Gera optimizacija paieškos varikliams internete (SEO) – naudinga kiekvienam tinklalapiui. Nesvarbu, ar tai asmeninis tinklaraštis, ar įmonę reprezentuojantis puslapis. Jei savo internetiniam projektui atliksite deramą optimizaciją, jis gali tapti pasyviu jūsų produkcijos pardavėju. Nemažai kompanijų Lietuvoje, kurios turi savo internetinį tinklalapį, vis dar galvoja, kad SEO jiems yra tik laiko švaistymas, tačiau kas gali būti geriau nei tiksliniai lankytojai iš paieškos sistemų, kurie į jūsų tinklalapį patenka ieškodami produkto ar paslaugos, kurį siūlote? Tokie klientai neįkainojami, o jei nepatingėsite truputėlį pasigilinti, SEO optimizaciją galite pasidaryti nemokamai patys.
Ištirkite potencialų klientą
Turbūt kiekvienos įmonės vadovas geriausiai žino, koks tipinis jo klientas. Tačiau reikia žinoti ir kaip tas klientas elgiasi. Išsiaiškinkite, kokias frazes galėtų rašyti potencialus klientas į paieškos sistemų laukelius. Jei tai padaryti jums atrodo sunku, galite pasinaudoti „Google AdWords Keyword Tool“, kuris įvedus bendrinę frazę pats pasiūlys galimus raktažodžius, pagal kuriuos į jūsų tinklalapį galėtų atklysti lankytojai.
Susikoncentruokite į raktažodį
Raktažodis – frazė, pagal kurią bandysite kelti reitingą „Google“ kitoje paieškos sistemoje. Jei jau išsiaiškinote, ko ieškodami lankytojai gali atkeliauti į jūsų tinklalapį, susidarykite labiausiai tinkančių raktažodžių sąrašą. Turėkite omenyje, kad nebūtinai populiariausias raktažodis jums gali atvesti didžiąją dalį lankytojų. Dažniausiai populiariausias raktinis žodis turi ir gana didelę konkurenciją tarp kitų tinklalapių, tad geriau vertėtų paieškoti mažiau populiaraus raktažodžio su mažesne konkurencija. Juo labiau jei konkurentai nerandami pagal tą frazę, visi potencialūs klientai gali atitekti jums. Venkite bendrinių frazių, tokių kaip „batai“, jei turite elektroninę batų parduotuvę, geriau koncentruokitės į kiek smulkesnius raktinius žodžius, tokius kaip „vestuviniai bateliai“, „žieminiai batai“ ir panašiai.
Žinokite savo tinklalapio reitingą
Viena galimybių kelti pozicijas paieškos sistemoje – keitimasis atgalinėmis nuorodomis su panašaus turinio tinklalapiais. Tad jei batsiuvys Jonas į savo tinklalapį įsidės jūsiškę nuorodą, tikrai pagerins jūsų pozicijas internetinėje paieškoje. O kad Jonas su jumis apsikeistų nuorodomis, žinokite savo tinklalapio reitingą. Jei jūsų su Jonu reitingas panašus, jis greičiausiai sutiks keistis nuorodomis ir dėl to laimėsite abu. Tačiau turime pastebėti, kad „Google Pagerank“ vadinamas reitingas dar nėra pagrindinis rodiklis keičiantis nuorodomis. Svarbiau tai, kiek jūsų partnerio puslapių suindeksuota „Google“ paieškos sistemoje ir tai, kiek atgalinių nuorodų iš kitų tinklalapių jis turi. „Google“ paieškos algoritmas itin sudėtingas ir nuolat keičiamas, tad derėtų žinoti, kad yra ir daugiau aspektų, kurių „Google“ atstovai nelinkę atskleisti.
Sutvarkykite tinklalapio kodą
Svetainės kodas turi būti tvarkingas, tad jame privalo būti ir aprašymo (angl. description), pavadinimo (title) bei raktinių žodžių (keywords) žymės (tags). Nors kai kurie tinklalapių kūrėjai tvirtina, kad tokios žymės šiandien neturi didelės svarbos, tačiau savo paskirtį jos atlieka gana gerai. Nė viena iš šių žymų tinklalapio lankytojui matoma nėra, tačiau jas pastebi ir vėliau naudoja paieškos sistemų vorai. Pavadinimo žyma naudojama kaip antraštė paieškos sistemos rezultatų lange, aprašymo – kaip aprašas ar santrauka, tad nevertėtų į jį surašyti kuo daugiau pavienių raktažodžių, nes netvarkingas aprašas gali atbaidyti lankytoją iš paieškos sistemos. Raktažodžių žymė skirta surašyti svarbiausius raktinius žodžius, kurių bendras ilgis būtų ne daugiau nei 256 simboliai.
„Kolekcionuokite“ nuorodas
Atgalinės nuorodos į jūsų tinklalapį niekada nepamaišys. O jų ir be keitimosi galima gauti nemokamai dar keliais būdais. Išskirtume šias tris: tinklalapių katalogai, socialinės bendruomenės internete, straipsnių direktorijos. Gauti nuorodas iš tinklalapių katalogų gana lengva, vos per porą valandų savo puslapį galima užregistruoti keliose dešimtyse lietuviškų katalogų ir laukti patvirtinimo iš jų administratorių. Žinoma, kartais jo sulaukti taip ir nepavyksta arba atgalinė nuoroda gaunama su atributu „nesekamas“ (nofollow), vadinasi, paieškos vorai į tą tinklalapį neseks (bent jau taip teigiama oficialiai).
Kitas būdas gauti nuorodų – socialinės bendruomenės internete, geriausiai jas apibūdina forumo sąvoka. Jei tinklalapio turinys atitinka kažkokio forumo turinį, jame galima talpinti straipsnius ar kitą su ta tematika susijusią informaciją, pridedant atgalinę nuorodą į šaltinį. Ir bene populiariausias būdas šiandien – straipsnių direktorijos. Nors užsienyje jų gausu jau kurį laiką, tačiau į Lietuvą ši praktika įžengė visai nesenai. Šiandien galima suskaičiuoti maždaug 10 lietuviškų straipsnių direktorijų. Tokių direktorijų tikslas bet kam leisti talpinti bet kokio tipo straipsnius (žinoma, nepažeidžiant LR įstatymų) su atgalinėmis nuorodomis į savo tinklalapius. „Google“ atstovai ne kartą yra sakę, kad kontekstinės nuorodos yra pačios efektyviausios, tad šiandien įmonės dažnai samdosi SEO tekstų rašytojus, kurie parašytų su jų veikla susijusius straipsnius ir juos patalpintų straipsnių direktorijose.