Jeigu, analizuodami verslą, žvilgsnį nukreiptumėte į įmonės vidų, galėtumėte identifikuoti pagrindinius našumo rodiklius (angl. „key performance indicators“), slypinčius už pardavimo, marketingo ir pajamų skaičių. Galbūt jau turite ir tam reikalingus įrankius, kaip pavyzdžiui, „Microsoft SQL Server“ ir „Microsoft Office Excel“, kurie padėtų atlikti šį darbą.
Visuomenė mus moko lyginti save su kitais, tiek universitete, tiek ir versle. Ir tikrai - mes esame linkę lyginti savo kompaniją su konkurentais, naudodami išorinius rodiklius, tokius, kaip pardavimo augimo tempai ar gaunamos pajamos. Bet įmonei susitelkus į vidinius rodiklius – matuojant operacinę veiklą, siekiant pastebėti progresą arba problemas – galima ženkliai sutaupyti bei geriau organizuoti procesus.
„Žmonės vis dažniau pradeda analizuoti operatyvinį verslą,“ – sako Alan Walker, vadovaujantis „Hitachi Consulting“ finansinių paslaugų skyriui Londone. „Bet kuris verslas turi stebėti tiek vidinius, tiek išorinius rodiklius, norėdamas įvertinti savo padėtį rinkoje.“
Pagrindiniai klausimai yra: nuo ko pradėti? Ką jūs matuojate? Ir kokias priemones turite naudoti, kad galėtumėte tai išmatuoti?
Pradėkite nuo korporatyvinių tikslų
Operatyvinės veiklos analizės ekspertai pastoviai kartoja tą pačią žinutę: identifikuokite matavimų sistemą, kuri atitiktų visos įmonės tikslus, prieš pasirinkdami technologiją. Jeigu norite įgyti konkurencinį pranašumą, pristatydami rinkai naujus produktus, turėtumėte įvertinti, kiek idėjų jūs sugalvojate, kiek laiko trunka, kol jos tampa produktais, ir kas sugeneruoja daugiausiai ir geriausių idėjų.
Iš tikrųjų potencialių vidinių rodiklių asortimentas labai platus, pradedant nuo įsigijimo ir finansų, iki žmogiškųjų išteklių ir konkrečių operacijų. Keletas pavyzdžių:
- Aplinkos įtaka. Vis daugiau įmonių praneša savo investuotojams, kokie „žali“ jie yra (t.y., kaip jos rūpinasi aplinka). Jos informuoja apie savo gamyklų taršos lygį ir apie tai, kokių imasi priemonių, kad ją sumažintų.
- Nuostolių prevencija. Jeigu faktai apie vagystes ar žemą kokybę vargina jūsų gamyklą ar sandėlius, jūs galite nagrinėti tokius faktorius kaip dienos laikas, vardai ir darbuotojų skaičius darbo vietoje arba kurios staklės sukelia daugiausiai problemų. Rezultatas gali parodyti jums, ar problema yra apmokant darbuotojus, aptarnavimo skyriuje, o gal tai net baudžiamųjų institucijų reikalas.
- Skambučiai aptarnavimo skyriui. Jų sekimas gali padėti jums nustatyti tinkamą personalo lygį, viduje naudojamos programinės įrangos problemas arba pabrėžti techninės pagalbos darbuotojų mokymų trūkumą.
Daugelis šių pavyzdžių turi bendrą bruožą. Kad gautumėte kiek galima daugiau naudos iš bet kurio rodiklio skaičiavimo, jums reikia palyginti jį su kitais rodikliais. Štai kur atsiranda verslo analizės – BI - įrankiai. Sujungdami informaciją iš kelių šaltinių į vieną duomenų saugyklą, jūs galite nagrinėti rezultatus efektyviai ir protingai.
Pradedant veiklą, nėra reikalinga investuoti į naujus ir nežinomus įrankius. Daugelis vidutinio dydžio įmonių jau naudojasi BI teikiamomis galimybėmis, kurias teikia „Microsoft SQL Server 2005“ ir „Microsoft Office Excel“. „Tai - viena iš priežasčių, kodėl vis daugiau įmonių stebi ir analizuoja operacinius BI rodiklius,“ – sako Dan Hooper, „Integrated Services Inc.“ pardavimų ir marketingo vadovas.