Kaip vartotojui išsirinkti, kurioje el. parduotuvėje pirkti, jei prekes siūloma įsigyti už panašias kainas? Kas lemia, kad vienos el. parduotuvės sulaukia daugiau klientų, o kitos turi vytis?
„Produkto kaina ar puslapio žinomumas yra ne vieninteliai kriterijai, atvedantys pirkėją į el. parduotuvę. Tačiau neužtenka vien sulaukti kliento el. parduotuvėje – jį būtina ir išlaikyti. Tą padeda padaryti ir puslapio patikimumas, suteikiama papildoma vertė“, – sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Patogus pristatymas. „DPD Lietuva“ apklausos duomenimis, vartotojus iš Lietuvos paskatintų pirkti el. parduotuvėje, jei ši suteiktų galimybę rinktis iš kelių pristatymo variantų (tai rūpėjo 90 proc. apklaustųjų), jei būtų įmanoma prekes gauti tą pačią dieną (88 proc.) arba kitą dieną (87 proc.). 82 proc. apklaustųjų taip pat atrodė naudinga gauti informaciją realiuoju laiku apie prekės buvimo vietą ir turėti galimybę pakeisti pristatymo laiką.
Reklama ir matomumas. Tam, kad vartotojai pirktų jūsų el. parduotuvėje, pirmiausia reikia, kad apie ją būtų girdėję. El. puslapio žinomumui gali pasitarnauti reklama „Google Adwords“, radijuje ar televizijoje, reklaminiai skydeliai naujienų puslapiuose, taip pat – optimizacija paieškos sistemoms (SEO).
Socialiniai tinklai ir garsenybės. Taip pat nepamirškite el. parduotuvėje įdiegti funkcijos, leidžiančios jūsų parduotuvę ar konkrečias prekes „pamėgti“ ir jomis pasidalinti socialiniuose tinkluose. Juose taip pat galite užsakyti ir el. parduotuvės reklamą. Svarų žodį apie tai, kaip lengva apsipirkti jūsų el. parduotuvėje ar kokia didelė prekių įvairovė čia pasitinka, socialiniuose tinkluose gali tarti ir visuomenės nuomonės formuotojai.
Dėmesys kokybei ir šiuolaikiškumui. Skirkite dėmesio gaminių kokybei, atsižvelkite į pirkėjų atsiliepimus ir pastabas, atsisakykite nepasiteisinusios produkcijos, reaguokite į vyraujančias tendencijas rinkoje ir atitinkamai koreguokite prekių asortimentą. „Klientai įvertins jūsų pastangas tobulėti ir norą žengti koja kojon su šiandiena. Didelė tikimybė, kad galėdami rasti jūsų el. parduotuvėje svarbiausias naujienas, ne kartą dėl šios priežasties užsuks ir ateityje“, – sako G. Bilevičius.
Slapukų nauda. Išnaudokite el. parduotuvės slapukų teigiamas galimybes. Jūsų puslapyje apsilankęs ir tam tikra preke susidomėjęs, bet jos neįsigijęs klientas reklamą apie šį produktą matys kituose el. puslapiuose. Didelė tikimybė, kad nuolat matydamas šmėžuojančią produkto reklamą vartotojas galiausiai ją įsigis.
Patrauklus ir patogus el. puslapis. Patrauklaus dizaino el. parduotuvė, kurioje paprasta ir patogu ieškoti prekių – vienas tiesiausių kelių į sėkmę. „Siekite, kad jūsų el. parduotuvė atrodytų šiuolaikiškai, o lankytojų akių nevargintų mirgantys reklaminiai skydeliai – tai padės apsipirkimą paversti maloniu procesu. Tam tai pat būtina sklandi prekių paieška, todėl užtikrinkite, kad paieškų sistema veiktų sklandžiai“, – pataria G. Bilevičius.
Patikimumas ir ekspertiškumas. Įrodykite klientui, kad esate patikimi: ne tik operatyviai reaguokite į užklausas, bet ir pateikite el. parduotuvėje, jos „Facebook“ paskyroje ar kitose platformose kontaktus, aiškią informaciją apie save, prekių pristatymą ir grąžinimą. Būkite atviri, kalbėkite apie savo veiklą, formuokite ekspertišką poziciją: galite pasakoti apie darbo procesus, rinkos tendencijas ar naujausius produktus, skelbti naudingus įrašus tinklaraštyje ar vaido įrašus „Youtube“ kanale.