Paskutiniais metais dešimtys tūkstančių kūrėjų išleido beveik 1 mln. programėlių ir šis skaičius auga. Jie jau uždirbo daugiau nei 8 mlrd. JAV dolerių iš „Apple“ priklausančios programėlių platintojos „App Store“, kompanijos duomenis pateikia „Wall Street Journal“.
Tačiau ši sėkmė tikrosios padėties neatspindi, kadangi smulkesni gamintojai yra nustumiami į šalį didžiųjų. Tyrimų kompanijos „Distimo“ duomenimis tik 2 proc. iš 250 „App Store“ leidėjų yra naujokai.
Norintiems sukurti kažką sėkmingo, profesionalai pataria, ko reikėtų siekti ir kokių klaidų nedaryti.
Susiaurinkite savo idėją iki kažko tikrai naudingo. Jei programėlės žmonės nenaudos keliskart per dieną, ją belieka tik išmesti.
„Tweetie“ programėlės, kuri leidžia patogiau naudotis socialiniu tinklu „Twitter“, kūrėjas Lorenas Brichteris sako, kad atsisako 80 proc. savo idėjų ir telkiasi tik ties „kabinančiomis“. Tam yra priežastis, nes sėkmingiausios buvo nuotraukų dalijimosi programėlės. Žmonės labai dažnai naudoja mobiliuosius telefonus fiksuodami vaizdus.
Išmokite programavimo pradmenis. Nereikia būti žinovu, kad sukurtum programėlę šiais laikais, nes yra įrankių ir programų, padedančiu išpildyti savo idėją. Tačiau mobiliųjų programėlių gerbėjai sako, kad verta išmokti bent dvi programavimo kalbas, norint protingai sukurti produktą, kuris efektyviai išnaudos telefono resursus ir nenaudos daug energijos. Nemokantiems dauguma gamintojų siūlo semtis žinių bekuriant arba pasiskaityti apie tai knygose ir internete.
Sukurkite atgalinį ryšį. Nėra tinkamesnio būdo suerzinti vartotojus kaip tik leisti jiems spoksoti į statišką vaizdą ekrane. Įterpkite proceso juosteles ar animaciją, kol programa įkeliama. Pasak programėlių paieškos sistemos „Quixey“ vadovo Tomo Kagano, tai padaro programėlę žaismingesne ir nuotaikingesne.
Tikrinkite protingai. Skirtingai nuo interneto puslapių, programėlių negalima šiek tiek patobulinti, kai jau jos yra išleistos. Taigi prieš paleidžiant programėlę yra labai didelė rizika, o bandymas tampa dar svarbesnis. Paslauga „TestFlight“ leidžia išplatinti programėlę grupei bandytojų prieš jai patenkant į rinką.
Žaidimų gamintojos „ZeptoLab UK“ vadovas Misha Lyalinas rekomenduoja išbandyti programėlę mažose rinkose.
Reklamuokite kelis savo produktus. Sukurta programėlė yra tik pusė mūšio, ją dar reikia populiarinti. Geriausias būdas tai daryti yra per kitas jūsų sukurtas programėles. Jei sukūrėte kelis produktus, užtikrinkite, kad kiekvienoje programėlėje yra piktograma nukreipianti į kitas. Galite naudotis tokiomis paslaugomis kaip „Chartboost“, „PlayHaven“ ir „Applifier“.
Niekada neprisiriškite prie vieno verslo modelio. Laikai pasibaigė, kai galėdavote rinktis gaminti mokamą ar ne programėlę. Gamintojai dabar derina šiuos dalykus nuo nemokamų programėlių, kuriomis galima pirkti, iki programėlių su mokamomis papildomomis galimybėmis.
Vaikiškos programėlės „Toca Boca AB“ gamintojas Jackas Nuttingas rekomenduoja mokamas programas kartas nuo karto padaryti nemokamomis. Nemokama programėlė, kurioje reklamuojama mokama, gali pastarąją išpopuliarinti.
Nesusiviliokite vieno langelio gaminimo platformomis. Didžiausias gamintojų galvos skausmas yra kaip pagaminti programėlę keliems prietaisams ir sistemoms. Programėles reikėtų kurti prisitaikant prie platformos, kurioje ji bus nadojama, nes tik taip galima išnaudoti kiekvieno prietaiso skirtingas galimybes.
Nekopijuokite. Žmonėms nereikia dar vienos nuotraukų dalijimosi programėlės. Populiariausiųjų sąrašę pagal kategorijas viršuje rasite kelias programėles, kurios yra populiarios, o iki apačios drieksis beveik tokios pačios, bet nepopuliarios.
Per dažnai neatnaujinkite. Kitu atveju programėlė tiesiog išnyks. Nėra jokios taisyklės, kiek reikia laukti išledžiant naują versiją, tačiau profesionalai pataria neskubėti, kol nesugalvojote kažko visiškai naujo. Net neverta taisyti kiekvienos klaidos.
Nekurkite programėlės, jei galite sukurti analogišką interneto puslapį. Programėlių bumas neturėtų jūsų apakinti. Jei jūsų turinys yra panašus į tinkląrašti, tam kuo puikiausiai tiks internetas. Tokių atveju pataupykite laiką ir sukurkitę mobilųjį tinklapį, kuris veiks skirtinguose prietaisuose. Rezultatas toks pats.