Lietuvos bankas atkreipia dėmesį, kad prekių ir paslaugų teikėjai neturi teisės imti mokesčio iš pirkėjų, atsiskaitančių mokėjimo kortelėmis, pavedimu per internetinę bankininkystę ar kitomis mokėjimo priemonėmis, o jeigu mokestį jau pritaikė – privalo jį grąžinti.
„Sulaukėme gyventojų nusiskundimų, kad, pavyzdžiui, mokėjimo kortele perkant elektroninėje parduotuvėje arba atsiskaitant restorane sąskaita išaugo papildoma suma, kuria siekiama kompensuoti mokėjimo operacijos išlaidas. Vis dėlto taip elgtis pardavėjas ar paslaugų teikėjas neturi teisės“, – sako Priežiūros tarnybos direktorius Vytautas Valvonis.
Dalis prekybininkų ir paslaugų teikėjų aiškina, kad klientams atsiskaitant mokėjimo kortelėmis jie patiria papildomų išlaidų, todėl ir taiko šį mokestį, kuris sudaro iki 2 proc. mokėtinos sumos. Jie taip pat teigia, kad apie tokį mokestį savo klientus informuoja iš anksto ir apmokėjimą priima tik tuo atveju, jeigu klientas sutinka.
Tačiau Mokėjimų įstatyme tai aiškiai draudžiama ir nenumatoma jokių išimčių, leidžiančių prekybininkams iš klientų reikalauti, kad atsiskaitydami mokėjimo kortele ar kita mokėjimo priemone už tokį pasirinkimą jie mokėtų dar ir papildomą mokestį. Sprendžiant atsiskaitymo išlaidų klausimą, prekybininkams ir paslaugų teikėjams verta atkreipti dėmesį į alternatyvas.
Atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis apdorojimo paslaugas įmonėms Lietuvoje gali teikti ir kitose ES valstybėse įsteigti bankai ar kiti mokėjimo paslaugų teikėjai. Be to, galima kreiptis į mokėjimo inicijavimo paslaugų teikėjus svarstant alternatyvą „Banklink“ paslaugai, taip pat skatinti klientus atsiskaityti kitomis priemonėmis, kurios verslininkams būtų patrauklesnės sąnaudų požiūriu, pavyzdžiui, bankų pavedimai.
Lietuvos bankas primena, kad imant mokesčius už atsiskaitymą mokėjimo kortele ar kita mokėjimo priemone gali grėsti ir sankcijos. Vartotojai, pastebėję tokį jiems pritaikytą mokestį, turi teisę kreiptis į prekybininkus dėl pinigų grąžinimo, o šiems nesutinkant ar kilus klausimų – į Lietuvos banką.