Bėgant laikui žmonių dėmesį pritraukia daugybė įvairių mobiliųjų programėlių, tačiau naujausia spindinti žvaigždė yra socialinis tinklas „TikTok“. 2020 m. ši programėlė su 850 mln. parsisiuntimų atsidūrė daugiausiai parsisiunčiamų programėlių sąrašo viršuje. Šio socialinio tinklo sėkmę lemia išradingos ir kūrybingos vaizdo įrašų redagavimo galimybės, leidžiančios kurti įdomų ir įtraukiantį turinį, rašoma pranešime žiniasklaidai. Bet kuo „TikTok“ skiriasi nuo kitų socialinių tinklų bei programėlių ir kaip šiandien išnaudoti visas jo siūlomas galimybes?
„Programėlė ir socialinis tinklas „TikTok“ yra toks fenomenas, kokio jau seniai nebuvo. Pavyzdžiui, pirmąjį 2020-ųjų metų ketvirtį ši programėlė pasiekė net 315 mln. parsisiuntimų. O tai yra absoliutus parsisiuntimų rekordas per ketvirtį, kurio kol kas nesumušė jokia kita programėlė. Kalbant bendrai, socialinio tinklo „TikTok“ populiarumą smarkiai nulėmė tai, kad ši programėlė tiesiog suteikė vartotojams daugybę įrankių patogiai kurti įvairų turinį. Būtent todėl šis populiarumas ne tik puikiai laikosi, bet ir auga – žmonės atranda vis naujų būdų perteikti savo turinį, o tai skatina ir kitų vartotojų įsitraukimą. Kita vertus, tam, kad sėkmingai išnaudoti programėlę „TikTok“, visi jos naudotojai turi pasidaryti namų darbus ir tinkamai pasiruošti“, – teigia „Huawei Mobile Services“ verslo vystymo ir operacijų vadovas Audrius Granickas bei siūlo pasinaudoti keliais patarimais.
1. Apie ką norite kurti turinį?
Prieš kuriant pirmąjį savo vaizdo įrašą, svarbu apsvarstyti, koks „TikTok“ naudotojas norite būti ir kokį turinį norite pateikti savo sekėjams. Kaip ir kitose socialinės žiniasklaidos platformose, „TikTok“ turinio kūrėjai yra suskirstyti į tam tikras kategorijas bei kuria vaizdo įrašus tokiomis temomis kaip mada, maisto gaminimas, kelionės ar gyvūnai. Kiekvieną šių temų vartotojai savaip perteikia ir interpretuoja. Taip pat programėlės „TikTok“ turinio kūrėjai pastaruoju metu tapo itin populiarūs dėl to, kad pateikia vertingos ar pamokančios informacijos. Pavyzdžiui, pataria naudotojams, kaip rasti bendrą kalbą su antrąja puse, produktyviau dirbti ar efektyviau tvarkyti namus. Iš daugybės nišų tereikia rasti savo unikalų požiūrį į temą ir pradėti kurti pirmuosius vaizdo įrašus.
2. Kaip norite kurti turinį?
Išsiaiškinę temą ir turinį, turite sutelkti dėmesį į tai, kaip jį pateikti. „Kaip kurti „TikTok“ turinį pirmiausiai priklauso nuo kiekvieno naudotojo, tačiau taip pat reikia pagalvoti ir apie tai, iš kur gaunama medžiaga, kurią redaguojate. Pavyzdžiui, „TikTok“ suteikia galimybę filmuoti iškart per programėlę arba naudoti iš anksto nufilmuotus vaizdo įrašus ar nuotraukas. Pagrindinė platformos idėja – dalytis vaizdo įrašais, tačiau kiekvienas naudotojas gali kurti turinį ir iš skirtingų elementų. Jei siekiama sukurti turinį apie įvairius greitus receptus, vaizdo įrašą gali sudaryti reikiamų ingredientų nuotraukos ir trumpi, lengvai perskaitomi aprašymai. Kita vertus, svarbu prisiminti, kad „TikTok“ vaizdo įrašams labai svarbi teksto vieta – jis neturėtų būti per žemai, kitaip gali persidengti su vaizdo įrašo aprašymo dalimi ir būti sunkiai įskaitomas“, – pataria A. Granickas.
Kaip teigia ekspertas, filmuodami per programėlę galite iškart naudoti papildytosios realybės filtrus ir efektus, kad išryškintumėte detales ar dinamiškai bei linksmai pateiktumėte turinį. Anksčiau nufilmuotai medžiagai taip pat galima taikyti įvairias vaizdo įrašų redagavimo ir filtravimo parinktis. Montuojant vaizdo įrašą patartina palikti kuo mažiau „tuščių“ kadrų, kuriuose iš tikrųjų nieko nevyksta, kad neprarastumėte žiūrovų dėmesio. Taip pat galite pridėti įvairių filmų garso takelių, dainų ar kitos net savo sukurtos muzikos, kad kiekvienas vaizdo įrašas įgautų daugiau savitumo.
3. Kaip patraukti žiūrovų dėmesį?
„Kurdami „TikTok“ turinį turite atsižvelgti į tai, kad vartotojai turi skirtingus skonius. Todėl „TikTok“ algoritmas užtikrina, kad kiekvienas naudotojas matytų tik tą turinį, kuris jį domina, ir kad turinys nebūtų vienodas visiems naudotojams. Tai reiškia, kad jūsų sukurti unikalūs vaizdo įrašai taip pat bus rodomi tik tiems naudotojams, kuriuos jie gali sudominti. Pavyzdžiui, „TikTok“ platforma žinoma dėl įvairių šokių ar kitų iššūkių, kuriuose naudotojai dalijasi savo interpretacijomis. Taip pat vaizdo įrašo kūrimo priežastis gali būti tam tikro įvykio minėjimas, pavyzdžiui, greitųjų receptų atveju puiki idėja sukurti baisiai atrodantį užkandį Helovinui ar skaniausius sausainius belaukiant Kalėdų. Kita populiari idėja kuriamam turiniui – įvairūs mokomieji vaizdo įrašai. Priklausomai nuo naudotojo turinio kūrimo tikslo, jie gali būti labai įvairūs. Pavyzdžiui, kaip išmokti švilpti arba kaip paprasčiau paaiškinti algebros vadovėlio temą“, – pabrėžia A. Granickas.
4. Kokį įrenginį naudoti?
„Išmanusis telefonas yra viena patogiausių priemonių kurti turintį „TikTok“ platformai. Pirmiausiai – dėl galimybės filmuoti bei įkelti sukurtą turinį į socialinį tinklą „čia ir dabar“. Kita priežastis – smarkiai gamintojų ištobulintos šiuolaikinių telefonų galimybės. Šiandien naujausiuose išmaniuosiuose telefonuose įrengtos aukščiausios kokybės kameros ir algoritmai, skirti profesionaliai fotografuoti ar net filmuoti įvairiomis sąlygomis“, – išskiria „Huawei“ produktų mokymų vadovė Lietuvoje Urtė Eidžiūnaitė.
Taigi, norint šiandien ne tik naudotis socialiniu tinklu „TikTok“, bet ir palikti jame ryškų pėdsaką – pakaks viso labo šiuolaikinio išmanaus telefono, konkrečios turinio krypties ir kūrybos. Galiausiai, „TikTok“ populiarumas dar nežada blėsti, todėl dabar – puiki proga pradėti pažintį su šia programėle.