„Mes dalyvavome didžiausio masto nuotolinio darbo eksperimente, kokį kada matė pasaulis. Atsigaunant po pandemijos, kelio atgal nebus“, – taip pristatydamas naująją „Viva“ platformą vasario pradžioje kalbėjo „Microsoft“ vadovas Satya Nadella. Kam ji skirta, kaip veikia ir kokią naudą gali suteikti kiekvienam iš mūsų – visa tai apžvelgė ir įvertino įmonių kompiuterizuotų darbo vietų ekspertas.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Ši naujovė nėra tik dar viena programa, įskiepis ar paslauga. Tai – visus technologijų milžino nuotolinio darbo įrankius apjungianti platforma, skirta didinti darbuotojų produktyvumą, įsitraukimą ir užtikrinti darbo-poilsio balansą“, – sako Edgaras Deduchovas, „Telia Global Services Lithuania“ kompiuterizuotų darbo vietų ir įrankių skyriaus vadovas.
Dažnas mūsų dirbdamas iš namų galėjome pasijausti tarsi filmo „Švilpiko diena“ pagrindinis personažas: viena diena nuo kitos mažai kuo skiriasi, nuo ryto iki vakaro spoksome į kompiuterio ekraną, o virtualūs susitikimai veja vieni kitus. Ir nors niekur eiti nereikia, į juos vis vėluojame.
Analizuodama rinką, darbuotojų elgesį, poreikius ir savijautą, „Microsoft“ ėmė ieškoti būdų, kaip nutraukti – ar bent pristabdyti – šią nesibaigiančią karuselę ir pagerinti žmonių gerbūvį. Įmonės sprendimas – naujoji „Viva“ platforma, suteikianti daugiau lankstumo, aiškumo ir patogumo tiek darbuotojams, tiek pačioms įmonėms.
Skaitmeninis kavos puodelis
„Pagrindinis platformos tikslas – padėti žmonėms išlaikyti vidinį balansą, atrasti produktyviausią save ir kartu nevėluoti į susitikimus. Kaip? Tam ji pasitelkė savo platformas, kuriomis mes naudojamės kasdien, jas kartu apjungiant ir išnaudojant dirbtinį intelektą“, – teigia E. Deduchovas.
„Viva“ epicentras yra bendradarbiavimo ir vaizdo konferencijų programa „Microsoft Teams“. Šią platformą Edgaras vaizdžiai sulygina su rytiniu kavos puodeliu, nuo kurio prasideda daugelio darbo diena.
Prisijungus prie darbo vietos žmones pasitinka pagrindinis „Viva“ puslapis, kuriame pateikiama įvairi informacija: dienotvarkė, priminimai apie ankstesnius nebaigtus darbus bei pažadus kolegoms, su darboviete susijusios naujienos iš įvairių „Microsoft“ įrankių, patarimai kaip efektyviau planuoti laiką, naudinga informacija savišvietai ir įžvalgos.
Pavyzdžiui, jei tą dieną esate suplanavę kelis susitikimus iš eilės, būsite įspėti, kad tai gali turėti įtakos jūsų produktyvumui. Arba, jei anksčiau susitikimai su konkrečiu kolega trukdavo trumpiau, jums gali būti pasiūlyta numatyti mažiau laiko ir būsimiems pokalbiams.
Tikimasi, kad dirbtinio intelekto suformuotos personalizuotos įžvalgos padės gerinti žmonių emocinę savijautą, tiksliau vertinti užimtumą ir didins darbo efektyvumą. Be to, vienoje vietoje turėdami visą svarbiausią darbovietės informaciją galėsite būti ramūs, kad nieko nepraleidote ir žinosite, ką veikia jūsų kolegos.
Keturios kolonos – tik pradžia
„Viva“ platformą sudaro keturi kertiniai moduliai: Ryšiai („Connections“), Įžvalgos („Insights“), Žinios („Topics“) ir Mokymasis („Learning“).
Ryšiai apima visą įmonės vidinę komunikaciją ir išteklius, nuo kontaktų, kolegų bendruomenių ir naujienų iki darbo taisyklių ir naudojamų įrankių. Paprastai sakant, tai savotiška įmonės ir jos darbuotojų bendravimo erdvė.
Įžvalgos yra kontraversiškų vertinimų sulaukusio „Productivity Score“ įrankio, leidusio vadovams analizuoti ir lyginti kiekvieno darbuotojo produktyvumą, patobulinta versija. Dabar išsamias savo darbų ataskaitas ir patarimus gaus patys darbuotojai, o jų vadovams bus pateikiami tik apibendrinti duomenys ir tendencijos, be pavienių darbuotojų vertinimų.
Žinios automatiškai tvarko ir apibendrina organizacijos naujienas – tai yra savotiška įmonės „Vikipedija“, kur galima rasti visus dokumentus, vaizdo įrašus ir žmones.
Galiausiai, Mokymosi modulis orientuotas į darbuotojų augimą, kompetencijas ir savišvietą. Čia apjungiama mokymų medžiaga ir kita naudinga informacija iš darbdavio ir pačios „Microsoft“ šaltinių, tokių kaip „LinkedIn Learning“, „Microsoft Learn“ ir kitų.
Beje, „Microsoft“ dar starto dieną pažymėjo, kad nauji „Viva“ elementai ir funkcijos bus integruojami visus 2021 metus, taigi ateityje jos galimybės tik plėsis.
Naująją platformą „Telia Global Services Lithuania“ kompiuterizuotų darbo vietų ir įrankių skyriaus vadovas Edgaras Deduchovas vadina karantino vaisiumi: „Ji buvo išvystyta remiantis vidiniais kūrėjo tyrimais ir įžvalgomis apie nuolatinio darbo iš namų ir virtualių susitikimų poveikį. Šios įžvalgos ir išvados padėjo pačiai korporacijai, todėl dabar ji siekia padėti ir kitiems verslams išgyventi šį keistą laikotarpį. Akivaizdu, technologijų lyderiai tiki, kad nuotoliniu būdu dirbsime ir įveikę sveikatos krizę.“