Dažnai nustembu, kad įmonės vis dar abejoja internetinės svetainės naudingumu. Įmonės reprezentacinė svetainė gali būti puiki rinkodaros priemonė, ji suteikia vartotojui naudingos informacijos, o išlaidos, palyginus su kitomis rinkodaros priemonėmis, yra neįtikėtinai mažos.
Galbūt tai susiję su konservatyviu ir pernelyg atsargiu Lietuvos verslininkų mąstymu. Negaliu nieko teisti, tačiau galiu patarti – tiems, kurie nusprendė sukurti įmonės tinklalapį. Žinau, kas yra svarbu, o į ką neverta atkreipti pernelyg daug dėmesio. Žemiau rasite mano patarimus svetainės kūrimo klausimu.
Ką reikėtų daryti?
Išsikelkite tinkamus tikslus. Ir įsitikinkite, jog jie išmatuojami kiekybiškai. Štai keletas pavyzdžių, kurie bus puikiai suprantami interneto svetainės kūrėjui: padidinti vartotojo praleidžiamą laiką svetainėje, pritraukti naujų lankytojų, padidinti prekės ženklo žinomumą, padidinti pardavimus.
Atkreipkite dėmesį į SEO. Optimizavimas paieškos sistemoms yra būtinas dalykas. Galbūt samdyti SEO eksperto nereikia, tačiau priminsiu, jog optimizavimas yra didžiausią investicinę grąžą duodanti investicija. Jeigu tinkamai optimizuojate svetainę, rinkodara veikia, tarsi, autopilotu.
Naudokitės atvirojo kodo platformomis. Žinoma, galite užsisakyti išskirtinę turinio valdymo sistemą, tačiau tai kainuoja pinigus ir, tikėtina, reikės mokėti už atnaujinimus. Patariu naudoti nemokamomis atvirojo kodo sistemomis. Tarp geriausiųjų – „WordPress“ bei „Magento“.
Vokite idėjas iš konkurentų. Dar prieš pradedant kurti internetinę svetainę, peržvelkite konkurentų ir panašią veiklą vykdančių įmonių svetaines. Jeigu jums patinka konkurentų sukurta atmosfera svetainėje, nematau priežastis, kodėl nebūtų galima adaptuoti tų idėjų savo svetainei.
Kurkite kokybišką turinį. Nepamirškite, jog svetainės dizainas ar išdėstymas tėra priemonė tikslui pasiekti. O vartotojo tikslas – išskirtinis ir kokybiškas turinys. Jeigu pardavinėsite produktus, tuomet pasirūpinkite geromis nuotraukoms ir išsamiais aprašymais. Turinys yra svarbu!
Visuomet užduokite klausimą „kodėl?“ Ar jums teko kada nors sutikti nepažįstamą žmogų, įteikti jam savo vizitinę kortelę ir neištarus nė žodžio nueiti toliau? Tikriausiai, ne. Lygiai tas pats ir su internetine svetaine. Jeigu norite, kad žmonės užsiprenumeruotų jūsų naujienlaiškį, parašykite ką nors daugiau negu vien tik „Įveskite savo elektroninio pašto adresą.“
Ko nereikėtų daryti?
Kurti svetainę pačiam. Žinau, taip būtų pigiau, o investuoti pinigų nesinori. Tačiau žvelkite į internetinę svetainę ne kaip į eilines išlaidas, o kaip į investiciją. Jeigu svetainė atrodys „namudiškai“, tai nenuteiks potencialių klientų bei partnerių rimtam bendradarbiavimui su jumis.
Išleisti visus pinigus. Nėra būtina išleisti visą turimą biudžetą internetinei svetainei. Tai yra viena iš rinkodaros priemonių, bet ne vienintelė. Ilgainiui, augant verslui, svetainę bus galima atnaujinti, o dabar geriau investuoti ir į kitas internetinės rinkodaros priemones, pvz., SEO.
Įkelti „Facebook“ mygtuką. Esu matęs daug lietuviškų svetainių, kur prie kiekvieno puslapio įkeliamas „Facebook“ mygtukas „Patinka“. Ar jūsų rekvizitai kažkam turėtų patikti? Blogiausia tai, kad vartotojui nuėjus į jūsų „Facebook“ puslapį, ten neras nė vieno fano. Jeigu jau kuriate „Facebook“ puslapį, įsitikinkite, jog esate apgalvojęs visą socialinės medijos strategiją. Jeigu kažkuo užsiimti, tai tik gerai.
Publikuoti klientų atsiliepimus. Sukurti patikimos įmonės įvaizdį yra svarbu, tačiau labai dažnai svetainėje publikuojami atsiliepimai ir rekomendacijos skamba dirbtinai. „Jie dirba nuostabiai, šaunus kolektyvas, pasirašo Aldona“, – vargu ar tai įtaigi žinutė, skatinanti pirkti. Tokiu atveju, geriau jokios žinutės.
Naudoti „Flash“ technologiją. Kai kurioms svetainėms to iš tiesų reikia, tačiau čia kalbama labiau apie meno paslaugas teikiančias įmonės: fotografija, filmavimas, muzikos atlikėjas ir pan. Pati „Flash“ technologiją sukūrusi bendrovė „Adobe“ patvirtino, jog nebebus atnaujinamas „flashas“. Kodėl? Nes ji pasenusi. Jums jos nereikia.