Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 26 d. 11:22
Prenumeratoms – vidutiniškai 700 eurų per metus: kaip jas pagaliau atšaukti?
Gruodžio 25 d. 11:23
Tyrimas atskleidė, kad dėl DI autoriai gali netekti beveik ketvirtadalio pajamų
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Patarimai » Kitos protingos mintys Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Dirbtinis intelektas rinkodaroje: neteisingai užduoti klausimai gali lemti nesėkmę

Publikuota: 2023-10-04 12:58
Tematika: Kitos protingos mintys
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Rinkodaros, kaip organizacijos veiksmų, kuriais siekiama sukurti ir pateikti rinkai ekonominę vertę, sritis yra užprogramuota keistis tokiu greičiu, kaip keičiasi vartotojo poreikiai, ir atsižvelgiant į tai, kaip sparčiai vystosi naujos technologijos. 2023 metus drąsiai galima vadinti rinkodaros įrankių transformacijos era, nes rinkodaros specialistai vis drąsiau naudojasi dirbtinio intelekto įrankiais ir atranda naujų reklamos turinio kūrimo, klientų segmentacijos, reklamos kampanijų optimizavimo, tiesioginių pasiūlymų siuntimo galimybių ar būdų kitiems verslo tikslams pasiekti.

Dirbtinis intelektas rinkodaroje: neteisingai užduoti klausimai gali lemti nesėkmę
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Panagrinėkime statistiką. 2023 m. „Mailchimp“ atlikto tyrimo rezultatai tik patvirtina dirbtinio intelekto rinkodaros srityje svarbą. Tyrimo duomenys atskleidžia, kad 50 proc. rinkodaros specialistų yra įsitikinę, jog nepakankamas gebėjimas pasinaudoti dirbtinio intelekto galimybėmis yra didžiulė kliūtis įgyvendinti jų profesinius tikslus. Kad organizacijos privalo padidinti naudojimosi automatizacijomis ir dirbtiniu intelektu apimtis ne tik siekdamos patenkinti klientų lūkesčius, bet ir išlikti konkurencingos šiandieninėje sparčiai besikeičiančioje rinkoje, mano didžioji rinkodaros specialistų dalis – 88 proc. „Artificial Intelligence (AI) Marketing Benchmark Report 2023“ duomenimis, 54 proc. apklaustųjų tikisi, kad dirbtinis intelektas reikšmingai prisidės prie rinkodaros veiksmų rezultatų. Tai rodo vis didėjantį dirbtinio intelekto, kaip rinkodaros pasaulį keičiančio dirbtinio intelekto algoritmais pagrįsto sprendimo, pripažinimą. Dar labiau intriguoja tai, kad net 71,2 proc. apklaustųjų yra įsitikinę, jog dirbtinis intelektas turi potencialo pranokti žmogaus pastangas įvairiose darbo srityse. Akivaizdu, kad artėja nauja rinkodaros inovacijų panaudojant dirbtinį intelektą era. Ką turime žinoti naudodamiesi dirbtinio intelekto įrankiais?

Nepaisant naujų atradimų jaudulio, reiktų nepamiršti ir visų aplinkybių bei galimų spąstų, į kuriuos rinkodaros specialistai privalo atkreipti dėmesį. Šiame straipsnyje rinkodaros ekspertė, Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto dėstytoja, rinkodaros agentūros „Startupbrand DNR“ įkūrėja Aurelija Šilinskaitė dalijasi įžvalgomis, į ką rinkodaros specialistai turėtų atkreipti dėmesį, darbams atlikti pasitelkdami dirbtinį intelektą.

„Užduodant dirbtiniam intelektui netinkamai suformuluotą klausimą arba pateikiant jam netinkamą informaciją gresia ne tik negauti norimo rezultato, bet ir patirti nesėkmę. Viena iš dažniausiai pasitaikančių klaidų – neteisingos klausimų formuluotės, kai dirbtinis intelektas naudojamas duomenų analizei arba rezultatui siekti. Pavyzdžiui, kai dirbtiniam intelektui pateikiame užduotį nustatyti potencialiai ketinančius nutraukti sutartį klientus (angl. defectors), užuot koncentravęsi į tai, kaip akcijomis išlaikyti esamus, jei žinome, kad pritraukti naujus kainuoja bent tris kartus daugiau, nei išlaikyti esamus. Užduotis „Pasiekti ir užkirsti kelią ketinantiems atsisakyti paslaugos“ nėra iš esmės klaidinga, tačiau svarbu įvertinti ir kitus verslo augimo faktorius. Bet kuri kita skaitmeninė kampanija gali žlugti, jei dirbtiniam intelektui nebus nurodytas tinkamas tikslas, o kokį norime pasiekti, turime žinoti patys“, – pabrėžia A. Šilinskaitė.

Pasitelkime kitą pavyzdį. Įsivaizduokime, kad gerai žinoma mados prekių mažmenininkė nusprendžia panaudoti dirbtinį intelektą savo reklaminėje kampanijoje. Įmonės marketingo komanda suformuluoja užduotį dirbtiniam intelektui, kad šis maksimaliai padidintų patiktukų (angl. like) ir pasidalijimų (angl. share) paspaudimus, neatsižvelgdama į tikrąjį verslo tikslą – padidinti įmonės pardavimus. Dirbtinis intelektas kruopščiai analizuoja įsitraukimo duomenis ir rekomenduoja rodyti įrašus, kurie generuoja didelį reakcijų socialinėse medijose skaičių. Įmonės žinomumas socialinėje žiniasklaidoje smarkiai padidės, tačiau pardavimai – nebūtinai. Problema ta, kad daugiausia įsitraukimo sulaukiantys įrašai dažnai yra apie nesusijusias temas ar tendencijas, todėl daugiau dėmesio sulaukiama ne iš tikslinės auditorijos. Nors dirbtiniam intelektui pavyksta padidinti prekės ženklo žinomumą, jam, tikėtina, nepavyks pritraukti tinkamos auditorijos, kuri būtų suinteresuota įsigyti mažmenininko produktų.

Tas pats principas galioja ir dirbtinio intelekto sukurtam turiniui. Kai dirbtinio intelekto įrankiams skiriamos konkrečios turinio kūrimo užduotys (pavyzdžiui, sukurti reklaminės kampanijos vizualus, vaizdo įrašus etc.), svarbu remtis ta pačia taisykle – pateikus tikslią užduotį nustatyti aiškiai apibrėžtą tikslą, užtikrinant, kad dirbtinis intelektas suprastų, ko iš jo norima.

Pavyzdžiui, naudojant „Midjourney“ – vieną dažniausiai pasirenkamų dirbtinio intelekto turinio kūrimo įrankių – labai svarbu žinoti, kaip pateikti užduotį, kad šis dirbtinio intelekto įrankis sugeneruotų reikiamą vizualinį sprendimą. Paprasčiausiai paprašius pavaizduoti „šviesiaplaukę, vaikštančią po parką“, norimo rezultato nepasieksite: būtina nurodyti daugybę požymių, įskaitant lytį, charakterio bruožus, emocijas, vietą, meninį stilių, spalvų paletę, nuotaiką, toną, atvaizdavimo būdus, apšvietimo sąlygas, kameros kampus ir fotografavimo nustatymus. „Labai rekomenduoju prisijungti prie „Midjourney Prompt Tricks“ bendruomenės socialiniame tinkle „Facebook“ – tai neįkainojamas turinio projektų šaltinis. Šioje grupėje turinio kūrėjai realiuoju metu keičiasi įžvalgomis ir dabar padeda vieni kitiems išspręsti kylančius klausimus. Tai itin vertinga grupė ieškantiems patarimų ir bendradarbiaujantiems dirbtinio intelekto turinio kūrimo srityje. Be „Midjourney“, yra ir daugiau dirbtinio intelekto įrankių, kuriuos galima išmėginti kuriant turinį, pavyzdžiui, „Dalle“, „Adobe Firefly“, „Jasper art“, „stability.ai“ etc.“, – patarimais dalijasi rinkodaros ekspertė.

Labai svarbu suvokti, kaip veikia dirbtinio intelekto įrankių algoritmai, tačiau dar svarbiau suprasti, kad net mažiausias netikslumas formuluojant užduotį dirbtiniam intelektui gali lemti rinkodaros išteklių švaistymą. Jei neteisingai identifikuojame verslo tikslą ar nenaudojame dirbtiniam intelektui suprantamų formulių, verslo augimo nepasieksime. Užduotims dirbtiniam intelektui kurti siūlau pasinaudoti pačiu dirbtiniu intelektu, pavyzdžiui „ChatGPT“. Šis įrankis gali be vargo sugeneruoti daugybę užduočių (angl. promts) aprašų, jei tik paaiškinsite, ko tiksliai jo prašote ir kokia turi būti užduoties struktūra.

Taigi dirbtinis intelektas yra galingas įrankis rinkodaros ekspertams, tačiau svarbu prisiminti, kad dirbtinio intelekto įrankiai mėgsta aiškumą. Tam, kad dirbtinis intelektas atliktų užduotis taip, kaip norite, formuluojant jas reikia nustatyti aiškius, į verslą orientuotus tikslus ir viziją. Apsibrėžus verslo tikslus ir rinkodaros veiksmų prognozes, suvokus vertės ir sąnaudų balansą, įtraukus organizacijos komandos narius, kurie analizuoja duomenis, su dirbtinio intelekto pagalba galima pasiekti stulbinančių rezultatų. Rinkodaros ekspertai, pasitelkiantys dirbtinio intelekto įrankius, šiandien turi stulbinamai greitą galimybę įrodyti savo kuriamą pridėtinę vertę įmonei.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Prenumeratoms – vidutiniškai 700 eurų per metus: kaip jas pagaliau atšaukti?

Pritrūkote pinigų kalėdinėms dovanoms? Prie to galimai prisidėjo prenumeratos. Daugelis prenumeratų net nepateisina lūkesčių, tačiau jas nutraukti trukdo dirbtinės kliūtys. Ekspertai pataria, kaip artėjant Naujiesiems atsisakyti šių finansinių „parazitų“ ir atlaisvinti biudžetą svarbesnėms išlaidoms.

Kalėdos – darbymetis sukčiams: kaip galime apsaugoti save?

Artėjančios žiemos šventės – darbymetis nusikaltėliams ir kibernetinėje, ir fizinėje erdvėje. Ekspertų teigimu, apimti kalėdinės karštligės, dažnai prarandame kritinį mąstymą, todėl neatpažįstame fiktyvių elektroninių parduotuvių, spaudžiame kenksmingas nuorodas ir taip patenkame į sukčių spąstus. Kad per šventes būtume kiek įmanoma saugesni, verta prisiminti kelis vertingus patarimus.

Nuotolinis darbas: ginčai, kurių galima išvengti laikantis taisyklių

Pastaraisiais metais darbo ginčų komisijos vis dažniau sprendžia ginčus, susijusius su nuotoliniu darbu. Nuotolinis darbas tampa įprasta praktika, tačiau dėl šios formos ypatumų kyla naujų teisinių iššūkių.

2024-12-12 11:41
10 sukčiavimo būdų per šventes: kaip atpažinti apgaulę ir ką daryti įkliuvus
2024-12-11 20:14
Internetinius sukčius atpažinti vis sunkiau – pasidalijo patarimais, kaip kalėdiniu laikotarpiu apsipirkti be rizikos
2024-12-11 14:05
Tobulos šventės internete: kaip nepasiduoti spaudimui ir mėgautis savo Kalėdomis?
2024-12-03 11:25
Sukčiai šiemet imasi apsukresnių gudrybių – kaip nepasimauti?
2024-11-30 11:38
Trys patarimai, kaip per išpardavimus, didžiąsias šventes apsisaugoti nuo finansinių sukčių
2024-11-28 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
2024-11-27 20:30
Didiesiems metų išpardavimams įpusėjus būkite budrūs: populiariausia sukčių schema – įvelti kurjerius ir siuntų tarnybas
2024-11-20 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
2024-11-20 11:49
Sukčiai vis intensyviau taikosi į pirkėjus: kaip atpažinti netikras akcijas ir apsaugoti savo finansus?
2024-11-18 14:55
Ar jūsų CV išlaikys dirbtinio intelekto testą? Atsako, į ką atkreipti dėmesį ieškant darbo
2024-11-17 13:30
Juodasis penktadienis: kaip nesumokėti už „nuolaidas“ savo asmens duomenimis?
2024-11-10 11:27
Ekspertas pataria, kaip įgalinti produkto komandą: prireiks 4 dedamųjų
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama