Patikrinkite, ar kompiuterio garsintuvai gerai prijungti ir paleisti. Sužadinkite programą „Windows Volume Control“ (pasirinkite „Start“ > „All Programs“ > „Accessories“ > „Entertainment“ > „Volume Control“) ir pažiūrėkite, ar „Mute“ laukeliai pažymėti varnelėmis. Jei jie pažymėti arba matote varnelę ties „Mute All“ laukeliu – tai ir yra tylos kaltininkas. Kompiuteris prabils pašalinus varnelę. Neprabilo? Tada patikrinkite, ar kompiuteris naudojasi tinkamu garso šaltiniu. „Volume Control“ programoje spragtelėkite „Options“ > „Properties“ ir pažiūrėkite, ar iš „Mixer Device“ sąrašo išsirinktas tinkamas garso šaltinis (tai turėtų būti jūsų garso posistemis).
Patikrinkite, ar ausinės ir garsintuvai prijungti prie jiems skirtų jungčių, ar nesulinkę garso kabeliai. Jei tylūs garsai pasigirsta judinant garso kabelio jungtį – sugedęs ausinių arba garsintuvų kabelis. Nepavykus tvirtai prijungti garso kabelio, patikrinkite, ar neišlūžusi garso posistemyje esanti jungtis, mat tada reikės naujo garso posistemio. Jei naudojatės integruotu garso posistemiu, teks pirkti atskirą garso posistemį arba naują pagrindinę plokštę.
Jeigu įdiegus naują techninę ar programinę įrangą kompiuteris nutilo, iš naujo įkelkite garso tvarkykles, kurias rasite garso posistemio gamintojo svetainėje.
Nė vienam iš pasiūlytų būdų nedavus teigiamų rezultatų, „System Restore“ priemone atkurkite sistemą į ankstesnę būseną (kai viskas veikė gerai). Spragtelėkite „Start“ > „All Programs“ > „Accessories“ > „Systems Tools“ > „System Restore“, pasirinkite „Restore my computer to an earlier time“. „Windows“ automatiškai sudaro atkūrimo taškus, tad jei „System Restore“ veikia (ne visada), kompiuteris grįš į ankstesnę būseną.