Kiekvienas branginame savo vardą. Ir kiekvienam iš mūsų svarbu, kokia aplinkinių nuomonė apie mus. Visa tai tinka ar kalbame apie asmenį, ar apie kompaniją, ar apie prekės ženklą. Interneto skverbtis Lietuvoje nuosekliai auga, o tai reiškia, kad vis daugiau žmonių ima naudotis internetu – taigi, dalis komunikacijos taip pat keliasi į internetą: socialinius tinklus, forumus, klubus, blogus. Keletas galimybių būti ten, kur yra jūsų vartotojas – reklamuotis, susikurti įmonės profilį socialiniuose tinkluose, moderuoti forumus, aktyviai sekti komunikaciją bloguose, ir esant reikalui – nedelsiant prabilti į savo klientus. Tai ne tik svarbu siekiant pasirūpinti savo įmonės vardo reputacija, bet ir puiki galimybė suprasti vartotojų lūkesčius ir galbūt geriau prie jų prisitaikyti. Taigi, laikas pradėti domėtis, jei ik šiol to nedarote, kas apie jus rašoma internete.
Jei mokėti už komunikacijos internete sekimą negalite ar nenorite, galite pasinaudoti nemokamomis sistemomis ir savarankiškai domėtis nuomonių tendencijomis. Pasaulyje yra ne viena sistema, kuri seka atsirandančius įrašus tinklapiuose ar bloguose, deja, ne visos gali būti naudojamos pasauliniu mastu (tarkim, neatlieka monitoringo lietuvių kalba, arba nemonitoringuoja lietuviškų tinklapių). Šiame straipsnyje aptarsime tas sistemas, kurios gali padėti sužinoti, kas apie jus kalbama.
„Google Alerts“ ir „Yahoo Alerts“
Jei turite sąskaitą Gmail.com (kitaip tariant, turite elektroninį adresą gmail.com pašto serveryje), galite Google Alerts naudoti tam, kad būtumėte informuoti, jei tinklapiuose, bloguose bus paminėtas jūsų vardas ar jums rūpimi raktažodžiai, žodžių junginiai, o pranešimus gausite į el. pašto dežutę taip dažnai, kaip norite – kasdien, karta į savaitę ar atsiradus tokiam įrašui. Panašiai veikia ir Yahoo Alerts. Ir tai jums nieko nekainuoja.
„Google Blog Search“
Ši sistema ieško įrašų jums rūpima tema bloguose. Kartais Google neindeksuoja blogų įrašų, todel pasitelkę vien google paiešką galite ir nesužinoti, kas kalbama apie jus. Google Blog Search paieškos informacijos bloguose, vėlgi – nemokamai.
„Yahoo Pipes“
Sistema, kurios pagalba galite atlikti paiešką įvairiuose šaltiniuose, tačiau tam reikia turėti sąskaita (el.adresą ) „Yahoo“ pašto serveryje. Šiek tiek teks skirti dėmesio sistemos perpratimui.
„Google Video“
Šios sistemos pagalba, kuri indeksuoja Youtube.com ir MetaCafe, galite sužinoti, ar kas neįdėjo videosiužeto apie jūsų kompaniją ar produktą, o gal kas įsidėjo jūsų videonuorodą į savo tinklapį.
„Keotag.com“
Sistema, kur suvedus raktinius žodžius galite pamatyti, kas ir kur tuos žodžius minėjo. Apjungia keletą pasaulyje populiariausių portalų ir paieškų sistemų (kaip: youtube.com, twitter.com, google blog search, Icerocket blog search, Windows Live search ir t.t.). Bėda ta, kad kai kurie yra populiarūs pasaulyje, bet ne Lietuvoje, tai tokiuose portaluose informacijos apie save nerasite, jei jus domina komunikacija Lietuvoje. Patogus įrankis tuo, kad tai yra paieškos sistemų ir monitoringuojamų portalų rinkinukas vienoje vietoje. Tereikia patikrinti, ar kuriame neminimas jūsų vardas.
O ką vertėtų sekti ir monitoringuoti? Dauguma, rašančių apie šias sekimo sistemas pataria, kad kompanijos turėtų domėtis šiais dalykais:
Kompanijos vardas. Tai bene pats svarbiausias dalykas, - žinoti, kur ir kokiame kontekste minimas jūsų kompanijos vardas.
Kompanijos URL (universaliosios resursų žymės). Norint žinoti tuos atvejus, kai kas nors nurodo jūsų tinklapio nurodą tiesiogiai, neminėdamas jūsų pavadinimo.
Kompanijos darbuotojai. Vertėtų bent retkarčiais pasidomėti, kas kalbama apie jūsų darbuotojus (bent jau tuos, kurie atstovauja kompaniją ryšiams su visuomene ar yra žinomi visuomenei). Nes tai, kas kalbama apie juos, atspindi nuomonę ir apie pačią įmonę. Ir galbūt nepamaišytų pasidomėti, ką patys darbuotojai rašo, jei jie rašo blogus, nes tokiu būdu jie kaip ir tampa įmonės ambasadoriais internete rašydami viešus įrašus.
Produktų pavadinimai ir jei yra, produktų URL. Stebėkite, ką žmonės kalba apie jūsų prekės ženklus, pačius produktus ar kompanijos teikiamas paslaugas.
Įrašai apie tą verslo sritį, kuriai priklausote. Vertėtų žinoti kaip apskritai vertinama jūsų atstovaujama verslo šaka, kas rašoma bloguose, vartotojų apžvalgose ir pan. Kartais tai gali padėti suprasti, kaip galite pagerinti savo produktus ar paslaugas.
Prekės ženklas. Kaip bendrai vertinamas jūsų prekės ženklas, teigiamai ar neigiamai. Tą irgi reikėtų sekti.
Komentarai. Žinodami, kas rašoma komentaruose, galėsite patys dalyvauti pokalbyje apie jūsų kompaniją. Bėda ta, kad esančios komentarų sekimo Commentful, coComment, ir co.mments sistemos neturi galimybės monitoringuoti lietuviškų komentarų. Tikėkimes – ateityje tuo bus pasirūpinta.
Jūsų konkurentai. Galiausiai jums vertėtų visos tos informacijos, kurios ieškosite apie save, paieškoti ir apie jūsų konkurentus. Idant žinotumėt savo trūkumus ir pranašumus.