Praėjo jau beveik pusė metų, kai buvo panaikinta pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvata siuntoms iš ne Europos Sąjungos. Tačiau ir praėjus tiek laiko Lietuvos pašto klientai skundžiasi jo veikla: esą siuntos vėluoja, o ir jas gavus reikalaujama mokesčius mokėti du kartus. Valstybės įmonė paaiškino, kad jos informacinės sistemos nerodo to, kas matosi fiziškai pažiūrėjus į siuntą.
Lietuvos pašto (LP) atstovai primena, kad pardavėjai privalo tinkamai pateikti informacinę elektroninėje sistemoje – kitu atveju gali įsivelti klaidų, dėl kurių atsiranda reikalavimai mokėti du kartus ir laiko gaišimas aiškinantis situaciją.
Liepė susimokėti PVM dar kartą
Portalo tv3.lt skaitytojas Donatas kreipėsi į redakciją teigdamas, kad Lietuvos paštas liepė dar kartą susimokėti PVM mokestį.
„Užsisakiau CD diską iš Jungtinės Karalystės. Pardavėjas išsiuntė nedeklaravęs, jog sumokėta PVM, tačiau pridėjo popierinį variantą. Jį įdėjo į plastikinį maišelį priklijuotu ant siuntos su gerai matomais mokėjimais, siunta turėjo du sekimo numerius. Lietuvos paštas pranešė, jog reikia siuntą deklaruoti. Už abu paėmė tarpininkavimo mokestį ir dar 2 eurus PVM“, – pasakojo skaitytojas.
Primename, kad nuo šių metų liepos 1 dienos visoje Europos Sąjungoje įsigaliojo naujas nutarimas dėl siuntų importo iš trečiųjų šalių.
Anksčiau taikyta mokesčio lengvata siuntoms iki 22 eurų buvo panaikinta, tad dabar klientai turi susimokėti PVM ir administracinį mokestį. Brangesnių už 22 eurus siuntų, pristatomų iš trečiųjų šalių, tvarka nesikeitė.
Įvyko siuntėjo klaida
Lietuvos pašto atstovė Monika Pulokė atkreipė dėmesį, kad panaikinus PVM lengvatą, daugiau informacijos buvo perkelta į informacines sistemas.
„Nuo liepos 1 d. įvedus PVM lengvatos panaikinimą siuntoms iš trečiųjų šalių, siuntų vežėjai informacija apie siuntas keičiasi skaitmenizuotai. Deklaravimo procesas taip pat vyksta skaitmenizuotai. Todėl ir visa informacija apie siuntą – ar ji į šalį atvyksta su apmokėtais importo mokesčiais, ar ne – turi būti perduodama per tam skirtas sistemas“, – pasakojo M. Pulokė.
Ji teigė, kad siuntos numeris turi būti išsaugotas elektroninėje erdvėje – kitu būdu siunta gali būti užregistruota netinkamai.
„Siuntos, kurių importo mokesčiai apmokėti pirkimo metu, turi specialų pardavėjo ar jo atstovo nurodytą IOSS numerį. Jis nėra viešas, perduodamas tik elektroninėmis sistemomis ir tik muitinės ar kitų atsakingų institucijų specialistams, o ne pirkėjams. Tad net jei prekės pardavėjas nurodo pirkėjui savo IOSS numerį, jis vis tiek turi būti perduotas tam skirtomis sistemomis“, – paaiškino LP atstovė.
M. Pulokė komentavo, kad šiuo atveju nesusipratimą sukėlė fizinis dokumentas – klaida įvyko dėl to, kad numeris nebuvo užfiksuotas sistemoje.
„Šiuo atveju informacija, kad importo mokesčiai yra apmokėti, buvo fiziškai pridėta prie siuntos. Sistemoje šios informacijos nebuvo – siunta buvo rodoma kaip neapmokėta, todėl siuntą deklaravus, LR muitinė jai apskaičiavo importo mokesčius. Kai siunta deklaruojama per Lietuvos paštą, už suteiktą paslaugą taip pat taikomas ir 3 eurų tarpininkavimo mokestis“, – pasakojo M. Pulokė.
LP atstovė pabrėžė, kad su problemomis susidūrę klientai turėtų pranešti Lietuvos paštui, tuomet situacija bus sprendžiama.
„Iškilus klausimams klientai gali kreiptis bendruoju telefonu 1842 arba susisiekti per Facebook – konsultantai visuomet stengiasi padėti klientams, atsakyti į rūpimus klausimus. Šioje situacijoje siūlome kreiptis į prekės siuntėją, nurodant, kad importo mokesčiai buvo sumokėti LR muitinei, todėl pardavėjas turėtų juos grąžinti pirkėjui“, – kalbėjo M. Pulokė.
LP duomenimis, smulkios siuntos iš trečiųjų šalių sudaro daugiau nei 70 proc. visų į Lietuvą atgabenamų siuntų, didžiausio srauto dalis yra atvežama iš Kinijos.