Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 21 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
Lapkričio 20 d. 14:31
Odos vėžio nustatymas naminiams gyvūnams – KTU doktorantė siekia sukurti diagnostinę metodiką pasitelkiant DI
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Patarimai » Programinė įranga Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Dirbtinis intelektas mokykloje: kam su juo kovoti, jei galime išnaudoti?

Publikuota: 2023-12-04 12:29
Tematika: Programinė įranga
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Mūsų pasaulis yra ankstyvojoje technologinės revoliucijos stadijoje. Prognozuojama, kad dirbtinis intelektas (DI), kurį įgalina tokie didžiuliai generatyvinės kalbos modeliai kaip „ChatGPT“, pakeis beveik visas visuomenės gyvenimo sritis. Nuo verslo, vartotojų elgsenos iki švietimo – dirbtinis intelektas pakeis mūsų darbo, mokymosi ir tarpusavio bendravimo taisykles. Dalijamės patarimais ir įžvalgomis, kaip dirbtinio intelekto įrankiai gali praversti mokymosi procese.

Asociatyvi „Unsplash“ nuotr.
Asociatyvi „Unsplash“ nuotr.

Neignoruokime dirbtinio intelekto – išnaudokime jį

Kalbant apie DI švietimo ir mokslo srityje, pernelyg dažnai dėmesys sutelkiamas į dirbtinio intelekto problemas – akcentuojama tai, jog jis leidžia mokiniams sukčiauti ir gali sumažinti moksleivių indėlio į mokymąsi vertę. Toks požiūris ignoruoja didžiules galimybes, kurias dirbtinis intelektas gali suteikti švietimui.

Itin dažnai mokiniai ir studentai pasitelkia dirbtinio intelekto įrankius rašant rašto darbus – rašinius, referatus. DI įrankiai taip pat sugeba spręsti matematikos, fizikos uždavinius. Tam, kad pavyktų sustabdyti moksleivių sukčiavimą naudojant DI įrankius, reikėtų uždrausti juos naudoti. O tai padaryti kone neįmanoma – užblokavus prieigą prie DI įrankių svetainių ar programėlių mokyklos įrenginiuose, ar įrenginiuose, kurie yra prijungti prie mokyklos interneto tinklo – mokiniai paprasčiausiai naudotų DI namuose ar naudojant asmeninius įrenginius.

Kitas būdas drausminti dirbtinio intelekto naudojimą mokymosi procese – siekti atpažinti DI sugeneruotą turinį. Tačiau šiuo metu jau yra sukurtos pažangios programos, kurios gali padėti paslėpti dirbtinio intelekto pėdsakus rašto darbe, be to, DI programų pasirinkimas yra didžiulis ir jis su laiku vis didėja.

Sukčiavimas nėra technologinė problema, tad ją ugdymo įstaigos turėtų siekti spręsti ne technologiniais sprendimais. Mokyklos galėtų elgtis su DI įrankiais taip, kaip elgiasi su skaičiuotuvais – leisti naudoti juos kai kurioms užduotims atlikti, o kai kurioms – ne, ir suprasti, kad jei mokiniai nėra prižiūrimi asmeniškai, o jų įrenginiai nėra paslėpti – jie tikriausiai naudojasi dirbtinio intelekto pagalba.

Dirbtinio intelekto valdomi robotai gali padėti mokiniams atlikti namų darbus atsakydami į jų klausimus ar paaiškindami sudėtingas sąvokas, padėti kurti idėjas ir suteikti papildomų minčių. Taip pat DI gali akimirksniu sugeneruoti grįžtamąjį ryšį apie atliktą moksleivio užduotį – išryškinti klaidas ir pasiūlyti patobulinimų.

DI – pagalba ne tik mokiniams, bet ir mokytojams

Mokytojai turi padėti jaunuoliams atrasti priemones bei būdus, kaip išnaudoti DI privalumus. Mokiniai puikiai žino, kad tokios programos kaip „ChatGPT“ egzistuoja, patys su jomis eksperimentuoja, tačiau jiems reikia patarimų, kaip tą daryti atsakingai.

Svarbiausia, naudojant tokius įrankius, kaip „ChatGPT“ mokymosi tikslams – mokėti užduoti tinkamas užklausas.

Pedagogams patariama mokyti jaunuolius daryti tai, ko negali padaryti dirbtinis intelektas. Pavyzdžiui, skirtingai nei robotai, žmonės gali užduoti sau klausimus ir būtent tai reikia skatinti daryti moksleivius – išmokti formuluoti tikslingus klausimus, juos kritiškai įvertinti bei kritiškai pažvelgti ir kvestionuoti dirbtinio intelekto sukurtus atsakymus.

Tiesa, mokytojai, kaip ir mokiniai, taip pat gali sėkmingai išnaudoti dirbtiniu intelektu paremtas technologijas.

Praktika rodo, kad mokytojai sėkmingai naudoja DI įrankius mokinių testams, kontroliniams darbams vertinti – dirbtinis intelektas ne tik darbą atlieka gerokai greičiau, bet ir sugeba suformuoti įžvalgas, pakomentuoti įvertinimą ir suteikti atgalinį ryšį, skirtą mokiniui.

Taip pat mokytojai gali naudoti DI programas, kad sukurtų papildomą mokymosi medžiagą, pavyzdžiui, mokymosi gaires, praktines užduotis ir sudėtingų temų santraukas. Tai gali padėti sutaupyti laiko ir sukurti papildomus mokymosi išteklius, pritaikytus mokinių poreikiams.

DI integravimas į mokymosi procesus yra vienintelis būdas išlikti progresyviems ir neatsilikti nuo visą pasaulį keičiančių tendencijų. O jei jų neišnaudosime – jausimės šešėlyje tų žmonių, kurie DI kuriamas galimybes įsisavina.

Išbandyti dirbtinio intelekto galimybes verta kiekvienam

Dirbtinio intelekto pokalbių robotai gali suteikti personalizuotą pagalbą, atsakyti į akademines užklausas, teikti mokymosi patarimus ir paaiškinimus apie įvairius dalykus. Be to, jie gali veikti kaip virtualūs korepetitoriai, nukreipiantys mokinius tinkama linkme ir padedantys jiems suvokti sudėtingas sąvokas.

Naujausių technologijų integravimas į švietimą turi potencialo ne tik pagerinti akademinius pasiekimus, bet ir skatinti visapusišką moksleivių gerovę.

Dirbtiniu intelektu paremtos programos jau spėjo įrodyti savo efektyvumą atliekant kūrybines užduotis – generuojant idėjas ar kuriant produktų prototipus. „Samsung“ technologijų bendrovės organizuojamoje socialinės atsakomybės programoje „Solve for Tomorrow“ buvo pasiūlytos penkios finalinės moksleivių iš Lietuvos sukurtos idėjos – visos jos – paremtos naujausiomis technologijomis.

Moksleivių komandos pasiūlė įvairias draugišką aplinką mokykloje skatinančių programėlių, svetainių ir technologinių erdvių idėjas. Programą laimėjusiai komandai bus skirtas 5 tūkst. eurų prizas idėjai įgyvendinti – galbūt tai padaryti padės ir dirbtinis intelektas?


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama