Rugsėjo 20 dieną, „Apple“ išleido galutinę, visiems suderinamų „Mac“ kompiuterių naudotojams skirtą savo naujausią, geriausią, fantastišką ir nepakartojamą „macOS Sierra“. Nors „macOS Sierra“ neturi didelių suderinamumo problemų, kokios pavyzdžiui buvo „Microsoft Office“ naudotojams įdiegusiems „OS X El Capitan“ pernai, tačiau kai kurie vartotojai patiria vienokių ar kitokių nepatogumų.
Problemos diegiant macOS Sierra
Jei diegiant „macOS Sierra“ susidūrėte su problema, kad diegimo procesas užstringa, o perkrovus kompiuterį pradeda diegimą iš naujo – pabandykite įdiegti „Sierra“ perkrovę kompiuterį į „Safe mode“ režimą.
Norėdami kompiuterį įkrauti „Safe mode“ režimu:
- išjunkite kompiuterį
- įjunkite kompiuterį ir išgirdę įsijungimo garsą tuojau pat nuspauskite ir laikykite nuspaudę iki ekrane pamatysite „Apple“ logo Shift ⇧ klavišą. Įkrovę kompiuterį šiame režime, pabandykite įdiegti „macOS Sierra“ iš naujo.
Prieš diegiant „macOS Sierra“ nebloga mintis būtų atjungti antivirusines aplikacijas jei tokias esate įdiegę.
Lėtas Wi-Fi
Jei atnaujinus „Mac“ operacinę sistemą į „macOS Sierra“ pastebėjote, kad Wi-Fi tapo lėtas – nustatymų failų ištrynimas galėtų būti šios problemos sprendimu:
- atidarykite sistemos konfigūracijų aplanką: „Finder“ aplikacijoje paspauskite Cmd ⌘–Shift ⇧–G ir įvedę /Library/Preferences/SystemConfiguration/ spauskite ant „Go“ mygtuko.
- Ištrinkite aplanke esančius žemiau paminėtus failus:
- com.apple.airport.preferences.plist
- com.apple.network.identification.plist
- com.apple.wifi.message-tracer.plist
- NetworkInterfaces.plist
- preferences.plist
- Perkraukite kompiuterį ir maršrutizatorių
Šis būdas turėtų padėti išspręsti didelę dalį su Wi-Fi susijusių problemų „macOS Sierra“ operacinėje sistemoje.
Nepakanka vietos „macOS Sierra“ diegimui
Jei atsisiuntę „macOS Sierra“ diegimo failą pamatėte pranešimą, kad kompiuteryje nepakankamai laisvos vietos naujos operacinės sistemos diegimui – labai tikėtina, kad savo kompiuterį esate pavertę viso gyvenimo šlamšto kaupykla.
Išmeskite iš jo visas šiukšles bei kitus laikinus failus ir taps lengviau kvėpuoti tiek kompiuteriui, tiek ir Jums.
Nepasikrauna sistema
Jei įdiegus „macOS Sierra“ kompiuterio sistema neįsikrauna – gera problemos sprendimo pradžia būtu NVRAM ir PRAM „nuresetinimas“, na ir žinoma visokių prie kompiuterio pajungtų priedų, be kurių galite gyventi įjungdami kompiuterį, atjungimas.
- Išjunkite „Mac“. Jei reikia, nuspauskite ir palaikykite keletą sekundžių nuspaustą „Mac“ į/išjungimo mygtuką.
- Raskite šiuos klavišus klaviatūroje: Cmd ⌘, Alt, P ir R – jums reikės visus juos laikyti nuspaudus kompiuterio krovimosi metu
- Įjunkite ir tuojau pat nuspauskite Cmd ⌘–Alt–P–R klavišų kombinaciją. Laikykite juos nuspaustus kol kompiuteris persikraus ir išgirsite įprastą „Mac“ kompiuteriams pasikrovimo garsą antrą kartą.
- Atleiskite klavišus.
Įdiegus „macOS Sierra“ „Mac’as“ lėtas
Daugelis tik įdiegusių naują operacinę sistemą skundžiasi jos darbo našumu. Tai normalus reiškinys, nes sistema foniniame režime indeksuoja failus bei vykdo kitas optimizavimo užduotis. Priklausomai nuo failų kiekio ir disko greičio bei kitų parametrų, šis lėto „Mac“ reiškinys gali užtrukti nuo keliasdešimt minučių iki kelių valandų.
Jei po paros, įdiegus naują sistemą ir palikus „Mac“ įjungtą jis vis tiek lėtas – perkraukite kompiuterį. Perkrovimui nepadėjus – atidarykite „Activity Monitor“ aplikaciją ir CPU ir RAM skiltyse patyrinėkite kas yra tas nenaudėlis atimantis jėgas iš „Mac“, labai gali būti, kad tai kokia nors nekorektiškai veikianti ir naujai sistemai neadaptuota aplikacija.
Jei „Mac’as“ lėtas kaip vėžlys, o darbo daug bei nėra galimybės taikstytis su jo lėtumu iki „Apple“ išleis šią bėdą ištaisantį atnaujinimą – ko gero vienintelis būdas yra grįžti prie ankstesnės sistemos.
Neatsidarančių aplikacijų problema
Jei atnaujinus kompiuterio operacinę sistemą į „macOS Sierra“ ir bandant atidaryti aplikaciją matote pranešimą, kad ši pažeista ir negali būti atidaryta – patikrinkite ar aplikacijai nėra išėjęs atnaujinimas ir jei ne – pasidomėkite gamintojo svetainėje ar aplikacija palaiko „macOS Sierra“. Jei atsakymas teigiamas – pabandykite problemą išspręsti kešo išvalymu:
- „Finder“ aplikacijoje paspauskite Cmd ⌘–Shift ⇧–G klavišų kombinaciją;
- atsidariusiame lange įveskite ~/Library/Caches ir spauskite ant „Go“;
- ištrinkite visą aplanko turinį, bet ne patį „Caches“ aplanką;
- pakartokite procedūrą /Library/Caches aplanke.
Jei šis metodas nepadėjo – pabandykite „nuresetinti“ kompiuterio PRAM.
Jei ir tai nepadeda laikykite nuspaudę Alt ⌥–Cmd ⌘ klavišus kai spaudžiate ant aplikacijos piktogramos aplikaciją atidarydami.
Automatinio atrakinimo su „Apple Watch“ problemos
Jei nutarėte „Mac“ kompiuteryje aktyvuoti automatinio atrakinimo funkciją su „Apple Watch“ – įsitikinkite, kad tas kompiuteris yra pagamintas 2013 metais ar naujesnis.
Kita priežastis dėl kurios gali nepavykti aktyvuoti automatinio kompiuterio atrakinimo funkcijos, ar jos net nematysite parinktyse yra ta, kad savo „Apple ID“ esate aktyvavę dviejų-žingsnių (two-step), o ne dviejų-faktorių (two-factor) autentikaciją. Jei taip:
- prisijunkite prie >appleid.apple.com svetainės
- atjunkite „two-step“ autentikaciją
- įjunkite „two-factor“ autentikaciją ir įvykdykite visus šiam metodui įjungti reikalingus veiksmus.
„Bluetooth“ problemos
Kai kurie „Mac“ naudotojai skundžiasi, kad įdiegus „macOS Sierra“ negali naudotis savo „Bluetooth“ įrenginiais. Tai problema, jei įsigijote naujas ausines specialiai naudoti su „iPhone 7“ ar „iPhone 7 Plus“.
Yra du dalykai kuriuos galite pabandyti:
Naudokite „Bluetooth“ įrenginį ir „Mac“ kompiuterį kol juose abiejuose išsikraus akumuliatoriai. Tai gali priversti „Bluetooth“ susijungimą persikrauti ir privers šią porelę vėl dirbti.
Jei aukščiau paminėtas būdas nedavė vaisių – patikrinkite ar nėra gamintojas išleidęs naujos aparatinės įrangos (firmware) versijos. Norint atnaujinti „firmware“ ausinėms galima naudoti aplikaciją „iPhone“, o kartais reikia prijungti įrenginį įkrovimo laidu prie kompiuterio – čia jau kaip nurodo „Bluetooth“ įrenginio gamintojas.
Jei nei vienas iš šių būdų nepadeda, nors ankstesnėje „OS X El Capitan“ viskas veikė kuo puikiausiai – ko gero, bent jau laikinai, vienintelė išeitis yra grįžti prie „Kapitono“ ir melsti atleidimo už išdavystę.
Kai kurie „Bluetooth“ įrenginių gamintojai atnaujina savo įrenginių aparatinę įrangą ir pritaiko ją naujiems protokolams, tačiau visa eilė gamintojų, tame tarpe ir gaminančių „high-end“ įrenginius bei įrenginius skirtus žmonėms su sutrikusia klausa – į atnaujinimus tiesiog numoja ranka.
Problemos su „Logitech“ pele
Nežinau kam kai kurie „Mac“ vartotojai renkasi „Logitech“ peles, tačiau kiekviena nauja „Mac“ kompiuteriams skirta operacinė sistema – problemos „Logitech“ pelių savininkams.
Kai kurie „macOS Sierra“ savo kompiuteriuose įdiegę „Logitech Performance Mouse MX“ ir „Logitech Anywhere MX“ pelių naudotojai skundžiasi vėlavimu slenkant vaizdus ekrane (scroll) ir kai kurių pelės mygtukų neveikimu.
Šios problemos sprendimas, ko gero yra vienas – palaukti kol „Logitech“ išleis naujas ir taip panaikins šiuos nepatogumus.
Kai kurie su „Logitech“ žiurkėmis vargstantys sako, kad problemas sugebėjo išspręsti panaudojus „USB overdrive“ ir „BetterTouchTool“ leidžiančiomis ištaisyti vėlavimus ir grąžinti klavišų funkcionalumą juos iš naujo „sumapinant“.
„Fujitsu ScanSnap“ skeneriai
Dėka to, kad „macOS Sierra“ tvarkosi su PDF – „Fujitsu“ kompanijos „ScanSnap“ skeneriai naujoje „Mac“ kompiuteriams skirtoje operacinėje sistemoje veikia prastai. Kompanija sako kurianti problemą išsprendžiantį atnaujinimą, tačiau kiek ilgai truks šis kūrybinis procesas nėra aišku.
Vienintelis, kol kas patikimiausias šios problemos sprendimo būdas – grįžti prie „OS X El Capitan“.
„macOS Sierra“ „iTunes“ problemos
Jei tik įdiegę „macOS Sierra“ bandysite atidaryti „iTunes“ – gali būti, kad aplikacija neatsidarys ar neveiks.
Jei taip nutiko, savo mėgstamiausiai aplikacijai darbingą formą suteikti galite atidarę „Mac App Store“ atnaujinimų skiltį ir įdiegę naują „iTunes“ 12.5.1 ar naujesnę versiją. Atnaujinimą taip pat galite įdiegti ir tiesiai iš „iTunes“ aplikacijos meniu pasirinkę iTunes → Check for Updates…
Automatinis prisijungimas prie NAS
Kai kurie „Mac“ kompiuterių naudotojai turintys NAS (angl. Network Attached Storage) saugyklas ir naudojantys automatinio prie jų prisijungimo skriptus, skundžiasi kad jiems tenka kaskart paspausti „Connect“ mygtuką ir automatinis prisijungimas neįvyksta.
Nežinau ar dėl to, kad šio gamintojo diskų saugyklos yra populiariausios, ar dėl to, kad ši problema susijusi tik su jomis, tačiau kiek teko pastebėti, šia problema labiausiai skundžiasi „Synology“ NAS savininkai.
Jei naudojate smb prisijungimą – pabandykite naudoti afp, tačiau nėra garantijos, kad tai padės. Jei nenorite eksperimentuoti su „Applescript“, o „Connect“ mygtuko paspaudimas kaskart prisijungus prie savo paskyros kompiuteryje jau varo iš proto – vienintelis kol kas egzistuojantis problemos sprendimas yra grįžti prie „El Capitan“.
Kantresni gali palaukti kol „Synology“ išleis „macOS Sierra“ skirtą atnaujinimą išspręsiantį šią problemą.
Kiti „macOS Sierra“ užsispyrimai
Jei atnaujinę „Mac“ operacinę sistemą į „macOS Sierra“ patiriate kokių nors kitų, aukščiau nepaminėtų nepatogumų ar klaidų, ir operacinę naujinote ją diegdami ant senosios viršaus – ko gero vertėtų pamąstyti apie „macOS Sierra“ įdiegimą švariai.