Žinutėse kolegoms ir klientams emociukus (angl. emoji) naudoja daugiau nei 70 proc. žmonių visame pasaulyje, rodo tarptautiniai tyrimai. Nors tai pagyvina rašomą tekstą, tačiau netinkamai juos naudojant, kyla rizika pasirodyti kvailai. Kaip to išvengti?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Jei dirbant biure lengviau suprasti vieniems kitus padeda žodžius papildanti kūno kalba, tai bendraujant nuotoliniu būdu šį vaidmenį puikiai atlieka emociukai. Jų kalbą šiandien sudaro daugiau nei 3000 simbolių. Vis tik, norint išvengti nesusipratimų, tikrai ne visus iš jų tinka naudoti žinutėse kolegoms ar klientams“, – pranešime žiniasklaidai sako Eglė Staniulionė, „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė.
Pažinkite auditoriją
Nors geriausios praktikos, kaip naudoti emociukus komunikuojant su kolegomis ar verslo partneriais, skiriasi priklausomai nuo platformos, tačiau yra viena bendra taisyklė – pažinkite savo auditoriją. Tai, kad simboliai pagyvina žinutes, sutinka 46 proc. 18–29 m. darbuotojų, tačiau vos 14 proc. vyresnių nei 45 m., rodo apklausų sistemos „SurveyMonkey“ duomenys.
„Taigi prieš tekste įterpdami emociukų stabtelėkite ir pagalvokite, kokiam žmogui rašote pranešimą. Jei jis pats (net ir būdamas vyresnio amžiaus) linkęs tekstą iliustruoti simboliais, tuomet galite drąsiau juos naudoti. Kitu atveju – gerai pagalvokite, ar liksite suprasti“, – pataria „Bitės“ žmonių ambasados vadovė.
Nepalikite vietos interpretacijai
Kaip ir muziejuje eksponuojami modernaus ir šiuolaikinio meno kūriniai, emociukai yra vaizdai, kuriuos galima interpretuoti. Daugiausia rizikų kyla su retesniais simboliais ir jų kombinacijomis.
„Bet kas, kas reikalauja pasukti galvą norint suprasti panaudotų simbolių prasmę, greičiau sukels nepasitenkinimą bei padės geriau suprasti vienam kitą. Pavyzdžiui, ką turėtų reikšti besišypsančio veiduko ir ugnies simbolių derinys? Retų ir jums nesuprantamų kombinacijų darbinėje aplinkoje patarčiau vengti“, – klausia „Bitės“ žmonių ambasados vadovė.
Vienas populiariausių emociukų, besišypsantis veidukas 😊, kai kurių laikomas pozityviu ženklu, o kiti priešingai – sulaukę žinutės su šiuo emociuku palaikys ją sarkastiška, net pasyviai agresyvia.
Vienas simbolis – skirtingos reikšmės
Sėkmingam bendravimui su kolegomis ar klientais E. Staniulionė pataria naudoti visiems puikiai atpažįstamus emociukus, tokius kaip nykštys į viršų ar elektros lemputė. Pastarasis puikiai tiks iliustruoti naują gimusią idėją. Tuo metu venkite baklažano, persiko ar aštuonkojo simbolių.
„Iš pirmo žvilgsnio paprasti paveikslėliai socialinėje erdvėje turi net po kelias skirtingas reikšmes. Vienas tokių – persikas (🍑) laikomas sėdynės ženklu. Panaudoję jį savo žinutėje (ypač bendraudami su jaunesniais žmonėmis) labai tikėtina, kad liksite nesuprasti“, – teigia „Bitės“ žmonių ambasados vadovė.
Taip pat E. Staniulionė pataria savo pranešimuose nenaudoti vien tik emociukų. Jie turi sustiprinti jau parašytą žinutę, o ne perduoti naują.