje „Saugi saugykla“ (angl. Secure storage). Tada atsivers langas, kur galima nelaukus prašymo susikurti savo PIN kodą, įjungti ir išjungti saugią saugyklą.
Tą patį galima pasiekti ir iš „Messengerio“ programėlės spustelėjus dantračio simbolį, apačioje – „Accounts Center“, tada – „Passwords & security“, o ten pačią apatinę eilutę „Secure storage“, – sako A. Lukošius.
„Messengeris“ pateikia kelias priežastis, kodėl žmogus nemato ankstesnio susirašinėjimo su draugu ir negali jam išsiųsti žinutės.
– Nėra susinchronizuota pokalbių istorija. Jei „Messengerio“ susirašinėjimo lange matote pranešimą: „Messages are missing. Sync now“ (liet. „Trūksta žinučių. Sinchronizuokite dabar“), reikėtų ant jo paspausti ir įvesti susikurtą arba vienkartinį PIN kodą, taip skirtinguose prietaisuose ir toliau matysite pokalbių istoriją. Jei PIN kodo neįvesite, gali būti, kad ne visuose įrenginiuose matysite savo išsiųstas ir gaunamas žinutes.
– Naudojama šifravimo nepalaikanti naršyklė. Jei jau įvykdėte sinchronizavimą, tačiau vis tiek nematote susirašinėjimo, pasitikrinkite, ar naudojate tinkamą naršyklę. „Messengeris“ nurodo, kad reikėtų naudoti „Chrome“, „Safari“, „Firefox“ (be „Incognito“ režimo), „Microsoft Edge“ naršykles, jei susirašinėjama per messenger.com ir „Chrome“, „Firefox“ ar „Microsoft Edge“, kai bendraujama per Facebook.com/messages arba „Facebook chats“.
– Neatnaujinta naršyklė. Atnaujinta naršyklė padeda išvengti našumo problemų. Norėdami atnaujinti naršyklės nustatymus, eikite į naršyklės pagalbos arba palaikymo svetainę ir vadovaukitės nurodymais. Pavyzdžiui, jei naudojate „Chrome“, eikite į „Google“ pagalbos centrą.
– Draugai neįgalino galutinio šifravimo funkcijos. Pokalbių sąraše šalia žmonių, su kuriais pokalbis yra šifruojamas, yra spynos ženkliukas. Jei jo nematote, vadinasi, jūsų pokalbiai dar nėra užšifruoti. Be to, ar pokalbis užšifruotas, galima pasitikrinti ir programėlėje „Messenger“, paspaudus ant specifinio žmogaus vardo ir pavardės – po jais turi būti matomas „End-to-end encryped“ užrašas.
Jei vis tiek nepavyksta parašyti draugui naudojantis kompiuterine „Facebooko“ versija, tai galima padaryti prisijungus prie puslapio messenger.com arba kompiuteryje įdiegus kompiuterinę „Messengerio“ programėlės versiją.
„Metos“ vartotojai praneša, kad ten susirašinėjant nesklandumų nekyla.
Kompiuterinė „Messenger“ versija / Ekrano nuotr.
Neatsinaujina srautas
Balandžio 16 d. Lietuvos gyventojai kelioms valandoms susidūrė su problema, kai nebuvo rodomi įrašai ant jų asmeninių „Facebooko“ sienų. Nors galiausiai šis socialinio tinklo veiklos nesklandumas buvo išspręstas, kai kurie vartotojai pranešė, kad ši problema jų feisbuko paskyroje išliko.
„Pastaruoju metu man telefone nerodo feisbuko srauto, jei naudojuosi mobiliuoju internetu. Nepadeda jokie triukai – kol negrįžtu vakare namo, nežinau, kas vyksta feisbuko burbule“, – sakė skaitytojas Ignas.
Nepavyko prisijungti prie paskyros
Pagrindinė problema, su kuria susidūrė nemažai feisbuko vartotojų po to, kai kovo 5 d. jie buvo laikinai atjungti nuo asmeninių paskyrų, – sunkumai prisijungiant atgal prie paskyros kompiuterinėje socialinio tinklo versijoje.
„Facebook“ atsiprašymas dėl kovo 5 d. sutrikimo / Ekrano nuotr.
Dar kelias savaites po įvykio socialiniuose tinkluose „Threads“ ir „Reddit“ vartotojai skundėsi, kad nepavyksta įgyvendinti 2 žingsnių autentifikacijos: vieni negavo prisijungimo kodo, kitiems jis buvo neveiksnus, o tretiems – išvis nepavyko pradėti slaptažodžio atkūrimo proceso.
Su tuo susidūrusi skaitytoja Agnė papasakojo, kad atgauti paskyrą jai padėjo tai, kad ji atsijungė nuo feisbuko visuose įrenginiuose.
„Kai kovo pradžioje sutriko feisbuko veikla, tai po šio įvykio kelias savaites negalėjau pasiekti savo paskyros. Pagrindinė priežastis – pamiršau slaptažodį, tačiau feisbukas neleido jo atkurti nei naudojant telefoną, nei elektroninį paštą. Pavyko pakeisti slaptažodį tik tada, kai nuo visko atsijungiau“, – pasakoja mergina.
Jei vis tiek nepavyksta prisijungti prie paskyros naudojant autentifikaciją, „Facebooko“ pagalbos centre pateikiamos rekomendacijos, kaip paskyrą galima būtų atkurti naudojant puslapį „Rasti savo paskyrą“ ar pasitelkiant draugo ar šeimos nario paskyrą.
Dar keletas patarimų, jei „Metos“ socialiniai tinklai neveikia taip, kaip turėtų.
Jei naudojatės kompiuterine versija:
- Perkraukite internetinį puslapį.
- Uždarykite puslapį ir vėl jį atidarykite.
- Išvalykite talpyklą eidami į naršyklės nustatymus.
- Pamėginkite naudoti kitą naršyklę.
- Iš naujo paleiskite kompiuterį.
- Praneškite apie problemą. Tai galite padaryti paspaudę ant rutuliuko su savo nuotrauka, pasirinkę „Pateikite atsiliepimų“, o tuomet paspaudę „Kažkas nepavyko“.
Pranešimas apie feisbuko problemą / Ekrano nuotrauka
Jei naudojatės programėle telefone:
- Atnaujinkite programėlę.
- Įsitikinkite, kad esate prisijungę prie patikimo mobiliųjų duomenų arba „Wi-Fi“ tinklo.
- Uždarykite programėlę ir vėl ją atidarykite.
- Iš naujo paleiskite prietaisą.
- Praneškite apie problemą. Tai galite padaryti tiesiog pakratę telefoną, įjungus „Facebooko“ programėlę ir esant toje vietoje, kur iškilo nesklandumų.