Ant nosies kabant šventiniam laikotarpiui, e. prekybininkai turėtų atkreipti dėmesį net ir į mažiausias detales, galinčias daryti įtaką pirkėjams. Ekspertai sako, kad e. parduotuvės sėkmę gali nulemti ir tokie elementai kaip išsamūs prekių aprašymai, nuotraukų kokybė, siuntos pristatymo partnerio pasirinkimas ar patogus puslapio pritaikymas išmaniesiems įrenginiams, kuriais lietuviai apsiperka vis dažniau.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims Gabrieliaus Bilevičiaus teigimu, „DPD group“ užsakymu pernai atlikta apklausa atskleidė, kad apsipirkimas internetu keturiems iš penkių lietuvių padeda sutaupyti laiko, o daugiau nei 60 proc. šalies gyventojų tokiu būdu išvengia streso fizinėse parduotuvėse.
„Vartotojai vis labiau ima suprasti e. komercijos persvarą prieš tradicinę prekybą. Vieni iš pagrindinių pranašumų – brangių minučių išsaugojimas ir malonesnė apsipirkimo patirtis. Tai reiškia, kad pirkėjai nori e. prekybininkų puslapiuose praleisti kuo mažiau laiko, apsipirkti sklandžiai bei greitai gauti, o esant reikalui ir grąžinti prekes. Tad pastarųjų tikslas – kurti e. parduotuves, kurios užtikrins patogią ir kuo mažiau laiko kainuosiančią patirtį“, – sako G. Bilevičius.
Jis priduria, kad karantino metu pirkėjai dar kartą gavo unikalią progą įsitikinti e. komercijos patogumais: „Pandemijos pradžioje, „DPD Lietuva“ pristatomų e. komercijos siuntų kiekis išaugo maždaug 250 proc. – gyventojai turėjo dar vieną progą pamatyti apsipirkimo internetu privalumus ir panašu, kad jais naudosis ir toliau. Dėl to nenustebčiau, jei minėta statistika kitąmet bus išaugusi dar labiau.“
Internetu perkantys vartotojai „išlepo“
Pašnekovas pažymi, kad žmonės jau spėjo susipažinti su geraisiais e. prekybos pavyzdžiais, todėl greitai sugeba atpažinti, kai e. parduotuvės puslapyje nėra jiems įprastų funkcijų arba kai kurios jų veikia ne taip, kaip yra įprasta.
„Kiekviena e. parduotuvė turėtų užtikrinti aukštą klientų aptarnavimo lygį – tam puikiai tinka pokalbių robotas, iškart suteikiantis atsakymus į paprastus klausimus visą parą. Lygiai taip pat svarbu, kad prekė, kurią jūsų puslapyje mato lankytojas, būtų jūsų sandėlyje. Niekas nenori užsisakyti produkto ir po dienos ar dviejų sulaukti atsiprašymo, kad šios prekės nebeturime. Galiausiai, nuodugnūs prekių aprašymai keliomis kalbomis ir aukštos kokybės nuotraukos padės klientui suprasti, kad į puslapį įdėjote daug darbo, o pardavėju galima pasitikėti“, – sako G. Bilevičius.
Nereikėtų pamiršti ir išmaniųjų įrenginių
Pašnekovas pratęsia, kad pernai atliktas tyrimas atskleidžia ir ryškėjančias sektoriaus tendencijas. Viena iš jų – vis augantis skaičius lietuvių, internetu apsiperkančių išmaniaisiais įrenginiais. Anot jo, šie duomenys siunčia tam tikrą signalą e. prekybininkams.
„Lyginant su ankstesnių metų tyrimu, lietuvių, kurie e. parduotuvėse prekes įsigyja mobiliuoju telefonu arba planšete, skaičius išaugo 16 proc. ir siekia 72 proc. Naujausio tyrimo rezultatai rodo, kad pagal šį rodiklį 8 proc. lenkiame ir europiečius. Svarbu paminėti, kad šie skaičiai dėl pandemijos gali būti dar didesni“, – sako G. Bilevičius
Jo teigimu, tai tik parodo, kad e. parduotuvės sklandžiam veikimui išmaniuosiuose įrenginiuose reikėtų skirti išskirtinį dėmesį: „Pirmiausia reikėtų nuspręsti, ar kursite atskirą programėlę, ar investuosite į savo puslapio pritaikymą mobiliojo telefono ar planšetės naršyklei. Bet kokiu atveju, abu variantai turėtų būti funkcionalūs, patogūs ir greiti. Taip pat būtina įsitikinti, kad visos funkcijos ir svarbiausi mygtukai veikia nepriekaištingai, nes kitu atveju, klientas netruks perbėgti pas konkurentus.“
Maloni patirtis iki paskutinio žingsnio
Jis toliau pasakoja, kad susikaupimą reikia išlaikyti iki pat paskutinio žingsnio – siuntos pristatymo pas pirkėją.
„Įsitikinkite, ar jūsų siuntų pristatymo įmonė gali pristatyti prekes jau kitą dieną, o prekių grąžinimas – lygiai toks pat paprastas kaip ir jų gavimas. Galbūt jis turi platų paštomatų tinklą, kuris neapriboja kliento vietos ir laiko atžvilgiu? Žiūrint iš siuntų pristatymo bendrovių pusės, e. prekybininkai taip pat nori greitai ir nekomplikuotai išsiųsti produktus, todėl aiškus siuntimo procesas gali nulemti, su kokia įmone bendradarbiaus e. parduotuvė“, – sako „DPD Lietuva“ rinkodaros vadovas Baltijos šalims.
Šventėms ruoštis reikia jau dabar
Galiausiai, G. Bilevičius akcentuoja, kad čia pat esantis šventinis laikotarpis bus didžiulis iššūkis koronaviruso akivaizdoje gyvenančiai Lietuvai. Jo teigimu, norint, kad vartotojai švenčių nepasitiktų tuščiomis rankomis, stengtis turės ne tik siuntų pristatymo įmonės ar e. prekybininkai, bet ir patys pirkėjai.
„Įprastai, gruodį „DPD Lietuva“ pristato apie 40 proc. daugiau siuntų, lyginant su visais metais, o šventinės savaitės metu – net 81 proc. daugiau. Turint omenyje, kad šie metai – išskirtiniai, skaičiai gali augti dar labiau. Tai reiškia, kad kuo anksčiau užsisakysite norimą prekę, tuo didesnė tikimybė, kad šiemet siuntų kamštis bus mažesnis, o Kalėdų senelis nepaliks jūsų ant ledo. Nors mes šiam laikotarpiui ruošiamės jau nuo vasaros – laiko vis dar yra, todėl paskubėjusios, e. parduotuvės gali suspėti patobulinti vartotojų patirtį ir šventes pasitikti užtikrintai“, – sako e. prekybos ekspertas.