Dokumentų, verslo sutarčių ar valstybinių formų pasirašymas dažnam kelia nemenkų iššūkių. Reikia aplankyti skirtingas įstaigas, susirinkti dokumentų kopijas, jas skenuoti ir vėl siųsti. Tačiau viską galima atlikti ir namuose. Pakanka vos kelių paprastų elektroninių sprendimų.
Asociatyvi „Unsplash“ nuotr.
Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, dalinasi skaitmeniniais įrankiais, kurie suteiks laisvės dokumentus tvarkyti tiesiog iš namų.
1. Savitarna padės išvengti eilių
Taupyti laiką ir greičiau atlikti užsakymą, patikrinti sąskaitą ar ją apmokėti galite savitarnoje. Patogu ir tai, kad neradus norimos informacijos nebūtina skambinti konsultantams – patarti klientams visais klausimais gali ir dirbtinio intelekto asistentai.
Šie virtualūs asistentai tobulėja bendraudami su klientais. Pavyzdžiui, „Tele2“ savitarnoje veikianti dirbtinio intelekto asistentė „Rūta“ startavo galėdama atsakyti vos į 10 klausimų, o praėjus pusmečiui, ji jau turi atsakymus į daugiau nei 2000 klausimų ir spėjo padėti beveik 100 tūkstančių klientų.
Kitas savitarnos privalumas – be informacijos apie jūsų mokėtiną sumą, einamąsias sąskaitas, užsakytas paslaugas ar produktus, galite rasti jums specializuotų pasiūlymų arba gauti unikalių pridėtinių verčių.
Patogu ir tai, kad savitarna galite naudotis kad ir kur bebūtumėt – didelė dalis paslaugų teikėjų siūlo išmaniesiems įrenginiams skirtas savitarnos programėles.
2. M. parašas: oficialiam dokumentų tvirtinimui
Pasirašyti sutartis ar kitus svarbius dokumentus galite neišėję iš namų. Mobilusis parašas – įprasto parašo ir asmens tapatybės dokumento atitikmuo, leidžiantis saugiai, patogiai ir nesibūriuojant eilėse tvarkyti savo dokumentus.
Būtent karantino metu klientai galėjo įvertinti visus m. parašo teikiamus privalumus. Remiantis „Tele2“ duomenimis, šią paslaugą naudojančių klientų skaičius per pastaruosius pusantrų metų išaugo kiek daugiau nei 25 proc.
M. parašą galite naudoti prisijungdami prie valstybinių institucijų, tokių kaip „Valstybinė mokesčių inspekcija“, „Sodra“, „Registrų centras“, „Elektroniniai valdžios vartai“, esveikata.lt ir kitų. Su juo galite jungtis ir prie savo elektroninės ar mobiliosios bankininkystės paskyros bei atlikti mokėjimus.
Taip pat m. parašas praverčia pasirašant draudimo ar kitas elektronines sutartis. Platformose, skirtose el. dokumentų pasirašymui m. parašu (archyvai.lt, dokobit.com, epaslaugos.lt ir kt.), galite sekti pasirašymo procesą, kaupti dokumentus ar jais dalintis su kitais.
Patogiausia tai, kad m. parašas visados po ranka – mobiliajame telefone. Paslauga kainuoja vos keliasdešimt euro centų per mėnesį ir ši suma įtraukiama į bendrą mobiliojo ryšio sąskaitą.
Kad galėtumėte pasirašyti m. parašu, jūsų mobiliajam telefonui reikalinga speciali SIM kortelė – keičiant kortelę jūsų abonementinis numeris išlieka nepasikeitęs. M. parašas išduodamas tik gyvai salonuose, fiziniams pilnamečiams asmenims, pateikusiems galiojantį pasą arba asmens tapatybės kortelę.
3. Dokumentus saugokite debesyse
Auksinė dokumentų ir kitų svarbių failų saugojimo taisyklė – viskas turi būti vienoje vietoje. O geriausia, jei jie yra laikomi saugiose interneto duomenų talpyklose, kitaip dar vadinamuose interneto debesyse.
Vienas didžiausių privalumų – jie visados pasiekiami iš bet kurio įrenginio ir bet kurios vietos, jei tik turite interneto prieigą. Be to, saugodami failus talpyklose, neapkraunate įrenginio atminties ir šis veikia sklandžiau. Tereikia nustatyti nuolatinį duomenų sinchronizavimą pasirinktoje interneto saugykloje.
Visus savo dokumentus galite saugoti „Microsoft“ sukurtoje talpykloje „One Drive“. Ji yra integruota visuose „Windows 10“ kompiuteriuose ir, žinoma, „Windows“ telefonuose.
Kita dėmesio verta failų saugykla – neseniai atsinaujinusi „Google One“. Ji apima „Google Drive“ dokumentų, „Gmail“ laiškų ir „Google Photos“ nuotraukų bei vaizdo įrašų talpyklas.
„Apple“ vartotojai gali rinktis „iCloud Drive“ debesijos paslaugą, kuri yra įdiegta visuose šio prekių ženklo įrenginiuose.