Norint sėkmingai vystyti elektroninę prekybą, reikia tinkamų įrankių, žinių ir patirties. Jei bent kartą galvojote pradėti tokią veiklą arba neseniai tai padarėte, tikriausiai teko nemažai ką apsvarstyti. Natūralu, kad tuomet iškyla daugybė klausimų, į kuriuos, deja, tačiau ne visada pavyksta rasti atsakymus. Todėl bandoma veikti čia ir dabar. Na, o tokiu atveju gali pasitaikyti įvairiausių klaidų. Didžiausias iš jų aptariame šiame straipsnyje.
Netinkamos platformos pasirinkimas
Nesvarbu, ar dar tik planuojate kurti internetinę parduotuvę, ar tokią jau turite, naudojama el. prekybos platforma turi didžiulę įtaką verslo sėkmei. Būtent ji lemia daugybę dalykų: kaip pateikiate savo produktus ir juos parduodate, kaip pritraukiate pirkėjus ir kaip laikui bėgant plečiatės.
Todėl rinkdamiesi el. prekybos platformą, turėtumėte būtinai atsižvelgti į tai, kokius produktus planuojate parduoti, kaip ketinate išplėsti savo verslą. Vertėtų apgalvoti ir tai, su kokiais įrankiais reikės integruoti platformą, kokio svetainės dizaino, šabloninio ar individualaus, norite, koks jūsų biudžetas ir, žinoma, kokie jūsų klientų poreikiai. Atsakius į šiuos klausimus, bus lengviau išsirinkti verslo poreikius geriausiai atitinkančią platformą.
Tikslinės auditorijos neapibrėžimas
Dar viena didelė el. prekybos klaida – nesugebėjimas suprasti savo auditorijos. Pagalvokite, ar tikrai žinote, kam parduodate savo produktus arba paslaugas. Ar suprantate, ko auditorija tikisi iš jūsų? Tam, kad pritrauktumėte klientus ir kurtumėte ilgalaikius santykius su jais, turite suprasti, kaip labiausiai galite jiems padėti.
Siekdami apibrėžti savo tikslinę auditoriją, įvertinkite savo potencialių klientų vertybes, gyvenimo būdą, elgesį, pomėgius. Tačiau neapsiribokite vien tik tuo. Apsvarstykite, kokiomis dar savybėmis pasižymi žmonės, kuriuos jūs laikote idealiais savo klientais. Kuo geriau suprasite pagrindinę savo verslo auditoriją, tuo lengviau galėsite su ja bendrauti.
Geros naudotojo patirties neužtikrinimas
Naudotojo patirtis, arba kitaip UX (angl. user experience), lemia tai, kaip jūs pritraukiate ir išlaikote klientus. Deja, tačiau nesugebėjimas sukurti funkcionalios ir vizualiai patrauklios svetainės yra dar viena dažna el. prekybos klaida. Tam, kad jos išvengtumėte, turėtumėte optimizuoti savo svetainę taip, kad naršyti joje būtų lengva ir malonu. Tokiu būdu padėsite naudotojams greičiau rasti ieškoma informaciją, kas reiškia, kad pagerinsite ir pardavimus.
Siekiant užtikrinti kuo geresnę UX, svarbu ne tik supaprastinti naršymą svetainėje, atsisakyti nereikalingų funkcijų, bet ir pasirūpinti dideliu svetainės greičiu. Tai padaryti padės aukštos kokybės hostingas Lietuvoje. Užsisakius jį, nereikės jaudintis dėl išnaudoto duomenų srauto, nes šis neribotas. Puikų svetainės pasiekiamumą ir greitį užtikrinanti paslauga padės pasirūpinti sklandžiu el. parduotuvės veikimu.
Kiekviena el. prekybos klaida gali būti labai brangi. Visgi tinkamai pasiruošus, įmanoma jų išvengti. Norite būti sėkmingi? Tuomet stenkitės pasimokyti iš kitų klaidų. Tokiu būdu ne tik sutaupysite brangaus laiko, bet ir išvengsite didelių nuostolių.