Elektronika.lt
 2025 m. balandžio 21 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Ryšio technika
 - Programinė įranga
 - Operacinės ir tinklai
 - Kompiuterinė įranga
 - Kitos protingos mintys
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 20 d. 16:22
Birštonas pristato mobiliąją programėlę gyventojams: dešimtys nuolaidų ir kurorto informacija telefone
Balandžio 20 d. 10:12
KTU aviacijos inžinerijos ekspertai: kokios yra tikrosios lėktuvų katastrofų priežastys?
Balandžio 19 d. 16:13
Ką daryti, kad telefonas nesijungtų prie kitos šalies tinklo
Balandžio 19 d. 10:50
Paaiškino, kokių pokyčių elektros kainoms gyventojams atneša didėjanti gamyba iš atsinaujinančių energijos išteklių
Balandžio 18 d. 20:20
Kompiuteriniai žaidimai jau tapo kasdienybės dalimi: ar tai naujos kartos pramoga, o gal blogis?
Balandžio 18 d. 17:27
KTU ekspertai: domenų varduose – švepluojama, lietuviška programinė įranga – nepageidaujama
Balandžio 18 d. 14:32
„Yukon Group“ žengia į gamtos stebėjimo rinką
Balandžio 18 d. 11:27
Saulės elektrinių galia dažnai viršija namų ūkių poreikius
Balandžio 18 d. 08:32
Verslo klasė elegancijos viršūnėje: Naujasis „A6 Sedan“
Balandžio 17 d. 20:32
Ruošiatės pietauti prie savo darbinio kompiuterio? Štai priežastys, kodėl to geriau nedaryti
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Patarimai » Kitos protingos mintys Ankstesnis patarimas | Sekantis patarimas | Dalintis | Spausdinti

Įmonės skaitmeninė branda: kaip ją įvertinti ir kodėl tai svarbu

Publikuota: 2022-09-07 10:36
Tematika: Kitos protingos mintys
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Elektroninės komercijos sprendimai, verslo valdymo sistemos, duomenų analitika, chatbot‘ai, videorinkodara, dirbtinis intelektas, išplėstinė ir virtuali realybė – pažangios technologijos gali skambėti įspūdingai, tačiau anaiptol ne visi skaitmeniniai sprendimai suteikia realią naudą įmonei. Siekiant didžiausios grąžos iš skaitmenizacijos yra svarbu įsivertinti savo skaitmeninius pajėgumus ir jų plėtrą planuoti atsižvelgiant į suteikiamą vertę klientui.

Įmonės skaitmeninė branda: kaip ją įvertinti ir kodėl tai svarbu
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Įsivaizduokite: įrenginėjate išmanųjį namą. Kas geriau – kuo daugiau jutiklių, daviklių, automatizuotų sistemų ir sprendimų, kurie už jus nuspręs, kur ir kada turi degti šviesa, veikti šildymas ar vėdinimas, vaizdo stebėjimas, signalizacija bei įvairiausi namų įrenginiai, ar verčiau diegti tik tai, kas realiai palengvins gyvenimą? Gal išimčių ir atsiras, tačiau neabejoju, kad dauguma rinktųsi antrąjį variantą.

Panašiai ir su skaitmenizacija. Nebūtina diegti visko ir iškart vien dėl to, kad tai madinga, pažangu ar kažkam pasiteisino. Pagrindinis kriterijus turėtų būti ne pačios technologijos, o jų suteikiama vertė įmonei ir jos klientams. Deja, skaitmeninės transformacijos praktikoje bandoma įdiegti kuo daugiau automatizuotų sprendimų dar net neįrengus „namų pamatų ar sienų“.

Klientų patirties svarbą taip pat patvirtina pasauliniai tyrimai. Technologinių tyrimų ir konsultacijų įmonės „Gartner“ apklausa parodė, kad net 45 proc. organizacijų gavo apskaičiuojamą finansinę naudą, įgyvendinusios klientų patirties projektus. Tuo tarpu „Deloitte“ skaičiuoja, kad organizacijų, orientuotų į klientų patirtį, pelnas yra 60 proc. didesnis nei tam dėmesio neskiriančių konkurentų.

Dėmesys klientams, jų poreikiams ir patirčiai apsiperkant ar naudojantis įmonės paslaugomis duoda realią finansinę grąžą – nuo kaštų optimizavimo iki kliento lojalumo didinimo. Judant skaitmenizacijos keliu yra svarbu aiškiai suprasti esamą situaciją ir ateities siekius. Tik gerai suprasdami, kur esate, galėsite nueiti ten, kur norite.

Kaip tai padaryti? Vienas iš patikimiausių būdų – pasitelkti skaitmeninės patirties brandos vertinimo modelį, kuris padės sistemingai įvertinti organizacijos skaitmeninius pajėgumus ir atitinkamai planuoti jų plėtrą.

Modelį sudaro tokios vertinimo sritys, kaip strategija ir jos įgyvendinimas; kanalai, jų paskirtis ir suderinamumas; technologijos, įrankiai ir integracijos; naudojimosi patogumas ir paprastumas; duomenys, analitika ir stebėsena; bei personalizavimas, optimizavimas ir automatizavimas.

Priklausomai nuo to, kaip plačiai, giliai ir, svarbiausia, meistriškai organizacijos yra įvaldžiusios skaitmeninius pajėgumus minėtose srityse, galime išskirti penkis pagrindinius brandos lygius.

Į žemiausią, skaitmeninės patirties užuomazgų, brandos lygį, dažniausiai patenka verslai ir organizacijos, tik pradedančios skaitmeninę kelionę arba nuo senų laikų joje užstrigusios. Jų skaitmeniniai kanalai dažniausiai apsiriboja tinklapiu ir el. paštu. Kiek aukščiau, bazinės skaitmeninės patirties lygyje, sutinkamos organizacijos, turinčios el. parduotuvę ar savitarnos portalą, tačiau vangiai išnaudojančios kitas skaitmenines galimybes.

Sklandžią skaitmeninę patirtį užtikrinantys verslai santykinai daug investuoja į technologijas, intensyviai naudoja skaitmenines galimybes bei sistemingai tobulina naudotojų patirtį. Tokie verslai yra iš esmės įgyvendinę multichannel koncepciją, tačiau klientų patirtis dar nėra paties aukščiausio lygio, nes kanalai vis dar yra orientuoti į pačio verslo procesą, bet ne į naudotoją.

Tuo tarpu įtraukiančia ir optimizuota skaitmenine patirtimi gali pasigirti organizacijos, sėkmingai įgyvendinusios omnichannel koncepciją: jos meistriškai valdo ir derina kanalus tarpusavyje, užtikrina tvirtą ryšį su klientais ir sėkmingai naudoja technologijas verslo plėtrai bei aukštam efektyvumui užtikrinti.

Galiausiai, išskirtinę ir pažangią skaitmeninę patirtį užtikrina inovatyvios organizacijos, kurios yra pajėgios kurti naujus verslo modelius bei tapti naujų ekosistemų valdytojomis. Joms dažnu atveju yra atvira ir pasaulinė rinka.

Žinoma, tai universalus modelis, o realybėje pasitaiko skirtingų brandos kitimo trajektorijų ar netgi tikslingų, į vienos ar kelių kompetencijų gylį orientuotų, strategijų. Pavyzdžiui, atsižvelgiant į industrijos specifiką, konkurencinę aplinką ir verslo modelį, tam tikrai organizacijai gali būti prasminga mažiau dėmesio skirti skaitmeninių kanalų plėtrai bei jų patogumui, bet susitelkti į duomenis, jų analitiką ir personalizavimą.

Skaitmeninę patirtį plėtojant nesistemingai, gali tekti susidurti su žemu ar lėtu IT investicijų atsiperkamumu, šlubuojančiu verslo augimu bei prastu klientų pasitenkinimu. Taigi siekiant sklandžiai įgyvendinti skaitmeninės patirties iniciatyvas, svarbu mąstyti holistiškai, vertinti alternatyvas ir pagrįsti savo prioritetus. Tik taip iš skaitmeninės patirties išspausite maksimalią naudą.

Komentaro autorius Vitalis Kavaliauskas, „Baltic Amadeus“ Technologijų direktorius


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Ruošiatės pietauti prie savo darbinio kompiuterio? Štai priežastys, kodėl to geriau nedaryti

Technologijos tapo neatsiejama mūsų kasdienybės dalimi, o daugelis žmonių jau įprato valgyti tiesiog dirbdami prie kompiuterio. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad tai puikus būdas sutaupyti laiko, tačiau ilgainiui toks įprotis gali turėti neigiamų pasekmių tiek sveikatai, tiek darbo kokybei.

Daugelio jūsų klaviatūros – tikra mikrobų prieglauda, pateikiami tinkamos priežiūros patarimai

Šiandien daugelis neįsivaizduoja darbo ar laisvalaikio be kompiuterio, išmaniojo telefono ar planšetės. Tačiau retai susimąstome, kiek bakterijų ir nešvarumų kaupiasi ant šių įrenginių. Klaviatūra, pelė ir kiti darbo įrankiai yra nuolat liečiami rankomis, tačiau valomi gerokai rečiau nei turėtų būti.

Įspėja norinčius apsipirkti „Facebook“ platformoje: apgavystėms pasitelkiamos net kurjerių tarnybos

Per pastaruosius metus smarkiai išaugus sukčiavimo atvejų skaičiui socialinėse platformose, finansų ekspertai įspėja vartotojus būti itin atsargius. Net 62 proc. „Facebook“ naudotojų kas savaitę susiduria su sukčiais – tai didžiausias rodiklis tarp visų socialinių tinklų.

2025-04-11 17:49
Socialiniuose tinkluose viešinamas gyvenimo detales stebi ir sukčiai: kaip neatskleisti per daug?
2025-04-01 14:27
Bankas įspėja: niekam neatiduokite savo mokėjimo kortelės ar grynųjų pinigų
2025-03-31 20:38
Kada bankas gali jums paskambinti ar paprašyti jūsų duomenų?
2025-03-29 13:33
Sukčių aukomis tampa ne tik patiklūs senjorai – ekspertai įvardijo, į kokius įmonių darbuotojus nukreipti taikikliai
2025-03-20 17:30
Eksperto patarimai: atsakė, kada elektros vartotojams verta rinktis dviejų laiko zonų tarifą
2025-03-06 14:42
Internetinės prenumeratos „suvalgo“ vis daugiau gyventojų pinigų: ką daryti, norint atrasti papildomų lėšų
2025-02-23 13:12
Su sukčiais pernai susidūrė pusė Lietuvos įmonių: kam kyla didžiausia rizika?
2025-02-15 13:40
Kai kuriuos siunčiamus daiktus šaltis gali sugadinti negrįžtamai
2025-02-14 08:31
Sukčiavimo prevencijos ekspertas: telefoninių skambučių apgaulės vis dar populiarios
2025-02-06 15:35
Internete perkame daugiau: kaip neužkibti ant sukčių kabliuko?
2025-02-06 12:27
Didžioji dalis Lietuvos gyventojų susiduria su sukčiais: kaip bandoma apgauti?
2025-01-30 14:33
Tyrimas atskleidžia: pernai iš el. prekybos Lietuvos prekių ženklai uždirbo 110 mln. eurų
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama