Paskutiniųjų savaičių aktualijos verslams diktuoja esminius pokyčius – karantino metu jau vykdę prekybą internetu šiuo metu skaičiuoja rekordinius pelnus, ieškoma papildomos darbo jėgos įveikti milžiniškus užsakymų kiekius, tuo tarpu tradicinio verslo atstovams tenka arba žaibiškai persiorientuoti, arba prekybą stabdyti visai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Kiekvieną karantino savaitę šalies ekonomikai smunkant apie 0,5 procento, o ekonomistams prognozuojant artėjančią didžiausią dešimtmečio krizę verslo sugebėjimas greitai ir lengvai pereiti į internetinę erdvę šiandien – išlikimo būtinybė. Gelbėti smulkųjį ir vidutinį verslą suskubo ne tik valstybinės institucijos, bet ir privačios elektroninės komercijos platformas kuriančios įmonės.
Sprendimai internetinei prekybai rekordiniu greičiu – vos per 24 valandas
Siekdami padėti verslui informacinių technologijų ekspertai pasiruošę į poreikį reaguoti žaibiškai – internetinių parduotuvių kūrime besispecializuojančios įmonės „Synergy Effect“ vadovo Tomo Vilmano teigimu, padedant patyrusiems ekspertams, sukurti e. parduotuvę įmanoma ir per parą: „Per 24 valandas tikrai įmanoma pagaminti pilnavertę individualizuotą e. parduotuvę ir ją pradėti eksploatuoti. Pirkėjas e. parduotuvėje iš pateikto asortimento galės formuoti pirkinių krepšelį, pasirinkti pristatymo sąlygas bei apmokėjimo būdą, vėliau tokią parduotuvę galima pildyti visomis kitomis trokštamomis funkcijomis“.
Išlaidos e. komercijos platformų kūrimui šiuo metu gali būti net mažesnės nei įprastai, nes sunkiu laikotarpiu visi linkę padėti verslui išgyventi: „Matydamos poreikį, technologijų įmonės tikrai reaguoja į rinkas ir verslui siūlo gelbėjimosi ratą, mes tam specialiai investavome ir paruošėme specialų el. parduotuvės sprendimą, kurį galima ypač lengvai ir greitai adaptuoti prie užsakovo stilistikos, atlikti visus reikalingus konfigūracijos darbus ir nedelsiant eksploatuoti, o vėliau vystyti pagal poreikį, taigi nesnaudžiantiems ši krizė gali tapti puikia galimybe transformuoti savo verslą“, – pasakojo „Synergy Effect“ vadovas T. Vilmanas.
Ilguoju periodu išloš krizės akivaizdoje sugebantys matyti ir ateities perspektyvas
Ieškantiems patrauklių kainų esama įvairių e-komercijos alternatyvų, viena šiuo metu labiausiai populiarėjančių – elektroninės parduotuvės nuoma, pasižyminti ypatingai mažomis kainomis, tačiau ekspertai perspėja, jog šis sprendimas ilgalaikėje perspektyvoje gali turėti nemažai trūkumų: „Reikia gerai apsvarstyti, ar nuoma tikrai pateisins jūsų parduotuvės reikalavimus jau pačioje artimiausioje ateityje, galbūt netgi savaičių laikotarpyje, nes tokiu modeliu sukurtai platformai prireikus nepavyks pridėti papildomų funkcijų, o tai gali lemti didelius nuostolius.
Asmeniškai jums sukurta e. parduotuvė taip pat pritaikoma prie jūsų firminio stiliaus, o tai irgi reiškia mažesnes išlaidas ateityje, be to, prekybos platforma, įskaitant ir jos administravimo sistemą, priklauso tik jums, taigi turėsite daug didesnę veiksmų laisvę,“ – tradicinės e. parduotuvės pranašumus vardino T. Vilmanas. Nors neramumų akivaizdoje gali būti sunku mąstyti apie ateitį, ekspertai skatina nepanikuoti ir pirmiausia pagalvoti apie savo verslo strategiją.
Naujų elektroninės komercijos platformų pastiprinimu tampa investicijos marketingui
Ieškantiems efektyvių būdų įsilieti į internetinių pardavėjų gretas, reikia nepamiršti ir to, jog didelę dalį internetinio verslo sėkmės lemia ne tik tinkamų technologijų parinkimas, bet ir nuosekli komunikacija apie savo siūlomas paslaugas. Organizacijos „Versli Lietuva“ iniciatyva jau pirmosiomis karantino dienomis sukurta platforma „Internete karantinas neegzistuoja“, kuri siūlo nemokamą galimybę reklamuoti savo verslą. Platformoje talpinamas įvairių naujai susikūrusių internetinių parduotuvių sąrašas, padedantis vartotojams lengviau rasti pamėgtus prekės ženklus internete. Jau pirmąją dieną šioje platformoje apie savo veiklą paskelbė net 72 prekybininkai.
Šiuo metu padidėjęs ne tik poreikis pirkti internetu, bet ir naujų e. parduotuvių kūrimas. Karantino metu jų atidaroma 30 % daugiau, nei įprastai tokiu metu. Taigi labai svarbu apie šį faktą pranešti potencialiems pirkėjams. Tam geriausiai tinka socialiniai tinklai ir interneto reklama. Skaitmeninės rinkodaros mokyklos įkūrėjo Domanto Širvinsko teigimu: „Kuriant srautą į interneto parduotuvę, dažniausiai dirbama su organine komunikacija socialiniuose tinkluose „Facebook“ bei „Instagram“ ir užsakomąja reklama – „Facebook“ bei „Google“ reklamos platformomis. Taip pat reikėtų įtraukti ankstesnių pirkėjų el. pašto adresus, jei tokį sąrašą turite. Šiuo metu ypatingai svarbu atlaikyti abu rinkodarinius frontus – ir autentišką istorijos pasakojimą, ir efektyvų reklamos pirkimą. Rinkdamiesi jus atstovausiančius marketingo specialistus, būtinai įsitikinkite, kad jie turi sukaupę patirties su „Facebook“ ir „Google“ produktais.“