„Lietuvos energijos“ įmonių grupės valdomai „Gilei“ 2018 m. vasario 1 d. supaprastinus mokėjimus už elektrą netikslių mokėjimų beveik neliko. Per pusmetį nepriemokas už elektros energiją turėjusių klientų kiekis sumažėjo 40 procentų: daugiausiai mažėjo nedidelių, iki 10 Eur nepriemokų dalis. Klientai, turintys permokas, informuojami el. laiškais, ir patys nusprendžia – susigrąžinti permoką ar ja padengti ateities mokėjimus.
Supaprastinus mokėjimus už elektrą, klientams pakanka pasakyti vieną skaičių – aktualų skaitiklio rodmenį, o tikslią mokėtiną sumą jiems paskaičiuoja įmokos priėmimo vietoje. Tai padeda išvengti ir skaičiavimo klaidų, ir netikslaus elektros tarifų taikymo. Iki to gyventojai atsiskaitydami už elektrą mokėtiną sumą suskaičiuodavo patys, o apmokėtas rodmuo būdavo paskaičiuojamas mokėtiną sumą padalinant iš klientui taikomo tarifo. Klientui netyčia suklydus, pavyzdžiui, gyventojui skaičiuojant pritaikius didesnį tarifą, klientui susidarydavo permoka (pritaikius mažesnį tarifą – nepriemoka).
„Natūralu, kad pasikeitus apskaitos principams ir pradėjus mokėtiną sumą skaičiuoti pagal deklaruojamus skaitiklio rodmenis, per trumpą laikotarpį išaiškėjo iki šiol buvę netikslumai – skaičiavimo klaidos ar klaidingo tarifo taikymo elektros kainų pasikeitimo metu atvejai, – sako Dalia Tijūnienė, „Gilės“ Operacijų centro vadovė. – Įgyvendinus šį pokytį užtikrinome, kad ateityje tokių netikslumų nebūtų, o apie esamas nepriemokas ir permokas klientus informuojame.“
Įmokos priėmimo metu paaiškėja mokėjimo neatitikimas iš ankstesnio laikotarpio – klientas apie tai informuojamas iš karto įmokos priėmimo vietoje. Taip pat „Gilė“ tokiam klientui atsiunčia sąskaitą, kurią apmokėti reikėtų iki mėnesio paskutinės dienos.
Jei klientui kyla klausimų, kodėl sąskaitoje nurodyta kitokia mokėtina suma, nei klientas tikėjosi, savo sąskaitas ir mokėjimus klientai gali pasitikrinti prisijungę prie savitarnos svetainės „Mano Gilė“ > Istorija > Mokėjimų istorija > Elektros sąskaitos ir mokėjimai. Taip pat klientai gali kreiptis į klientų aptarnavimo specialistus telefonu arba ateiti į „Gilės“ klientų aptarnavimo skyrius Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose.
„Kiekvieną atvejį aiškinamės individualiai su klientu, todėl baimintis, kad dėl kelių eurų nepriemokos iškart atjungsime elektros energijos tiekimą – nereikėtų, – nuramino D. Tijūnienė. – Jei klientas neapmoka atsiųstos sąskaitos, mes siunčiame priminimą, ir tik tuomet – skolos pranešimą. Kai klientui, gavusiam sąskaitą, kyla klausimų dėl sumos, visuomet tiksliname situaciją bei ieškome individualių sprendimų: klientui prašant atidedame nepriemokos mokėjimą, išdėstome mokėjimus dalimis.“
Pasikeitus apskaitos būdui išaiškėjo ne tik gyventojų nepriemokos, bet ir permokos: paprastai nedidelės, kelis eurus siekiančios sumos. Išsprendus šiuos netikslumus naujojo apskaitos būdo dėka tokių netikslumų ateityje tiesiog nesusidarys.