Konsultacijų agentūros „PricewaterhouseCoopers“ (PwC) naujausia apklausa parodė, kad vieni iš prasčiausių santykių bendrovėse būna tarp IT ir rinkodaros padalinių. Tik 51 proc. apklaustųjų nurodė, kad jų bendrovėje bendradarbiavimas tarp šių padalinių yra tinkamas. Likę 49 proc. atsiduria nepavydėtinoje padėtyje – PwC tyrimas rodo, kad bendrovės, kuriose šie padaliniai nebendradarbiauja, turi 2,4 karto mažesnį šansą tapti rinkos lyderėmis.
„Prasčiausia situacija bendrovėse, kurios naudoja daug skaitmeninės rinkodaros. Kitų padalinių užsakomos IT paslaugos kelia įtampą tarp IT ir tų padalinių“, – rašoma apklausos apžvalgoje.
Apklausos dalyviai nurodė, kad iki 47 proc. bendrovės išlaidų IT paslaugoms – užsakomos kitų padalinių. Tačiau didžiausia problema yra ne biudžeto pasiskirstymas, o tai, kad dauguma investicijų atliekamos nesitariant su IT padaliniu. Rinkodaros padaliniai dažnai investuoja į nuosavas „debesų“ paslaugas, taip sukurdami potencialiai pavojingą šešėlinę IT sistemą. Kaip išvengti grėsmių ir pagerinti bendradarbiavimą tarp šių padalinių?
– Sumažinkite skaitmeninę atskirtį
PwC apklausa atskleidė, kad IT padalinio plėtojamos technologijos dažnai netenkina kitų padalinių poreikių. 38 proc. rinkodaros padalinių vadovų įvardijo senas technologijas kaip didžiausią kliūtį kuriant naujas skaitmenines iniciatyvas.
– Padaliniai turi keistis informacija
Itin svarbu, kad IT ir rinkodaros padaliniai nuolat bendrautų ir keistųsi informacija. Kitaip rinkodaros skyrius pradės ieškoti trečiųjų šalių, galinčių įgyvendinti iškilusius poreikius.
– Apmokykite rinkodaros skyrių
IT padalinys turėtų reguliariai rengti apmokymus kitiems padaliniams, kad bendrovės darbuotojai galėtų įvertinti įmonės turimas IT technologijas ir galimybes.
– Strategiją kurkite kartu
Padaliniai turi bendradarbiauti nuo pat proceso pradžios – IT padalinys neturėtų sužinoti apie rinkodaros skyriaus planus tik tuomet, kai jau reikia pradėti darbus.
– Pasiskirstykite vaidmenis
Apklausos duomenimis, 53 proc. įmonių turi bendrus verslo strategijos planus, tačiau IT ir rinkodaros padaliniai dažnai nesutaria, kam priklauso konkretūs veiksmai. Dar prieš pradedant siekti tikslų reikia aiškiai pasiskirstyti užduotis, tikslus ir vertinimo kriterijus.
– Atnaujinkite IT produktus
Į naujų IT produktų kūrimo procesą įtraukite žmones, kurie su šiais produktais dirbs ir galės pateikti naudingų įžvalgų.
– Išbandykite lankstų (angl. „Agile“) darbą
Tik 29 proc. apklaustų organizacijų dirba lanksčiai, nors būtent taip organizuojami projektai skatina kitokį požiūrį į kuriamus produktus, leidžia greitai ir efektyviai reaguoti į permainas.