Nesvarbu, kokią svetainę Jūs turite ir kaip ja rūpinatės, niekada neišvengsite klaidų svetainėje. Svarbiausia, kaip su jomis tvarkysitės.
Kai puslapis nerandamas, generuojamas 404 klaidos puslapis. Dažna svetainė Lietuvoje klaidos puslapyje nepateikia jokios informacijos vartotojui ir jis išeina iš svetainės.
Kokios 404 klaidos atsiradimo priežastys?
Vartotojas į klaidingą puslapį gali užeiti dėl įvairių priežasčių, bet pagrindinė iš jų: puslapis buvo perkeltas.
Sukurti svetainės puslapiai nuolat gauna nuorodų į save iš kitų vartotojų, dėl to dažnu atveju vartotojas randa ir užeina į seną nuorodą, kuri jau neegzistuoja. Svetainės turinys nuolat keičiamas. Bet ar Jūs, svetainės savininkas, visada išlaikote tą pačią nuorodų struktūrą? Ar palaikote senas nuorodas?
Jei sukuriamas puslapis su nuoroda:
1. http://www.example.com/prekes-pavadinimas1/
o vėliau pakeičiama į:
2. http://www. example.com /prekes-pavadinimas2/
ar pirmoji nuoroda yra išlaikoma? Norint išlaikyti veikiančią nuorodą reikia kurti 301 „redirectus“, arba, pačiu blogiausiu atveju, reikia pasirūpinti informatyviu klaidos puslapiu.
Kaip sukurti idealų 404 klaidos puslapį
Venkite nukreipimų į pradinį puslapį
Daugelis svetainių nukreipia vartotojus iš klaidos į pradinį svetainės puslapį. O vartotojai klaidinami, nes jie pamato ne tai, ko ieškojo.
Informuokite vartotoją apie klaidą
Sukurkite vientiso dizaino klaidos puslapį ir pasakykite vartotojui, kad ieškomas puslapis neegzistuoja. Taip sudarysite nuomonę, kad puslapis nėra uždarytas, o neegzistuoja tik nuoroda.
Įkelkite svetainės žemėlapį
Svetainės žemėlapis klaidos puslapyje leis vartotojui greitai suvokti svetainės struktūrą ir suprasti, apie ką jinai. Iš svetainės žemėlapio susidomėjus galima greitai patekti ten, kur norima.
Naudokite vartotojams aiškius terminus
Paaiškinkite, kad puslapis nerastas ir pasiūlykite tai, ko ieškoma susirasti svetainės žemėlapyje. Atsiprašykite vartotojo, leiskite jam suprasti, kad klaida įvyko ne dėl jo kaltės.
Įsitikinkite, kad vartotojas gali ieškoti
Įkėlus paiešką į klaidos puslapį vartotojas turės galimybę ieškoti to, ko čia ir atėjo.
Sukūrus aiškų ir patogų 404 klaidos puslapį, Jūs pritrauksite išeinančius vartotojus, kuriems įvyko vienokia ar kitokia klaida.
Neleiskite jiems išeiti.