Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
Lapkričio 20 d. 14:31
Odos vėžio nustatymas naminiams gyvūnams – KTU doktorantė siekia sukurti diagnostinę metodiką pasitelkiant DI
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Patarimai » Kitos protingos mintys Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Rinkodaros ekspertė – apie Juodąjį penktadienį ir juo gyvenančius jau nuo rugpjūčio: nesiseka tik tiems, kurie pavėluoja į traukinį

Publikuota: 2024-08-28 15:40
Tematika: Kitos protingos mintys
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Nors visi dar aktyviai džiaugiasi paskutiniu vasaros mėnesiu ir jos malonumais, rinkodaros ekspertai ir įgudę e. komercijos prekių ženklai jau kuris laikas gyvena rudens-žiemos nuotaikomis ir frazėmis „Black Friday“ ar „Kalėdos“. Pasąmonėje spontaniškus, didesnius, ne pirmo prioriteto ar šventinius pirkinius į norų sąrašą jau rikiuoja ir perkančioji rinka.

Rinkodaros ekspertė – apie Juodąjį penktadienį ir juo gyvenančius jau nuo rugpjūčio: nesiseka tik tiems, kurie pavėluoja į traukinį
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Daugumai pirkėjų Juodasis penktadienis (angl. „Black Friday“) neatsiejamas nuo impulsyvaus apsipirkimo čia ir dabar, verslams tai – šventė, kuriai pasiruošimas neturi nieko bendro su žodžiu „impulsyvu“ ir neretai kainuoja ištisus mėnesius. Šiemet Juodasis penktadienis vyks lapkričio 29 d., tačiau kodėl rinkodaros ekspertai verslus skatina roges ruošti jau vasarą? Ką svarbu nuveikti jau dabar, kad pastangos išties atsipirktų pardavimais, per vieną dieną turinčiais potencialą viršyti net metų pajamas? Juodojo penktadienio tendencijomis tiek verslų strategijose, tiek ir vartotojų įpročiuose dalinasi rinkodaros ekspertė, skaitmeninės rinkodaros agentūros „Asteri“ vadovė Joana Šiaulienė.

Ar vis dar verta „medžioti“ nuolaidas tą vieną lapkričio dieną, kai gerų pasiūlymų netrūksta visus metus?

„Tikrai taip – praktika rodo, kad daugumai, o ypač – elektroninėje erdvėje veikiančių verslų, lapkritis išlieka vienu pelningiausių mėnesių. Čia įvyksta savotiški mainai: pirkėjai metų pabaigoje kur kas labiau linkę apsidovanoti ar kitam įteikti didesnį pirkinį. O jis dar ir pasižymi kaip niekad gera nuolaida, kuo jau pasirūpina verslas“, – atsako J. Šaulienė.

Nors didžiųjų išpardavimų dienos atšakos – Jungtinės Amerikos Valstijose, „Black Friday“ sėkmingai užkariauja visą pasaulį, tad ne išimtis – ir Europos rinka. Tą liudija ir statistika: „Adobe“ duomenimis, 2023 m. lapkričio mėnesį pirkėjai internetu išleido 123,5 mlrd. dolerių – net 6 % daugiau nei 2022-ųjų lapkritį. Įdomu ir tai, kad praėjusiais metais dominavo apsipirkimas mobiliuoju telefonu. Juodojo penktadienio ir Kalėdų sezonu 51,1 % užsakymų el. parduotuvėse pateikta būtent per išmaniuosius telefonus (kai 2022 m. tokių apsipirkimų fiksuota 47 %). Rekordines nuolaidų aukštumas 2023 m. pasiekė kone visos pagrindinės prekių kategorijos, o aukščiausiomis nuolaidomis buvo pažymėtos elektronikos prekės (31 %), taip pat žaislai (28 %), drabužiai (24 %).

Dažnėja ir tendencija, kai Juodasis penktadienis – jau ne tik penktadienis. Įspūdingomis nuolaidomis verslai neretai stebina visą „juodąją“ savaitę, o kartais – ištisą lapkričio mėnesį. Kibernetinis pirmadienis (angl. „Cyber Monday“) – dar viena naujiena, vis dažniau sutinkama ir Lietuvoje. Tiesa, įprastai Kibernetinį pirmadienį nuolaidos taikomos jau ne visam asortimentui, o būtent elektronikos prekėms.

Kokios prekės dažniausiai atsiduria pirkinių krepšeliuose?

Populiariausių prekių sąrašas visame pasaulyje kasmet išlieka panašus: elektronika, drabužiai, buitinė technika, namų dekoras, grožio priemonės, žaislai, sporto įranga bei maistas. Platformos „Statista“ duomenimis, ieškomiausių produktų penketuke – žaidimų konsolė „Nintendo Switch“, ausinės „Airpods“, „Apple Watch“ laikrodis, „Dyson“ prekių ženklas ir žaidimų konsolė „Playstation 5“.

„Populiariausius Juodojo penktadienio pirkinius galime išskirti į dvi grupes. Pirmoji – brangesnės prekės. Paprastai jų įsigijimą svarstome ilgiau, atidėliojame, ieškome geresnių kainų ir laukiame nuolaidų. Antroji – šventinės dovanos. Lapkritį „Black Friday“ išpardavimai neretai persipina su kalėdinių dovanų tema. O ypač daug dėmesio sulaukia nišiniai kvepalai, interjero prekės. Gal kiek netikėta, bet pastebime susidomėjimą ne tik fiziniais produktais, bet ir virtualiomis prekėmis – pavyzdžiui, mokymais“, – agentūros veikloje pastebimas tendencijas atskleidžia rinkodaros specialistė.

Ar internetinė prekyba išstumia tradicinį apsipirkimą fizinėje parduotuvėje?

Anot J. Šaulienės, apsipirkimas internetu tampa įprasta praktika: „Tai ypač populiaru Vakarų Europos rinkose – Vokietijoje, Prancūzijoje, taip pat Jungtinėje Karalystėje. Panaši tendencija pastebima ir Lietuvoje: pirkėjai ypač vertina platų asortimentą, patogumą ir galimybę gauti norimus daiktus neapsikraunant papildomais rūpesčiais, tokiais kaip kelionė į parduotuvę, bendravimas su personalu ar prekės gabenimas namo.“

Tiesa, mėgaudamiesi komfortišku apsipirkimu, neretai pasiduodame impulsyviems sprendimams ir pamirštame, kad svajonių prekė galbūt visai nereikalinga, o tinkamas dydis bei norima spalva yra kur kas svarbesni už žemą kainą. Analitinių SEO įrankių, atskleidžiančių vartotojų įpročius „Google“ paieškos kanale, duomenimis, būtent lapkričio-gruodžio mėnesiais lietuviai kaip niekad aktyviai ieško informacijos apie prekių grąžinimą.

Kaip verslui pasiekti potencialų klientą, kai konkurentų tiek daug? O kaip sprendimą priima pirkėjai, jei tą pačią prekę gali įsigyti bent dešimtyje skirtingų parduotuvių?

„Yra vienas atsakymas abiems klausimams – prekių ženklo įvaizdis. Kai rinkoje gausu panašių verslų, išsiskirti vien asortimentu, puikiu aptarnavimu ar estetiška internetine parduotuve tampa sudėtinga. Konkurentai greitai perima gerąsias praktikas. Tuo tarpu autoritetas ir ryšys su vartotoju yra tai, ką atkartoti sunku. Atrasti savo auditoriją, išmokti kalbėti jos kalba ir užsitarnauti tokį ryšį reikia laiko. Kaip ir atrasti pasiūlymus bei reklamos žinutes, kurios iššauks geriausią efektą prekių ženklo auditorijai. Todėl ir svarbu pastangas dėti kuo anksčiau, o ne lapkričiui jau pasibeldus į duris“, – ankstyvo pasiruošimo Juodajam penktadieniui svarbą pabrėžia J. Šaulienė.

Paklausta apie tai, kokios priemonėmis rekomenduoja formuoti minėtąjį autoritetą bei ryšį su auditorija, rinkodaros ekspertė dalinasi dviem rinkodaros kanalais, kurie visada pasiteisins, jeigu tik bus naudojami teisingai: „Jei veikiame internete, turime elektroninę parduotuvę, natūralu, kad efektyviausia pasitelkti skaitmeninės rinkodaros kanalus. Ruošiantis Juodajam penktadieniui, e. komercijos verslams, iš visų galimų rinkodaros kanalų ir priemonių, ypatingai svarbus ir žinotinas dviejų paprastų įrankių derinys. Pirmasis – socialinių tinklų rinkodara. Net 76 % vartotojų yra įsigiję produktą, kurį pirmiausia pastebėjo socialiniuose tinkluose. Ši platforma idealiai tinka formuoti prekinio ženklo įvaizdį ir kartu pasiekti plačią auditoriją, kurioje – ir verslą jau pažįstantys, ir dar nieko negirdėję žmonės, kitaip tariant marketingo kalba – šiltos ir šaltos auditorijos. Antras įrankis – naujienlaiškių marketingas. Jei išnaudoti tinkamai, naujienlaiškiai pardavimų skaičiumi gali lenkti net socialinių tinklų rinkodaros rezultatus, o jie ypač veiksmingi tuomet, kai turime įdirbį, t. y., kontaktų bazę, neabejingą prekių ženklui. Nors tam pasiekti reikia įdėti nemažai pastangų ir nuoseklaus darbo, tačiau puoselėjant tvirtus santykius su prenumeratoriais, reguliariai juos palepinant išskirtiniais pasiūlymais, kurių nesuteikiame niekam kitam, šio rinkodaros kanalo pastangų efektyvumas garantuotas. Vidutiniškai apie 59 % vartotojų priimti sprendimą pirkti paskatino būtent gautas naujienlaiškis.“

Ką, kaip ir kada kalbėti, kad potencialiam klientui atrodytume patikimi, autoritetingi, bet tuo pačiu neįkyrėtume ta viena žinute: „artėja Juodasis penktadienis“?

„Black Friday“ nuolaidoms rugpjūtį dar tikrai ne laikas. Visgi ryšius plečianti ir prekių ženklo žinomumą auginanti nuosekli komunikacija, auditorijų ir efektyviausių reklamos žinučių paieškos – žingsniai, kuriuos būtina žengti kuo anksčiau. Verslams, kurie veiksmų imasi jau vėlyvą rudenį, pasivyti konkurentus tampa itin sudėtinga.

Pasiruošę pradėti jau rugpjūtį? Eksperto patarimas

„Rugpjūtį-rugsėjį – pasiruošimo pamatai: susikuriame ar tobuliname esamas naujienlaiškių automatizuotas sekas, siunčiame reguliarius, verte skaitytojui praturtintus ir kartu efektyviausias prekių ar paslaugų pozicijas gryninančius naujienlaiškius, auginame prenumeratorių duomenų bazę ir laiško atidaromumo, paspaudimų juose rodiklius. Socialiniuose tinkluose analogiškai vystome prekių ženklo žinomumą ir auginame lojalią prekių ženklui auditoriją, plečiame potencialias reklamos auditorijas, gryniname didžiausią efektą turinčias reklamos žintes, testuojame kūrybinius sprendimus. Spalį išlaikome ir aktyviname naujienlaiškių ir socialinių tinklų rinkodaros tęstinumą, kaupiame šiltą auditoriją. Galiausiai lapkritis – pardavimų finalas, kuomet startuojame su geriausiais „Black Friday“ pasiūlymais ir laukiame rekordinių pardavimų“ – planu sėkmingai Juodojo penktadienio reklamos kampanijai dalinasi J. Šaulienė.

Pabaigai – kokias verslų daromas klaidas dažniausiai pastebite Juodojo penktadienio laikotarpiu?

„Kritinė klaida – ruošimasis per vėlai, ypač tada, kai konkurencinė rinka plati. Žinoma, kad vartotojas rinksis jam jau puikiai pažįstamą prekių ženklą, kurio ypatingo pasiūlymo laukia ir kuriuo pasitiki. Verslai, į pardavimų traukinį įšokę per vėlai, tokių pirkėjų nesudomins – pastarieji jau bus priėmę sprendimą pirkti iš konkurento ir foninius pasiūlymus tiesiog ignoruos“, – primena rinkodaros ekspertė.

J. Šaulienė akcentuoja ir antrą, ne mažiau skausmingą kišenei bei ypač dažnai pasitaikančią klaidą: „Antra kritinė klaida – įstatymų ir vartotojui draugiškos reklamos taisyklių ignoravimas, ką konkurencinėje kovoje tikrai pastebės visus įrankius išnaudoti siekiantys ir jūsų klaidų laukiantys konkurentai. Ruošiant reklamos žinutes, neretai pamirštamos esminės taisyklės, o už kiekvieną klaidą mokama solidžiomis baudomis.“ Baudos, beje, gali siekti net iki 3 % įmonės metinės apyvartos, o dažniausios klaidos, kurių kasmet netrūksta Juodojo penktadienio reklamų sraute – nenurodomos akcijos sąlygos; reklamoje minima nuolaida taikoma per mažai daliai asortimento; reklamos žinutėje naudojami aukščiausio laipsnio būdvardžiai („geriausias“, „pigiausias“, „kokybiškiausias“...) nepateikus objektyvaus įrodymo.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais

Apsipirkimų karštinė galvas susuka ne vienam. Mirgančios nuolaidos ir pasiūlymai skubina pirkti kuo daugiau ir nedelsiant. Tačiau jūsų atidumo stoka ir skubėjimu nekantrauja pasinaudoti sukčiai. Internete plinta kenkėjiškos nuorodos, kurios veda į kenkėjiškas žymiausių Lietuvos prekybos centrų internetines parduotuves.

Sukčiai vis intensyviau taikosi į pirkėjus: kaip atpažinti netikras akcijas ir apsaugoti savo finansus?

Artėjantis šventinis laikotarpis – Juodojo penktadienio išpardavimai, kalėdinė dovanų karštinė ir pošventinės akcijos – kasmet tampa tikru iššūkiu pirkėjams, nes jų dėmesį siekia patraukti ne tik tikri prekybininkai, bet ir internetiniai sukčiai.

Ar jūsų CV išlaikys dirbtinio intelekto testą? Atsako, į ką atkreipti dėmesį ieškant darbo

Yra tikimybė, kad jūsų CV pirmiausia peržiūrės dirbtinis intelektas (DI). Pavyzdžiui, „LinkedIn“ platformoje DI jau naudojamas kaip pirminis filtras, kuris padeda sujungti kandidatus su tinkamiausiomis darbo vietomis. DI galite pasitelkti ir patys, kad padidintumėte savo šansus būti pastebėtiems.

2024-11-17 13:30
Juodasis penktadienis: kaip nesumokėti už „nuolaidas“ savo asmens duomenimis?
2024-11-10 11:27
Ekspertas pataria, kaip įgalinti produkto komandą: prireiks 4 dedamųjų
2024-11-05 08:22
Kaip su vaikais kalbėti apie saugumą virtualioje erdvėje?
2024-10-31 08:25
Prekiaujate internete? Nepamirškite vartotojų teisių
2024-10-30 20:13
Kaip nelikti ir be pinigų, ir be nakvynės: 5 svarbūs žingsniai prieš naudojantis apgyvendinimo platformomis
2024-10-29 14:35
Dėmesio: kitapus ekrano – seksualinis smurtautojas
2024-10-25 14:46
Sukčiavimo atvejai įmonėse: kaip atpažinti netikrus dokumentus ir apsisaugoti nuo nuostolių
2024-10-03 20:25
Vien nuolaidų per „Juodąjį penktadienį“ nebeužtenka: el. prekybininkai vis dažniau atsigręžia į daugiakanalę rinkodarą
2024-09-27 17:38
Reikalavimai auga: finansų įmonėms teks užtikrinti skaitmeninį operacinį atsparumą
2024-09-26 14:11
Teisė atsijungti: Lietuvos darbuotojai turi šią galimybę
2024-09-06 09:22
Sukčių išradingumui nėra ribų: įspėja apie naują taktiką, apgaunančią net patyrusius socialinių tinklų naudotojus
2024-09-03 09:29
Sukčių pinklės el. parduotuvėse – kaip atpažinti piktavalių svetaines?
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama