Jeigu naudojatės „debesimis“, privalote būti pasiruošę galimiems paslaugų teikimo sutrikimams.
Debesų kompiuterijos klientai turi įvertinti tikimybę ir pasirūpinti tinkama – tvirta ir dinamiška – infrastruktūra, galinčia atlaikyti paslaugų trikdžius. „Riverbed“ viceprecidentas Apurva Dave rekomenduoja tokias „išgyvenimo“ strategijas („How to Withstand Cloud Service Outages“):
1. Išdėstykite sistemas skirtingose zonose
Didieji IT paslaugų teikėjai nelaiko visų savo duomenų centrų vienoje geografinėje vietoje, o juos išdėsto skirtinguose regionuose. Todėl audrai ar stichinei nelaimei pažeidus vieną padalinį, veiklos tęstinumą užtikrina kituose miestuose esanti įranga.
„Debesų“ klientai taip pat stengiasi laikyti savo programų rezervines kopijas skirtinguose regionuose. Duomenų centro darbui sutrikus, vartotojai realiuoju laiku nukreipiami į kitą duomenų centrą. Jei pastarasis nutolęs, tikėtina, kad paslaugos veiks lėčiau, tačiau veiks.
2. Paskirstykite sistemas skirtingiems paslaugų teikėjams
Panašiai kaip išdėstote kritines sistemas skirtingose zonose, turėtumėte paskirstyti paslaugas ir skirtingiems „debesų“ teikėjams. Vietoje to, kad naudojatės vieno teikėjo X paslaugomis, dalį paslaugų perkelkite teikėjams Y ir Z. Tokiu būdu vienam tinklui sutrikus, paslaugos bus teikiamos iš kito paslaugų teikėjo infrastruktūros.
Norint taip paskirstyti „debesis“, reikia vieningo aplikacijų valdymo įrankio. Jo dėka užklausos bus nukreipiamos į skirtingus „debesis“ pagal iš anksto numatytus kriterijus: teikiamų paslaugų kokybę einamuoju momentu, transakcijos vertę, konkretaus „debesies“ įkainius ar rinkos reguliatoriaus reikalavimus.
3. Naudokite ir privačius „debesis“
Kai kurios įmonės savo darbe visiškai pasikliauja viešaisias debesimis ir pagal poreikį lanksčiai padidina ar sumažina naudojamus išteklius. Viešaisiais debesimis naudotis taip paprasta, kad daugelis tokių įmonių nė nesusimąsto apie rezervinius sprendimus ir nesuvokia patiriamos rizikos. Juk sutrikus viešųjų „debesų“ paslaugoms, sutrinka ir visos įmonės darbas.
Privatūs „debesys“ gali būti puiki priemonė, palaikanti veiklos procesus sutrikus viešosios debesijos paslaugų teikimui, tačiau „privataus“ debesies palaikymui reikia ir tinkamos infrastruktūros, ir kvalifikuoto personalo.
Robertas Balkys, BDC ekspertų ir architektų grupės vadovas, komentuoja:
Tai tik keletas būdų, kaip išvengti rimtų praradimų sutrikus „debesies" veiklai, tačiau svarbiausia – suprasti, kad gedimų visiškai išvengti neįmanoma. Galima tik sumažinti nepageidaujamus padarinius, o tai priklauso nuo to, kaip tam būsite pasiruošę.
Kaip žinote, net didesnių pasaulinių tiekėjų “debesys“ neapsieina be prastovų. Visada norima tikėti, kad paslaugų teikimo sutrikimai bus trumpalaikiai, tačiau jų pasekmės gali būti labai skaudžios. Kiekviena įmonė privalo turėti planą „B“, pagal kurį veiktų sutrikus paslaugoms. Manau, kad veiksmingiausia strategija – sistemos komponentų, infrastruktūros dubliavimas:
- sistema paskirstyta per kelis vienas nuo kito nutolusius duomenų centrus;
- kelių tinklo paslaugų tiekėjų naudojamas;
- privataus ir viešo „debesų“ junginių išnaudojimas.
Tokiu būdu sugebėsite užtikrinti didesnį paslaugų prieinamumą bei įmonės veiklos tęstinumą.