2024-ieji metai buvo sėkmingi Lietuvos verslams: iš prekybos elektroninėje erdvėje jie uždirbo 110 mln. eurų pajamų, rodo automatizuotos rinkodaros sprendimus teikiančios bendrovės „Omnisend“ atlikto tyrimo duomenys. Per metus prekybininkai užfiksavo apie 927 tūkst. pardavimų, kurių vidutinė vertė siekia 118 eurų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Pirmenybė – nuosaviems komunikacijos kanalams
Tyrimas taip pat atskleidžia, kad per praėjusius metus el. prekybos verslai Lietuvoje iš viso išsiuntė kone 200 mln. žinučių: daugiau nei 189 mln. el. laiškų, per 5,7 mln. trumpųjų SMS žinučių ir beveik 2 mln. iššokančių pranešimų (angl. „push notifications“). Anot „Omnisend“ marketingo vadovo Evaldo Mockaus, tai patvirtina, kad prekių ženklai vis labiau pasitiki savo komunikacijos kanalais.
„Daugelis verslų ima suprasti, kad pasitikėti vien trečiųjų šalių kanalais – negalima. Kaip rodo nesena patirtis su „TikTok“ socialiniu tinklu, įvairios platformos gali būti uždraudžiamos, pasikeisti jų algoritmai, nutrūkti duomenų dalijimasis ir dar daugiau. Pasikliaudami vien tik trečiųjų šalių kanalais, prekių ženklai tampa labiau priklausomi nuo jų. Tačiau nuosavi komunikacijos kanalai leidžia prekių ženklams kontroliuoti klientų įsitraukimą, todėl jie yra labai svarbūs pardavimams didinti“, – teigia E. Mockus.
SMS žinutės – viena svarbiausių priemonių
Bendrovės atliktame tyrime pabrėžiama didėjanti SMS žinučių ir iššokančių pranešimų, kaip svarbiausių el. prekybos rinkodaros priemonių, svarba. Per metus iššokančių pranešimų naudojimas išaugo 40 proc., o SMS žinučių konversijos rodikliai padidėjo net 2,5 karto. Todėl teigiama, kad šios priemonės pasirodė esančios itin veiksmingos skatinant klientų įsitraukimą.
„Internete iššokančių pranešimų daugėja tiek dėl didėjančio informuotumo, tiek ir dėl pačių prekių ženklų, tyrinėjančių mažiau konkurencingus kanalus, veiksmų. Skirtingai nuo perpildytų, brangių platformų, tokių kaip socialiniai tinklai, skaitmeninė reklama paieškos sistemose ir pan., šie pranešimai labiau įtraukti pirkėjus ir gauti reikalingas konversijas, ir tai padaryti pigiau“, – sako marketingo ekspertas.
Pasak jo, trumposios SMS žinutės yra paplitusios praktiškai visur, o ir įtraukia visas žmonių kartas. „Todėl šios priemonės naudojimas prekių ženklų komunikacijai buvo neišvengiamas, nes tekstinės informacijos siuntimas jau seniai yra tapęs visuotiniu įpročiu.“
Automatizuotos žinutės – pagrindinis pardavimų šaltinis
Nors automatizuotos žinutės pernai sudarė vos 2 proc. visų išsiųstų reklaminių el. laiškų, prekių ženklams Lietuvoje jie sugeneravo net 84 proc. visų pardavimų. „Omnisend“ duomenimis, kas trečias klientas, paspaudęs ant tokios žinutės, įsigijo siūlomą prekę.
Tarp praėjusiais metais geriausiai veikusių automatizuotų el. pašto žinučių buvo šios: „vėl prekyboje“ (68,92 proc. atvėrimo rodiklis; 6,97 proc. konversijų), „paliktas krepšelis“ (49,4 proc. atvėrimo rodiklis; 4,15 proc. konversijų) ir „sveiki atvykę“ (27,83 proc. atvėrimo rodiklis; 3,27 proc. konversijų).
„El. laiškai, pranešantys apie į prekybą grąžintas prekes, ir toliau dominuoja pagal atvėrimo, paspaudimų ir konversijų rodiklius. Tokie pranešimai yra praktiškai socialinės svarbos: jei prekė kažkada buvo išparduota ir ji patiko vartotojams, natūraliai sukeliamas baimės praleisti (angl. „fear of missing out“, FOMO) jausmas, ir tai skatina pardavimus“, – paaiškina E. Mockus.
Pataria, kaip elgtis šiemet
2025-iesiems jau įsibėgėjus, „Omnisend“ atstovas pataria el. prekybininkams, į ką atsižvelgti planuojant rinkodaros veiksmus. Jo teigimu, pirmiausia rekomenduojama naudoti elgsena pagrįstus pranešimus.
„Pasitelkite duomenis, kad nustatytumėte klientų elgsenos modelius ir svarbiausiais momentais siųskite jiems pritaikytus automatizuotus pranešimus: tolesnius veiksmus po pirkimo, prekių rekomendacijas ir kt. Personalizacija pagal realiuoju laiku atliekamus veiksmus gali lemti žymiai geresnius įsitraukimo ir konversijų rodiklius“, – pataria E. Mockus.
Kita rekomenduojama priemonė – trumposios SMS žinutės ir iššokantys pranešimai bei jų įvairovė. Siekiant sukurti bent kelis sąlyčio su klientu taškus, patariama derinti kelias skirtingas priemones: el. laiškus – išsamiems prekių aprašymams, SMS žinutes – informacijai apie greitus išpardavimus ir kitiems skubiems įspėjimams, o iššokančius pranešimus – paskutinės minutės krepšelio priminimams.
Marketingo ekspertas pataria pasinaudoti ir socialine įtaka: į pranešimus įtraukti klientų atsiliepimus, įspėjimus apie mažą prekių kiekį ir pan. Tokia taktika gali paskatinti greičiau priimti sprendimą pirkti.
„Tačiau svarbiausia – reguliariai analizuokite ir tobulinkite savo sprendimus. Stebėkite tokius rodiklius kaip pranešimų ir paspaudimų dažnis, konkrečių kanalų konversijų rodikliai ir kt. Naudokitės šių duomenų teikiamomis įžvalgomis, kad galėtumėte patobulinti savo strategijas ir sutelkti dėmesį į tai, kas jūsų pirkėjams teikia didžiausią vertę“, – teigia „Omnisend“ marketingo vadovas E. Mockus.