Kol vieni verslininkai džiaugiasi prieššventinio laikotarpio pardavimų didėjimu, kiti suka galvą, kaip neprarasti per interneto paiešką atkeliaujančių klientų: praėjusiais metais „Google“ išleistas algoritmas, naikinantis nepelnytai geras pozicijas „Google“ paieškoje užimančias svetaines, turėjo įtakos ne vienos įmonės pelno kritimui ir netgi verslo žlugimui.
Tiesa, įmonės, toleruojančios neetišką išorinę SEO strategiją, šį kalėdinį laikotarpį gali sutikti ramiai – naujasis „Google“ algoritmas bus išleistas tik po švenčių.
Tačiau agentūros „SEO Helis“ vadovas Vytis Uogintas teigia, jog šiems verslininkams būtina keisti SEO strategiją jau dabar: „Netinkamą organinio srauto auginimo kelią pasirinkusiems įmonių vadovams, jų SEO strategijas kuriantiems specialistams dar yra laiko pasitaisyti. Tačiau, jei nebus atsisakyta neetiškų SEO sprendimų, po švenčių išleistas „Google Penguin“ 4.0 algoritmas gali smogti itin skaudžiai. Būtina atkreipti dėmesį į neproporcingai didelį nuorodų į įmonės svetainę skaičių – jis signalizuoja, kad yra naudojamos programos, automatizuojančias nuorodų generavimą. Patikėkite manimi, „Google“ algoritmams niekas nepraslysta pro akis, o paskirtos baudos nusikratymas yra sunkus ir laikui imlus procesas.“
Kokią žalą verslui gali padaryti „Google“ baudos?
Verslininkams, kurie investuoja į „juodąsias technologijas“, neetišku būdu pagerinančias portalo matomumą interneto vartotojams, „Google“ baudos užkirs kelią į verslo sėkmę.
Kiekvienas įmonės vadovas turėtų investuoti į interneto svetainę, kad ši atitiktų „Google“ reikalavimus ir politiką. Kitu atveju, dėl neetiškos SEO strategijos gautos „Google“ baudos verslui padarys didžiulę žalą.
Įmonės svetainę pašalinus iš aukštų pozicijų interneto paieškoje, akivaizdžiai sumažės svetainės lankytojų, atkeliaujančių per raktažodžius, srautas. Pasekmės dar skaudesnės, žinant tai, kad „Google“ iš naujo įvertina tinklalapį tik kito algoritmo atnaujinimo metu, kuris gali būti išleistas po metų ar netgi dar vėliau.
„Įsivaizduokite, jog šį laiko tarpą įmonės svetainė nebus pasiekiama didžiajai daliai potencialių klientų internete, tad žaibiškai sumažės pardavimų skaičius. Niekam ne paslaptis, kad tai gali virsti net verslo žlugimu. Tiesa, sklando gandai, kad šis atnaujinimas bus pakeistas į „real-time“ tipo atnaujinimą, todėl bauda bus gaunama arba panaikinama realiu laiku“, – sako Vytis Uogintas.
Kaip išvengti „Google“ baudos?
Tikslinių svetainės lankytojų, tuo pačiu ir pardavimų sukurto pelno praradimo dar galima išvengti.
V. Uogintas rekomenduoja iki „Google“ algoritmo atnaujinimo, kuris įvyks 2016-ųjų pradžioje, atlikti atgalinių nuorodų ir jų inkarinių tekstų (ang. anchor text) analizę bei pašalinti visas nekokybiškas nuorodas į įmonės svetainę. Nuorodų skaičiaus kontroliavimas taip pat būtinas, siekiant išvengti „Google“ baudų. Atlikus šiuos veiksmus, rizika bus sumažinta iki minimumo, o šventės – ramios.