Elektronika.lt
 2025 m. kovo 12 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Kovo 12 d. 20:20
QR kodai palaipsniui užima brūkšninių kodų vietą: kaip verslas gali šiuo pokyčiu pasinaudoti?
Kovo 12 d. 17:29
Debiutuoja vien elektra varomas „Toyota C-HR+“
Kovo 12 d. 14:16
Laikai pasikeitė: kodėl perkant naują automobilį šiandien vis dažniau žvilgčiojama į išmanųjį telefoną?
Kovo 12 d. 11:28
Pristatyti naujieji „Nothing Phone (3a)“ serijos išmanieji telefonai su „Qualcomm“ mikroschemų rinkiniais
Kovo 12 d. 08:31
Du trečdaliai Lietuvos SVV skaitmenizuoti, bet tikslas – dar neįgyvendintas. Ko trūksta?
Kovo 11 d. 16:15
Prieš perkant telefono stikliuką ar plėvelę
Kovo 10 d. 17:50
Kaip pasikeis jūsų smegenys, kai vos 3 dienoms atsisakysite išmaniojo telefono
Kovo 10 d. 14:43
Ką daryti jei „iPhone“ nematote pranešimų apie gautas žinutes
Kovo 10 d. 11:23
Paskutinieji be interneto, pirmieji – soc. tinkluose: kuo ypatinga „Xennials“ karta?
Kovo 10 d. 08:27
„Mercedes-Benz“ ruošia elektrinę GLC versiją: sėkmingai pasirodė bandymuose ekstremaliomis sąlygomis
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
KCD2 Mods
Installing KCD 2 Mods, KCD 2 Guides, KCD 2 Cheats
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Wiki
GTA 6 Map, GTA 6 Characters, GTA 6 News
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Patarimai » Kitos protingos mintys Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Įmonės skaitmeninė branda: kaip ją įvertinti ir kodėl tai svarbu

Publikuota: 2022-09-07 10:36
Tematika: Kitos protingos mintys
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Elektroninės komercijos sprendimai, verslo valdymo sistemos, duomenų analitika, chatbot‘ai, videorinkodara, dirbtinis intelektas, išplėstinė ir virtuali realybė – pažangios technologijos gali skambėti įspūdingai, tačiau anaiptol ne visi skaitmeniniai sprendimai suteikia realią naudą įmonei. Siekiant didžiausios grąžos iš skaitmenizacijos yra svarbu įsivertinti savo skaitmeninius pajėgumus ir jų plėtrą planuoti atsižvelgiant į suteikiamą vertę klientui.

Įmonės skaitmeninė branda: kaip ją įvertinti ir kodėl tai svarbu
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Įsivaizduokite: įrenginėjate išmanųjį namą. Kas geriau – kuo daugiau jutiklių, daviklių, automatizuotų sistemų ir sprendimų, kurie už jus nuspręs, kur ir kada turi degti šviesa, veikti šildymas ar vėdinimas, vaizdo stebėjimas, signalizacija bei įvairiausi namų įrenginiai, ar verčiau diegti tik tai, kas realiai palengvins gyvenimą? Gal išimčių ir atsiras, tačiau neabejoju, kad dauguma rinktųsi antrąjį variantą.

Panašiai ir su skaitmenizacija. Nebūtina diegti visko ir iškart vien dėl to, kad tai madinga, pažangu ar kažkam pasiteisino. Pagrindinis kriterijus turėtų būti ne pačios technologijos, o jų suteikiama vertė įmonei ir jos klientams. Deja, skaitmeninės transformacijos praktikoje bandoma įdiegti kuo daugiau automatizuotų sprendimų dar net neįrengus „namų pamatų ar sienų“.

Klientų patirties svarbą taip pat patvirtina pasauliniai tyrimai. Technologinių tyrimų ir konsultacijų įmonės „Gartner“ apklausa parodė, kad net 45 proc. organizacijų gavo apskaičiuojamą finansinę naudą, įgyvendinusios klientų patirties projektus. Tuo tarpu „Deloitte“ skaičiuoja, kad organizacijų, orientuotų į klientų patirtį, pelnas yra 60 proc. didesnis nei tam dėmesio neskiriančių konkurentų.

Dėmesys klientams, jų poreikiams ir patirčiai apsiperkant ar naudojantis įmonės paslaugomis duoda realią finansinę grąžą – nuo kaštų optimizavimo iki kliento lojalumo didinimo. Judant skaitmenizacijos keliu yra svarbu aiškiai suprasti esamą situaciją ir ateities siekius. Tik gerai suprasdami, kur esate, galėsite nueiti ten, kur norite.

Kaip tai padaryti? Vienas iš patikimiausių būdų – pasitelkti skaitmeninės patirties brandos vertinimo modelį, kuris padės sistemingai įvertinti organizacijos skaitmeninius pajėgumus ir atitinkamai planuoti jų plėtrą.

Modelį sudaro tokios vertinimo sritys, kaip strategija ir jos įgyvendinimas; kanalai, jų paskirtis ir suderinamumas; technologijos, įrankiai ir integracijos; naudojimosi patogumas ir paprastumas; duomenys, analitika ir stebėsena; bei personalizavimas, optimizavimas ir automatizavimas.

Priklausomai nuo to, kaip plačiai, giliai ir, svarbiausia, meistriškai organizacijos yra įvaldžiusios skaitmeninius pajėgumus minėtose srityse, galime išskirti penkis pagrindinius brandos lygius.

Į žemiausią, skaitmeninės patirties užuomazgų, brandos lygį, dažniausiai patenka verslai ir organizacijos, tik pradedančios skaitmeninę kelionę arba nuo senų laikų joje užstrigusios. Jų skaitmeniniai kanalai dažniausiai apsiriboja tinklapiu ir el. paštu. Kiek aukščiau, bazinės skaitmeninės patirties lygyje, sutinkamos organizacijos, turinčios el. parduotuvę ar savitarnos portalą, tačiau vangiai išnaudojančios kitas skaitmenines galimybes.

Sklandžią skaitmeninę patirtį užtikrinantys verslai santykinai daug investuoja į technologijas, intensyviai naudoja skaitmenines galimybes bei sistemingai tobulina naudotojų patirtį. Tokie verslai yra iš esmės įgyvendinę multichannel koncepciją, tačiau klientų patirtis dar nėra paties aukščiausio lygio, nes kanalai vis dar yra orientuoti į pačio verslo procesą, bet ne į naudotoją.

Tuo tarpu įtraukiančia ir optimizuota skaitmenine patirtimi gali pasigirti organizacijos, sėkmingai įgyvendinusios omnichannel koncepciją: jos meistriškai valdo ir derina kanalus tarpusavyje, užtikrina tvirtą ryšį su klientais ir sėkmingai naudoja technologijas verslo plėtrai bei aukštam efektyvumui užtikrinti.

Galiausiai, išskirtinę ir pažangią skaitmeninę patirtį užtikrina inovatyvios organizacijos, kurios yra pajėgios kurti naujus verslo modelius bei tapti naujų ekosistemų valdytojomis. Joms dažnu atveju yra atvira ir pasaulinė rinka.

Žinoma, tai universalus modelis, o realybėje pasitaiko skirtingų brandos kitimo trajektorijų ar netgi tikslingų, į vienos ar kelių kompetencijų gylį orientuotų, strategijų. Pavyzdžiui, atsižvelgiant į industrijos specifiką, konkurencinę aplinką ir verslo modelį, tam tikrai organizacijai gali būti prasminga mažiau dėmesio skirti skaitmeninių kanalų plėtrai bei jų patogumui, bet susitelkti į duomenis, jų analitiką ir personalizavimą.

Skaitmeninę patirtį plėtojant nesistemingai, gali tekti susidurti su žemu ar lėtu IT investicijų atsiperkamumu, šlubuojančiu verslo augimu bei prastu klientų pasitenkinimu. Taigi siekiant sklandžiai įgyvendinti skaitmeninės patirties iniciatyvas, svarbu mąstyti holistiškai, vertinti alternatyvas ir pagrįsti savo prioritetus. Tik taip iš skaitmeninės patirties išspausite maksimalią naudą.

Komentaro autorius Vitalis Kavaliauskas, „Baltic Amadeus“ Technologijų direktorius


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Internetinės prenumeratos „suvalgo“ vis daugiau gyventojų pinigų: ką daryti, norint atrasti papildomų lėšų

Daugelis gyventojų turi bent keletą aktyvių elektroninių prenumeratų, už kurias pinigai kas mėnesį iš banko kortelės nuskaičiuojami automatiškai. Tai išties patogu, tačiau, ekspertai perspėja, kad pamirštos prenumeratos tampa besikaupiančiomis bereikalingomis išlaidomis, kurios galėtų būti panaudotos kur kas prasmingiau.

Su sukčiais pernai susidūrė pusė Lietuvos įmonių: kam kyla didžiausia rizika?

Su sukčių atakomis susiduria ne tik gyventojai, bet ir įmonės. Atliktas tyrimas parodė, kad 50 proc. smulkių ir vidutinių įmonių Lietuvoje per 2024-uosius metus susidūrė su sukčių atakomis.

Kai kuriuos siunčiamus daiktus šaltis gali sugadinti negrįžtamai

Žiemą šalti orai ir temperatūros svyravimai tampa tikru iššūkiu ne tik žmonėms, bet ir kelia riziką kai kurioms gabenamoms siuntoms. Ar žinojote, kad siunčiant šalčiui neatsparius daiktus, dėl netinkamų oro sąlygų jie gali būti nepataisomai sugadinti?

2025-02-14 08:31
Sukčiavimo prevencijos ekspertas: telefoninių skambučių apgaulės vis dar populiarios
2025-02-06 15:35
Internete perkame daugiau: kaip neužkibti ant sukčių kabliuko?
2025-02-06 12:27
Didžioji dalis Lietuvos gyventojų susiduria su sukčiais: kaip bandoma apgauti?
2025-01-30 14:33
Tyrimas atskleidžia: pernai iš el. prekybos Lietuvos prekių ženklai uždirbo 110 mln. eurų
2025-01-29 20:24
Ar tikrai mokame dirbti nuotoliu? Patarimai, kurie padės tausoti sveikatą ir neperdegti
2025-01-29 08:14
Skaitmeninis perdegimas: 80 proc. dirbančiųjų visame pasaulyje rizikuoja pervargti
2025-01-19 17:46
Tai ką, pavargote nuo darbo nuotoliu?
2025-01-15 08:26
Socialiniuose tinkluose plinta suklastotos bankų reklamos: patikėję gali skaudžiai nudegti
2025-01-14 17:36
Iš gerų – į geriausius: atskleidė, ko reikia norint tapti geriausiu programuotoju
2025-01-10 17:25
Abiturientų dilema: kaip išsirinkti tinkamą karjeros kelią?
2025-01-03 17:25
Darbo santykiai keičiasi: nuotolinio darbo organizavimo gairės pagal LAT praktiką
2024-12-26 11:22
Prenumeratoms – vidutiniškai 700 eurų per metus: kaip jas pagaliau atšaukti?
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama