Lietuvoje sparčiai populiarėjantis socialinis tinklas „LinkedIn“ pritraukia ne tik įvairių sričių profesionalus, bet ir verslo organizacijas. Daug naudingų funkcijų ir įrankių turinti platforma leidžia įmonėms ieškoti naujų talentų, užmegzti kontaktus bei dalintis kokybišku turiniu. Norint geriausiai išnaudoti visas „LinkedIn“ galimybes verslui, vertėtų susipažinti su esminėmis šio tinklo valdymo taisyklėmis.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas teigia, kad Lietuvoje „LinkedIn“ naudojasi apie 0,5 mln. vartotojų. Jie domisi verslo naujienomis bei profesionaliu turiniu, tad tai puiki erdvė įmonių komunikacijai. Specialistas dalinasi svarbiausiais patarimais, kaip verslui pradėti komunikuoti ir efektyviausiai išnaudoti šio profesinio tinklo galimybes.
Sukurti tvarkingą įmonės profilį
Norint bendrauti „LinkedIn“ tinkle, būtina ne tik susikurti paskyrą, tačiau taip pat svarbu ją tvarkingai užpildyti. Pateikite išsamų įmonės aprašymą su pagrindine informacija bei duomenimis (kontaktai, teikiamos paslaugos ar prekės). Pridėkite ir papildomos informacijos, kaip įmonės istorija, vertybės, darbuotojų skaičius ir nuoroda į svetainę. Įmonės paskyra ir joje pateikta informacija padės potencialiems klientams ar darbuotojams daugiau sužinoti apie verslą, produktus, paslaugas bei darbo galimybes. Ne iki galo užpildytas ar neprofesionalus įmonės prisistatymas kelia abejonių dėl jos įvaizdžio ir patikimumo. Tvarkingai užpildę reikiamą informaciją, pasidalinkite žinia apie sukurtą „LinkedIn“ paskyrą su savo klientais ir paraginkite darbuotojus pridėti ją, kaip savo darbo vietą.
Skelbti naudingą turinį
„LinkedIn“ daugeliu aspektų skiriasi nuo kitų socialinių tinklų, tad čia patariama atsisakyti tiesioginės reklamos ir pardavimams skirto turinio. Verčiau dalinkitės informacija apie įmonės kultūrą, tradicijas, verslo naujoves ar rinkos tendencijas. „LinkedIn“ komunikacijoje galioja turinio taisyklė – „3:2:1”, kuri nurodo, kad trys įrašai per savaitę turėtų būti aktualūs visiems, du skirti sekėjams ir darbuotojams, o vienas orientuotas į pardavimus. Svarbu apsibrėžti ir pažinti savo auditoriją bei dalintis informacija, kuri naudinga bei įdomi jūsų sekėjams. Pateikite informatyvų ir įtraukiantį turinį, kuris leistų sužinoti ką nors naujo apie jūsų verslo sritį. Taip pat rekomenduojama dalintis nuotraukomis ir vaizdo įrašais. „LinkedIn“ duomenimis, pranešimai su iliustracijomis sulaukia 98 % daugiau komentarų nei tie, kuriuose jų nėra, o vaizdo įrašai sulaukia penkis kartus didesnio įsitraukimo nei bet kuris kitas turinio tipas.
Kurti ir prisijungti prie grupių
Naudokitės grupių kūrimo įrankiu, kuris leis apjungti bendruomenės narius, pasiekti ir pažinti lojalius vartotojus bei plėsti žinomumą. Norėdami sukurti grupę, turėsite pridėti pavadinimą, logotipą, aprašymą bei savo grupės taisykles. Šiose grupėse galėsite dalintis ekspertinėmis įžvalgomis ir bendrauti su dominančios srities specialistais ar įmonėmis, taip jūsų įmonės paskyrą pasieks daugiau žmonių. Svarbu atsiminti, kad šios grupės nėra skirtos reklamuoti savo produktui ar paslaugai. Turite galimybę ne tik kuri, bet ir prisijungti prie jau egzistuojančių „LinkedIn“ grupių, kurios atitinka jūsų įmonės veiklos sritį ar dominančias temas. Rinkitės tas grupes, kuriose daugiausia dėmesio skiriama tam tikrai nišai, susijusiai su jūsų sritimi, aktyviai jose dalyvaukite ir plėskite ryšius.
Kurti papildomus (angl. Showcase pages) puslapius
Naudodami papildomų puslapių įrankį galėsite išryškinti konkrečias savo verslo dalis (produktus ar iniciatyvas) ir dalintis turiniu su tiksline auditorija. Šie puslapiai yra susieti su pagrindiniu jūsų įmonės puslapiu, tačiau juose dalinsitės turiniu tik su tam tikru auditorijos pogrupiu. Taip turėsite galimybę kurti atskirus puslapius įvairiems verslo aspektams su individualia rinkodaros žinute, skirta įvairioms auditorijoms. Norint tinkamai pristatyti skirtingas verslo sritis, papildomi puslapiai padės padidinti prekių ar produktų žinomumą bei išplėsti rinkos dalį „LinkedIn“ tinkle. Šie puslapiai suteikia „LinkedIn“ nariams dar vieną būdą jus sekti ir matyti jūsų pasidalintą informaciją, net jei jie neseka jūsų pagrindinio įmonės puslapio.
Mokytis iš „Analytics“
„LinkedIn Analytics“ skiltis padės tobulinti rinkodaros strategiją šioje platformoje. Stebėkite pranešimų rodiklius ir sužinokite, kas vartotojus labiausiai sudomino ir paskatino reaguoti į turinį, taip galėsite atitinkamai planuoti komunikaciją ateityje. Naudodamiesi šiuo įrankiu taip pat galėsite stebėti kaip vartotojai randa jūsų puslapį ir kokios sritys juos labiausiai domina. Reguliariai sekite pagrindinio ir papildomo puslapio peržiūras bei lyginkite jas tarpusavyje. Norint sužinoti, kaip jūsų puslapiui sekasi palyginus su konkurentais, galite patikrinti lentelę „Stebėti įmones“ (angl. Companies to Track). Čia turėsite galimybę palyginti bendrą įsitraukimo lygį ir kokią vietą užima jūsų puslapis, pagal bendrą ir naujų sekėjų skaičių.