Karantinas – galimybių metas. Turintiems daugiau laisvo laiko, derėtų jį išnaudoti prasmingai – pavyzdžiui, sustiprinti savo įvaizdį ir pozicijas besikeičiančioje darbo rinkoje. Savo asmeninį prekės ženklą pradėti kurti galima nuo kokybiškos „LinkedIn“ paskyros.
Socialinis tinklas „LinkedIn“ yra vienas pagrindinių darbo paieškos ir profesinių ryšių kūrimo įrankių – skaičiuojama, kad Lietuvoje šia platforma naudojasi apie 25 proc. visų dirbančių šalies gyventojų.
Asociatyvi nuotr. Pixabay.com
Jūsų dėmesiui – Mindaugas Savickas, „Tele2“ rinkodaros direktorius, dalijasi 5 patarimais, kaip tinkamai susikurti „LinkedIn“ paskyrą ir išvengti dažniausių tinklo naujokų klaidų.
1. Parodykite savo veidą
Pradėkite nuo nuotraukos: ji padės lengviau jus identifikuoti pažįstamiems, o potencialiam darbdaviui ar verslo partneriui – geriau jus įsiminti. Šis žingsnis itin svarbus: remiantis „LinkedIn“ statistika, profiliai su nuotraukomis sulaukia 21 kartą daugiau peržiūrų ir gauna 36 kartus daugiau žinučių nei anketos be jų.
„LinkedIn“ paskyra yra tarsi neoficialus CV, tad jai parinkite formalią nuotrauką, o asmenukes ir kadrus iš atostogų paplūdimyje verčiau palikite „Instagram“ ar „Facebook“ socialiniams tinklams. Geriausia, jei „LinkedIn“ skirtoje nuotraukoje matysitės iki pečių ar juosmens linijos, būsite su dalykine arba neutralia apranga.
2. Svarbios detalės
Į jūsų profilį užsukę žmonės norės žinoti, kas jūs esate ir ką veikiate, tad pasistenkite informatyviai ir įdomiai save pristatyti. Žvilgtelėję į nuotrauką, jūsų anketos svečiai po to greičiausiai atkreips dėmesį į po vardu esančią jūsų dabartinių pareigų antraštę. Įvertinkite, ar ji tikrai aiški ir geriausiai apibūdina jūsų darbo pobūdį? Jei ne, pakeiskite ją suprantamesne.
Tam, kad būtumėte pastebėti, savo aprašymą kurkite remiantis rinkos, kurioje dirbate ar norėtumėte dirbti, dažniausiai naudojamais raktažodžiais ir terminais.
Nepamirškite atnaujinti ir savo anketos nuorodos. Tinklo automatiškai sugeneruotą jūsų paskyros URL adresą, sudarytą iš skaičių ir raidžių, pakeiskite į nuorodą pasibaigiančią jūsų vardu ir pavarde, pavyzdžiui: linkedin.com/in/vardaspavarde. Tai padarysite spustelėję savo nuotrauką meniu juostoje puslapio kairiajame viršutiniame kampe, tada pasirinkę „View profile“ ir „Your profile“.
3. Būkite originalūs
Kuo daugiau „LinkedIn“ anketos skilčių užpildysite, tuo tikslesnis bus jūsų prisistatymas. Beje, nors tinklas automatiškai pateiks jau sugeneruotą aprašymą pagal jūsų dabartinę darbo poziciją ir nurodytas mokymosi įstaigas, verčiau šablonu nesinaudokite – sukurkite unikalų aprašymą patys.
Be to, „LinkedIn“ nereikia būti kukliems – būkite geriausi. Užpildykite visas skiltis apie savo išsilavinimą, lankytus kursus, gautus apdovanojimus, įgyvendintus projektus ar savanorišką veiklą, o taip pat – parodykite darbų pavyzdžius. Tai galite padaryti užpildę eilutes apie turimą patirtį, čia pat galite įkelti savo ruoštą prezentaciją, kuria didžiuojatės ar vaizdo įrašą, kuriame skaitote pranešimą konferencijoje. Nepamirškite nurodyti ir savo įgūdžių – kuo jų bus daugiau, tuo geriau.
4. Kurkite ryšius
Viena svarbiausių „LinkedIn“ funkcijų – galimybė kurti vertingus profesinius ryšius, kurie yra itin reikšmingi siekiant karjeros aukštumų. Todėl, vos tik sutvarkysite savo profilio anketą – pradėkite plėsti kontaktų tinklą.
„Draugauti“ pakvieskite savo buvusius ir esamus kolegas, draugus, pažįstamus ir kitus savo artimo rato ar tos pačios veiklos sferos žmones. Kviečiant naują žmogų į savo „LinkedIn“ tinklą rekomenduojama pridėti trumpą žinutę iš kur šį specialistą pažįstate arba kodėl norite „susijungti“. Tai padės užmegzti tvirtesnius ryšius.
Be to, „LinkedIn“ draugų paprašykite rekomendacijų ir jūsų nurodytų įgūdžių patvirtinimo – tokiu būdu tik dar labiau sustiprinsite savo profilį.
5. Dalinkitės
Norite tapti matomu „LinkedIn“ tinkle? Teks įdėti šiek pastangų.
Pradėkite dalintis savo darbovietės arba rinkos naujienomis, ne tik skaityti, bet ir komentuoti kitų įrašus, dalyvauti diskusijose, o galiausiai – pradėti kurti ir savo žinutes ar straipsnius.
Prieš paskelbdami tam tikrą turinį, pirmiausia įvertinkite kuo šis įrašas yra unikalus, kuo jis išsiskiria iš kitų, kodėl gali būti naudingas jus sekančiai auditorijai arba kokią vertę jis duoda jūsų asmeniniam prekės ženklui.