Siunčiami laiškai su užkrėstais failais gali sukelti atakas į interneto vartotojų finansus. Atvertę tokį laišką galite užkrėsti kompiuterį ir prarasti asmeninius duomenis. „Kaspersky Lab“ ekspertai aiškina, kodėl nuteka duomenys, ir dalijasi patarimais, kaip apsaugoti savo informaciją.
„Svarbiausia saugumo taisyklė – slaptažodis turi būti sudėtingas ir ilgas. Neverta naudoti informacijos, kuri akivaizdžiai susijusi su jumis, pavyzdžiui, gimimo data ir pan. Apgavikai nesiunkiai ras šiuos duomenis, pavyzdžiui, pažvelgę į jūsų profilį socialiniuose tinkluose. Negalima naudoti slaptažodžių iš paprastų žodžių – apgavikai taiko specialias slaptažodžio atrinkimo programas, kurios atrenka žodžius eilės tvarka ir kuria sudėtingesnes kombinacijas iš šių žodžių siekdami išrinkti tai, kas atvers prieigą prie jūsų duomenų. Todėl neapsiribokite raidėmis, pridėkite skaičių, tarnybinių simbolių ir tam tikrų nestandartinių tik jūsų vartojamų žodžių. Taip pat yra specialių programų, kuriančių patikimus slaptažodžius įvairioms paslaugoms atlikti ir įsimena juos už jus“, – pasakoja Dmitrijus Tarakanovas, „Kaspersky Lab“ ekspertas.
Dažnai asmeniniai duomenys vagiami norint pasiekti aukos finansus. Internetinės bankininkystės sistemos vartotojai gerokai pasunkins apgavikų gyvenimą, jei atsargiau elgsis su gaunamais laiškais ir SMS pranešimais. Elektroniniuose laiškuose gali būti nuorodų į oficialaus banko tinklalapio kopiją, o pagal tokią nuorodą įėjusiam vartotojui bus pasiūlyta įrašyti savo asmeninius duomenis. Neskubėkite to daryti. Pirmiausia įsitikinkite, kad puslapis tikras. Be to, laiškuose esančios nuorodos į pašalinius resursus gali nukreipti į netikrus puslapius arba užkrėstus resursus.
Jei apgavikai sužinojo vardus ir / arba elektroninius banko klientų adresus, reikia tikėtis kryptingų atakų. Apgavikai gali prisistatyti banko darbuotojais, siųsti laiškus, kuriuose reikalaujama pateikti tam tikrą informaciją, įdiegti papildomą programinę įrangą naudotis banko paslaugomis, kurioje bus paslėpta kenkėjiška programa. Klientai turi būti ypač atsargūs ir kilus mažiausiam įtarimui tiesiogiai susisiekti su banko palaikymo tarnyba.
Vartotojai taip pat turi įsiminti, kad jų įrenginiams (asmeniniam kompiuteriui, mobiliajam telefonui ar planšetei) reikia patikimo „Internet Security“ klasės apsaugos sprendimo. „Kaspersky Lab“, atsižvelgdama į finansinių paslaugų atakų ypatumus, sukūrė specialią technologiją „Saugūs mokėjimai“, padedančią apsisaugoti nuo tokio tipo grėsmių.