Tradicinės ir internetinės parduotuvės kabina iškabas, kurios praneša apie artėjantį „Juodąjį penktadienį“. Dieną, kuri žymi prekybininkų „Dakaro“ pradžią – vieną intensyviausių prekybos sezonų. Kad daugelio mėnesių įdirbis e. parduotuvėms atneštų gerus rezultatus, prieš karštą sezono ruožą svarbu ne tik rūpintis, kaip atsivesti lankytojų, bet ir kaip jų neišbaidyti.
Asociatyvi „Piabay“ nuotr.
Balansuokite pirkėjų srautą
Lapkričio 24-osios vidurnaktis. Vienu metu paleidžiate visas reklamas, išsiunčiate naujienlaiškį tūkstančiams pirkėjų, SEO reikalai sutvarkyti. Pardavimai tuoj tuoj šaus aukštyn ir … Vietoj augančių pardavimų jūsų svetainėje šviečia „502“. Deja, tai ne prekės kaina eurais, o juodasis „Juodojo penktadienio“ scenarijus, reiškiantis, kad e. parduotuvė tapo nepasiekiama.
Kad to išvengtumėte, skirstykite savo marketingo veiksmus į mažesnes porcijas ir jas atlikite skirtingu laiku, taip išvengdami masinio klientų susidomėjimo ir galimo svetainės paralyžiaus. Ruošdamiesi dideliam pirkėjų srautui, pasitikrinkite, ar jūsų svetainės serveris yra paruoštas ir gali atlaikyti didelį lankytojų srautą. Taip pat svarstykite galimybę pereiti prie debesijos serverio, kuris automatiškai pritaikys resursus pagal poreikį.
Turėkite pakankamai atsargų
„Ar tai ne savaime suprantama?“, – klausiate. Taip, tačiau kai pardavimai išauga, atsargos gali greitai išsekti. Atsargus planavimas yra ypač svarbus riboto prekių kiekio akcijoms. Šios akcijos nėra visiškai tinkamos „Juodajam penktadieniui“, nes pernelyg greitai išsekus atsargoms pirkėjai liks nepatenkinti: „Paspaudžiau pirkti, o prekės jau nebėra? Sukčiai“.
Siena nuo programišių
„Juodasis penktadienis“ kartais tampa ne tik pardavimų švente, bet ir proga interneto piratams ar konkurentams išbandyti savo jėgas, surengiant DDoS atakas. Taigi, kad svetainė nebūtų tyčia nulaužta naudinga įsigyti apsaugą nuo DDos, kas kainuos gerokai pigiau nei galimi nuostoliai dėl visai sustojusios šventinės prekybos.
Daugiau aptarnaujančių žmonių
Jeigu klientų aptarnavimo skyrius braška per siūles, atsakinėdamas į klientų užklausas jau dabar, galite įsivaizduoti, kas nutiks, kai užplūs penkis ar dešimt kartų daugiau užklausų. Kiekvienas laiku neatsakytas skambutis ar laiškas gali reikšti minus vieną pardavimą. O jeigu neatsakytų skambučių bus 50 ar 100? Taigi. Kreipkitės pagalbos į skambučių centrus, nors paskutinę savaitę prieš „Juodąjį penktadienį“ išsirinkti ir apmokyti konsultantus gali būti sudėtinga.
Leiskite pirkti lizingu ir „pirk dabar, mokėk vėliau“
E. parduotuvėse „Juodąjį penktadienį“ susirenka tiek pirkinius planuojantys, tiek ir tie lankytojai, kurie pirkti neplanavo, tačiau buvo suvilioti išpardavimais. Palengvinkite impulsyvių pirkėjų apsisprendimą pirkti – pasiūlykite galimybę įsigyti pirkinius per išperkamąją nuomą arba vadinamuoju „pirk dabar, mokėk vėliau“ (BNPL) būdu. Pirkėjai bus patenkinti, nes įsigiję impulsyvių pirkinių, jie nepatirs spaudimo savo biudžetui. Jums, kaip pardavėjui, nėra skirtumo, kiek mėnesių pirkėjas mokės įmokas finansuotojui – pinigus už pirkinius iš finansuotojo turėsite iškart.
Marijus Plančiūnas, „Paysera“ generalinis direktorius