Yra klaidų, kurias dažnai kartoja net rimtos svetainių kūrimo kompanijos, projektuodamos korporacinius puslapius. Todėl dar kartą reiktų pažvelgti į svetainės patogumo (usability) principus. Pasiaiškinti kur dažnai paliekamos spragos? Svarbios šios klaidos ar ne spręsti Jums. Tačiau jau tas faktas, kad jos yra, verčia į tai atkreipti dėmesį.
1. Aiškiai parodykite ką naudingo lankytojui siūlo svetainė. Kuo ji skiriasi nuo savo konkurentų.
Tai yra vienas svarbiausių momentų. Jį svarbu nepamiršti kuriant svetainės pirmo puslapio dizainą. Tačiau reikia pripažinti, kad ši taisyklė laužoma gan dažnai. Retai iš pirmo puslapio galima suprasti ką svetainė siūlo. Aiški mintis dažnai pasiklysta po krūva gražių „marketinginių“ frazių, kurios negali „nupirkti“ potencialaus lankytojo.
Atsiminkite, kad jei svetainės lankytojas ieško konkrečios informacijos, jis naudojasi paieška. Tačiau kiekvieno paieškoje rasto puslapio peržiūrai jis skiria tik kelias sekundes.
2. Naudokite „besitampantį“ dizainą, taip lankytojas galės keisti lango dydį.
Jei Jūs darote fiksuotą svetainės plotį, nuo to kentės tik lankytojas. Banalu, bet reiktų vėl kartoti, kad vartotojų monitorių dydžiai įvairūs. Monitorių turinčių didelę raišką savininkai dažnai mėgsta sumažinti naršyklės langus, kad vienu metu galėtų matyti kelis. Jūs negalite teigti, kad 800 taškų svetainės plotis tinka visiems, nes vieniems tai bus permažai, o atsiras ir tokių kuries per daug.
3. Naudokite skirtingas spalvas aplankytoms ir nelankytoms nuorodoms.
Atsakymas į klausymą „kur aš buvau“ yra vienas iš trijų svarbiausių, kuriuos turi atsakyti bet kuri navigacija. (kiti du: „kur aš dabar esu?“ ir „kur aš galiu eiti?“).
Labai gaila, bet tik trečdalis pasaulio korporacinių svetainių vizualiai informuoja lankytoją, kur jis jau buvo. Pasiklydimai svetainės navigacijoje dažnai pasitaiko tada, kai svetainės dizaineris „atjungią“ vieną ar kitą funkciją, kuri yra naudinga lankytojui. Testai parodė, kad be šios savybės dažniausiai pasiklysta pagyvenę interneto vartotojai.
4. Naudokite iliustracijas susijusias su svetainės turiniu, o ne dėl estetinio vaizdo.
Pavyzdžiui, iliustracijose naudokite žmones, kurie susiję su svetainės turinių, o ne imkite modelių nuotraukas iš foto katalogų. Fotografijos atkreipia lankytojo dėmesį. Netinkamai panaudota fotografija nukreipia lankytojo dėmesį nuo svetainės turinio.
5. Nepamirškite apie trumpą aprašymą, kuris nusako kuo užsiima svetainė ar įmonė.
Ko gero dauguma lankytojų apie jus gali pasiskaityti skyrelyje „apie mus“. Tačiau kam juos apsunkinti ilgais tekstais apie istoriją ir kitus faktus.
Dėl polinkio nuolat reklamuotis svetainės dažnai pilnos tuščių reklaminių frazių. Žinoma sunku tai nedaryti, kai kasdien stengies būti kuo daugiau matomu. Todėl siūlome kompromisą: patalpinkite savo garsius šūkius kaip grafinę informaciją svetainės viršuje šalia logotipo. Ten jos vis tiek niekas nepastebės. O centre (matomoje vietoje) talpinkite paprastą tekstinį svetainės aprašymą. Jis bus matomas tiek svetainės lankytojų, tiek paieškos sistemų.
6. Paprastinkite senos informacijos suradimą, kuri neseniai buvo pirmame puslapyje.
Svetainėse, kuriuose nuolat kinta informacija net iki 80 % jos peržiūrima tada, kai ji atsiranda archyve. Vartotojai atsimena ką jie įdomaus matė Jūsų pirmame svetainės puslapyje. Tačiau jei jūs pirmame puslapyje nepatalpinsite nuorodos į senus straipsnius, vartotojas negalės rasti tos informacijos, kuri jį sudomino paskutinio apsilankymo metu.
7. Įdėkite aprašymą į svetainės antraštę (title).
Šis patarimas svarbus. Jūsų svetainė bus matoma paieškos tarnybinėse stotyse, paieškos rezultate. Tačiau kodėl Jums nepasinaudojus šiuo paprastu svetainės populiarinimo metodu?
8. Paieškos bloke nenaudokite antraščių. Mygtuko „ieškoti“ pakanka.
Ne tokia jau ir didelė klaida, bet vis dėlto į paieškos bloką nevertėtų dėti antraštės „Paieška“. Mygtuko „ieškoti“ pilnai pakanka. Interaktyviame dizaine egzistuoja posakis „kuo mažiau, tuo daugiau“. Papildomi elementai blaško vartotoją, ir apsunkina turinio įsisavinimą. Kitaip sakant, kuo dizaine mažiau elementų, tuo daugiau žmonių galės jame susivokti.
9. Biržos akcijų kitimą lentelėje pažymėkite ne vietą, bet kitimo procentą.
Akcijų kitimo lentelė yra tik pavyzdys. Norime atkreipti dėmesį, kad kiekvienoje naujienų lentelėje akcentuokite ne tik kintamą informaciją, bet ir kitimo priežastį. Jei akcijų kaina pakilo, tai reikia pažymėti keik jos pakilo, nes tai yra svarbiausia vartotojui.
10. Netalpinkite nuorodos į pirmą puslapį iš pirmo puslapio.
Tai ypač aktualu svetainėms, kurios turi vieną šabloną ar meniu. Nuorodą į tą patį (pirmą) puslapį sukelia tris problemas:
- Jei vartotojas paspaus ant tokios nuorodos, jis vis tiek grįš į tą pačią svetainę, o tai reiškią sugaiš laiką.
- Dar blogiau, kad tokios nuorodos verčia vartotoją susimąstyti, ar jis tikrai pateko ten kur norėjo?
- Blogiausia, kad paspaudęs nuorodą ir atsivertęs vėl tą patį puslapį vartotojas nesupras kur dabar yra, nes ko gero puslapį vėl rodys nuo viršaus.
Idėja
Kuriant naują svetainės pirmą puslapį ko gero reikia atsiminti ne tik šias dažnai pasitaikančias klaidas, bet ir paprastą tiesą, jog genialu tai, kas paprasta ir atvirkščiai.
Kritinis balsas
Na taip esu skaitęs tūkstančius taisyklių apie svetainių kūrimą. Bet dažnai kyla klausimas ar yra kas nors sukūręs svetainę, kuri atitiktų visus reikalavimus. Ji ko gero turėtų atrodyti taip:
- Pateikti visada naują informaciją. Paspaudus „perkrauti svetainę“ visada pamatyti ką nors naujo.
- Būti lengvai suprantama 7 metų vaikui, išprotėjusiam profesoriui ir programuotojui su 10 metų patirtimi.
- Turėti sudėtingą paieškos sistemą, kuri pradėtų veikti tik pagalvojus apie paiešką.
- Būti pirmoje pozicijoje Google paieškos visuose raktiniuose žodžiuose.
- Spalvas parinkti optimaliai pritaikytas visiems vartotojams. Įskaitant ir spalvų nematančius.
- Jūsų variantai…
Tai gi jei kas nors sukurs tokią svetainę praneškite. Bus smagu pažiūrėti.
Pagal Jakob Nielsen informaciją paruošė „Kriause.com - internetinė komunikacija“.