Socialiniai tinklai šiandien – jau daugiau nei tik prekių ženklo komunikacijos kanalas. Pamažu jie tampa vis svarbesniu pardavimų kanalu. Kai pernai programėlėje „Instagram“ atsirado pirkimo mygtukas „Shop“, investicija į veiklą šiame socialiniame tinkle pamažu tampa būtinybe. Taigi, ką reikėtų žinoti apie „Instagram“ aktyviam verslui?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Gabija Vaičkutė, „Tele2“ skaitmeninės rinkodaros vadovė, pasidalijo 5 patarimais, kaip išnaudoti „Instagram“ platformos galimybes.
1 patarimas: pažinkite savo auditoriją
„Instagram“ išlieka vienu didžiausių socialinių tinklų pasaulyje. Vartotojų gausa jis nusileidžia nebent „Facebook“. Pastarojo tinklo atliktoje apklausoje net 80 proc. vartotojų pripažino, kad „Instagram“ pateikiama informacija turi įtakos jų pirkimo sprendimams. O priėmus sprendimą pirkti, galimybė tai padaryti – visai šalia.
Be to, didžioji dalis „Instagram“ vartotojų – jauni suaugusieji. „Kantar“ tyrimo duomenimis, praėjusiais metais mūsų šalyje čia aktyviausi buvo žmonės iki 24 metų. Kodėl tai svarbu?
Visų pirma dėl to, kad šiai amžiaus grupei priskiriami asmenys yra itin geidžiama verslo auditorija. Jie gyvena aktyvų socialinį gyvenimą, yra darbingi, pradeda kurti šeimas, įsigyja nuosavus būstus. Be to, jų perkamoji galia tik didės.
Taigi iš pradžių – susipažinkite su savo sekėjais. Tai padaryti galite savo verslo paskyroje pateikiamoje oficialioje statistikoje (angl. Insights). Čia galite sužinoti savo gerbėjų amžiaus vidurkį, kaip jie pasiskirstę pagal lytį ir vietą. Peržvelkite, kada jie būna aktyviausi, taip pat, kada dažniausiai yra apsilankoma jūsų profilyje. Įvertinkite, ar tai susiję su jame publikuojamu turiniu.
2 patarimas: išnaudokite tiesiogines žinutes
Aiškindami „Instagram“, kaip pardavimų kanalo, svarbos augimą, ekspertai dažnai išskiria šios platformos betarpiškumą ir galimybę joje žinutėmis užmegzti asmenišką ryšį su pirkėjais. Tai patvirtina ir skaičiai – kone du trečdaliai pirkimų čia įvyksta po tiesioginio susirašinėjimo: kai pirkėjas tikslinasi dėl prekės ar paslaugos, o pardavėjas suteikia trūkstamą informaciją.
Jei jūsų parduodamas produktas ar paslauga gali būti užsakytas žinute – įjunkite tokią reklamą. Tai padaryti nesudėtinga. Kurdami „Stories“, „Explore“ ar tiesiog srauto reklamą, pasirinkite tikslą „Messages“ ir uždėkite lydimąją eilutę, kuri potencialų klientą atves į jums skirtos žinutės lauką.
Be to, vartotojus patartina pasitikti su automatiniu pasveikinimu bei klausimų ruošiniais, iš kurių jie gali pasirinkti jiems aktualiausią. Ši funkcija ypač gerai veikia rūbų, kosmetikos, kvepalų, dekoracijų ar panašios prekybos paskyrose. Ji taip pat yra patogi ir atliekant staliukų restoranuose ir vietų renginiuose rezervacijas.
Automatinius klausimų ruošinius įjungti yra itin paprasta. Tarp reklamų kampanijų tereikia pasirinkti „Messages“ ir pati platforma sugeneruos klientams tikėtina galinčius dažniausiai iškilti klausimus pagal jūsų verslo specifiką. Tiesa, jie bus pateikti anglų kalba – tinkamus klausimus galėsite išsiversti ir išsaugoti lietuviškai.
3 patarimas: po konkursų atlikite analizę
„Instagram“ vykstantys konkursai – gana karšta rinkodaros specialistų diskusijų tema. Vieni į juos žiūri labai kritiškai, pabrėždami, kad verslas taip tiesiog dirbtinai auginasi auditoriją, kuri konkursų ir tenori. Kiti įsitikinę, jog ši priemonė gali būti labai naudinga, jei yra naudojama tinkamai ir turint aiškius tikslus.
Efektyviausias konkursų skelbimo būdas – prašyti pasidalinti prekių ženklo paskyros įrašais ir/arba žymėti prekių ženklą savuosiuose. Toks formatas geriausiai veikia dėl paties „Instagram“ algoritmo. Jis automatiškai iškelia tuos įrašus, kurie generuoja daugiausiai įsitraukimų. Taigi, kuo labiau įtrauksite jau turimus sekėjus, tuo daugiau šansų, kad jūsų turinį pamatys jų draugai bei draugų draugai.
Ne mažiau svarbūs yra ir veiksmai, kuriuos verta atlikti konkursui pasibaigus. „Instagram“ reklamos nustatymuose galima pasirinkti tą auditorijos dalį, kuri labiausiai įsitraukė į jūsų reklamuotą turinį. Nepraraskite šių vartotojų – skirkite jiems papildomą, vadinamąją „Remarketing“ kampaniją. Nors ir nelaimėjo konkurse, jie buvo juo susidomėję – todėl galite sukurti tik jiems skirtą specialų pasiūlymą, nuolaidos kodą ar produktą.
Tiesa, į konkursus nederėtų nerti stačia galva – per dažnai rengiami jie gali iškreipti auditoriją. Tuomet sekėjų gretose pradeda dominuoti žmonės, kuriems verslo paskyros paslaugos ar produktai net nėra reikalingi.
4 patarimas: atsirinkite efektyviausius formatus
„Instagram“ prasidėjo kaip platforma, skirta nuotraukoms publikuoti. Laikui bėgant, čia atsirado vis daugiau formatų. Šiandien originalioji socialinio tinklo funkcija, galima sakyti, netgi yra pasitraukusi į antrą planą. „Stories“ ar „Reels“ formatai generuoja ne ką mažesnį įsitraukimą nei tradiciniai įrašai.
Norint šiame tinkle pasiekti geriausių rezultatų, patartina išsiaiškinti, kaip „Instagram“ naudojasi jums reikalinga auditorija, bei surasti sau tinkamiausią komunikacijos formą. Verslams patariama atlikti mini tyrimą – išbandyti visus formatus ir stebėti, kuris generuoja didžiausią įsitraukimą. Jeigu vienas iš formatų aiškiai išsiskiria, į jį ir reikėtų koncentruotis.
Tokiam tyrimui tereikia laiko ir kruopštumo. Po kiekvienos reklamos, įvertinkite svarbiausią statistiką. Atkreipkite dėmesį, kiek kiekvienas formatas buvo įtraukiantis – apskaičiuokite visų kampanijų parodymų ir paspaudimų ant jų santykį. Taip pat išanalizuokite konversijas, gautas žinutes, atsižvelkite ir į auditorijos amžiaus vidurkį – ar jis kinta priklausomai nuo kampanijos formato.
Kai pastebėsite tendencijas ir išsiaiškinsite, kuri reklamos rūšis labiausiai tinka skirtingoms sekėjų grupėms, pasižymėkite šias įžvalgas. Susikurkite įvairius kampanijų šablonus ir duokite jiems skirtingus pavadinimus. Tokiu būdu leidžiant kitą kampaniją ir pasirinkus reikalingą amžiaus grupę, tiksliai žinosite, kurį formatą naudoti ir neišleisite reklamai skirtų lėšų neefektyviam formatui.
5 patarimas: nepamirškite ir „Facebook“
Nors „Instagram“ tampa vis stipresniu prekybos kanalu, reklamos kampanijas patariama išskaidyti ir bent dalį jų skirti ir „Facebook“ auditorijai. Pastarajame tinkle nuolat naršo vis dar didesnė vartotojų dalis, be to, ji apima ir įvairesnes amžiaus grupes.
Jei ketinate kurti produkto ar paslaugos reklamos kampaniją, skirtą pardavimams skatinti, leiskite ją abiejuose kanaluose. Abu socialinius tinklus vienijanti sistema leidžia bendrai naudoti visus intarpus (srauto, „Explore“, „Market place“ ir t. t.). Tai reiškia, kad jūsų reklamos lėšos bus paskirstytos ten, kur bus jūsų vartotojai. Jei tuo metu jų nebus „Instagram“, jie jūsų turinį išvys naršydami „Facebook“ tinkle.
Tokiu būdu ne tik neprarasite investicijų į reklamą, o jos bus panaudotos efektyviau, tačiau gausite ir daugiau reikalingos statistikos. Ją analizuodami galėsite perprasti, kas kampanijų metu pasiteisino ir ką reikėtų daryti kitaip.