Internetinė svetainė šiandieną yra neatsiejama kiekvienos veiklos, įmonės ar asmens gyvenimo dalis, nes per ją pateikiama visa informacija ir naujienos apie save plačiajam pasauliui. Todėl dėl geresnio puslapio matomumo, didesnio lankytojų skaičiaus ir populiariausios paieškų sistemos „Google“ reitingo, kasdieną savo interneto svetaines tobulina tūkstančiai svetainių kūrėjų ir savininkų. Visgi neretai daugelis jų neišvengia keleto pagrindinių klaidų svetainių kūrime ir jų koordinavime.
Interneto svetainės struktūra
Dauguma organizacijų jau vos pradėdamos kurti savo internetinę svetainę padaro pirmąją lemtingą klaidą – svetainė nukopijuojama nuo konkurentų. Nežinant nuo ko pradėti ir neturint savo svetainės idėjos kūrėjai panaudoja panašų dizainą, struktūrą ir turinį kaip ir jų konkurentai, vietoj to, kuo jie galėtų išsiskirti ir būti kitokiais. Svetainėje yra būtinas unikalumas, kitaip ji neatliks savo pagrindinės funkcijos – nepritrauks lankytojų dėmesio, jie neskirs prioriteto Jūsų svetainei prieš konkurentų. Taip pat, jei svetainė tiek struktūra, tiek turiniu bus panaši į kitas, paieškos sistemos jos neskirs ir nereitinguos aukščiau už kitas.
Dizainas
Internetinių svetainių tarpe paplitęs „Flash“ turinys ir kiti efektai, kurie kūrėjų nuomone svetainę paverčia šiuolaikiškesne ir rimtesne. Tačiau svetainėse pradėta naudoti tiek judančių elementų, kad jie atvirkščiai suteikia neigiamą efektą. Lankytojo dėmesys išblaškomas ir jis nebegali susikoncentruoti į jam reikalingą informaciją. Taip pat interneto rinkodaros ir SEO paslaugų specialistės, „SEO akademija“ vadovės, Evelinos Tamulaitienės teigimu „Įmonės internetinė svetainė turi sėkmingai pozicionuoti save paieškos sistemoje, tačiau „Google“ sistema neindeksuoja „Flash“ turinio“. Todėl patartina svetainėse nenaudoti daugiau nei vieno ar dviejų judančių elementų ekrane.
Kalbant apie dizainą, verta paminėti ir tai, kad labai svarbu atkreipti dėmesį į svetainės pagrindinį puslapį. Jo įspūdis dažnai apsprendžia ar klientas pasiliks toliau naršyti ar ne, ar sugrįš į Jūsų svetainę dar kartą.
Sudėtinga navigacija
Kuriant internetinę svetainę dažnai yra pamirštama kam ji yra skirta. Įmonės susikuria svetaines pagal savo poreikius, kaip jie norėtų ją matyti, tačiau svetainės yra skirtos lankytojams ir vartotojams, todėl būtina svetainę kurti taip, kaip būtų patogiau vartotojams joje lankytis. Dėl sudėtingo svetainės dizaino neretai apsunkėja ir pati jos navigacija, valdymo skydeliai tampa neaiškūs, jiems imamos naudoti ikonos ar kiti simboliai, o neretai jie visai būna paslėpti ir išlendantys pelę nuvedus į puslapio kraštą. Jei lankytojas užtrunka ilgai bandydamas surasti jam reikalingą informaciją, greičiausiai jis pakartotinai nebenorės apsilankyti jūsų svetainėje. Todėl valdymo skyrelius turite užvardinti aiškiai ir jų nepaslėpti su judančiai elementais, tai užtikrins paprastumą lankytojui ir sutaupys jo laiką naršant Jūsų svetainėje.
Svetainės turinys
Svetainės turinys yra pagrindinis dalykas identifikuojantis veiklą ar organizaciją, todėl jis yra svarbiausias. Visgi čia pastebima kone daugiausiai daromų svetainės turinio klaidų.
Visų pirma, dažnai svetainių turinys nesutinka su idėja, kam svetainė yra skirta. Reikia nepamiršti, kodėl kuriate svetainę ir koks jos tikslas. Antra, keliant informaciją dažnai galvojama ką papasakoti apie save, bet ne ką nori išgirsti lankytojai. Tai lemia, kad svetainėje gausu informacijos, kuri visai neįdomi ar neaktuali lankytojui.
Trečia, kaip jau minėta pradžioje, internetinės svetainės turinys turi būti inovatyvus ir skirtis nuo pasikartojančio turinio kitose svetainėse, nes kitaip paieškos sistemos Jūsų turinio nereitinguos aukščiau nei kitų.
Ketvirta, reikia kurti ir pateikti kuo naudingesnį turinį lankytojų atžvilgiu, nes tik tuomet sulauksite daugiau lankytojų ir internete atsiras daugiau nuorodų į Jūsų svetainę. E. Tamulaitienės teigimu „Tai lems, kad „Google“ atkreips dėmesį į Jūsų svetainę ir pasiūlys apsilankyti pas Jus didesniam kiekiui interneto lankytojų“.
Galiausiai sukūrus tam tikrą turinį, svetainės dažnai būna apleidžiamos. Galime pastebėti ne vieną svetainę, kuri buvo sukurta ir apleistą ar paskutiniai turinio įrašai yra poros metų senumo. Tokiu atveju ne tik patys lankytojai nebeužeina į šią svetainę, bet ir paieškos sistemos ją užmiršta ir svetainė atsiduria paskutiniuosiuose paieškos rezultatuose. Todėl svarbu yra ne tik kurti naudingą ir įdomų turinį, bet ir jį reguliariai atnaujinti ir papildyti.
Tvarkos trūkumas ir klaidos
Su svetainės turiniu glaudžiai susijęs yra jo tvarkos palaikymas. Dažnai informacija būna netvarkingai sukeliama į svetainę ir lankytojas pasimeta joje. Dirbant su svetainės turiniu labai svarbu, kad jis būtų keliamas sistemingai ir nuosekliai, nebūtų išmėtytas, tai leis lankytojui lengviau susigaudyti, atsirinkti reikiamą informaciją ir ją įsisavinti.
Taip pat svetainių turinyje galima neretai pastebėti gramatinių ar stilistikos klaidų. Tai nėra kritinė klaida, tačiau lankytojo akyse, pastebint kartas nuo karto panašias klaidas, smunka įmonės reputacija ir profesionalumo lygis. O jei klaidų pasitaiko nemažai, galimas atvejis, kad svetainė visai praras dalį savo lankytojų.
Raktažodžiai ir meta duomenys
Kitas dalykas, kurį neretai pamiršta interneto svetainių kūrėjai ir savininkai yra raktažodžiai ir meta duomenys. „SEO akademija“ vadovės teigimu „Kiekviena svetainė pagal konkrečią paieškos frazę užima tam tikrą vietą „Google“ paieškos sistemoje, todėl svetainei yra labai svarbu turėti tokius meta duomenis kaip pavadinimą ir aprašymą su keliais pagrindiniais jų srities raktažodžiais“. Raktinių žodžių dėka svetainė bus lengviau identifikuojama paieškos sistemose, todėl svarbu turėti atliktą savo rinkos raktažodžių tyrimą. Dažniausiai naudojamus raktinius žodžius patartina naudoti ir kuriamame svetainės turinyje, nes tai yra efektyviausia reklama, norint pakelti savo reitingą paieškos rezultatuose.