Vis didėjantys informacijos srautai ir poreikis suprasti, kaip naudoti duomenis įmonės viduje, skatina naujos pareigybės – duomenų valdymo vadovo (angl. CDO – Chief Data Officer) atsiradimą. Remiantis „Gartner“ tyrimo rezultatais, prognozuojama, kad iki 2015 m. tokią poziciją turės net 25 proc. didžiųjų pasaulio bendrovių.
Įmonės IT direktorius turėtų vertinti duomenų valdymo vadovą kaip lygiavertį partnerį, kuris yra ne duomenų „savininkas“, o pagrindinių procesų koordinatorius – panašiai kaip finansų direktorius yra atsakingas už kapitalo panaudojimą visoje organizacijoje.
Čia pateikiame 8 patarimus IT ir duomenų valdymo vadovams, kurie suteiks galimybę pagerinti IT reputaciją ir pademonstruoti naujų mobilių „debesų“ ir SaaS technologijų bei analizės įrankių naudą verslui.
1. Visur, kur įmanoma, naudokite „debesis“
Debesų kompiuterija yra ta technologija, kuri suteikia vartotojams galimybę pasiekti svarbiausius duomenis iš bet kurios vietos, naudoti skirtingą įrangą ir dirbti su specifinėmis programomis. Perkelkite įmonės duomenis ir programas į „debesis“, naudokite geriausias SaaS programėles arba savo sukurtas programas diekite viešuosiuose „debesyse“.
2. Samdykite kitaip mąstančius talentus
Debesų kompiuterijos atveju, kai neturite visiškos kontrolės priemonių, jums reikia žmonių, kurie gebėtų galvoti kitaip apie IT infrastruktūrą ir architektūrą, išsiaiškinti saugumo spragas ar trikdžius. Daugumoje IT įmonių darbuotojams suteikiamos galimybės nuolat plėsti kompetenciją ir gilintis į skirtingas technologijas. Stenkitės išlaikyti plokščią organizacijos struktūrą, kad jūsų komanda galėtų atlikti įvairias funkcijas ir nuolat tobulėtų.
3. IT turi didinti veiklos efektyvumą
Kai imate naudoti „debesis“ ar kitas naujas technologijas, labai svarbu paaiškinti darbuotojams, kaip šis žingsnis padidins įmonės veiklos efektyvumą. IT vadovai turi peržiūrėti visus verslo procesus ir iš naujo juos įvertinti. IT tikslas – ne apsaugoti darbuotojus ar uždrausti jiems ką nors daryti, o didinti efektyvumą ir skatinti verslą.
4. Leiskite naudotis bet kokia įranga
IT turėtų leisti įmonėje naudoti bet kokį įrenginį – ne tiesiog BYOD (Bring Your Own Device), o UAD (Use Any Device). Darbuotojai tikisi, kad galės patogiai dirbti iš bet kurios vietos ir naudotis bet kokia turima įranga, o IT privalo suteikti saugią prieigą prie visų reikiamų aplikacijų, duomenų ir programų.
5. Kur įmanoma, pašalinkite apribojimus
Peržiūrėkite ir supaprastinkite vartotojų veiklos procesus. Pavyzdžiui, „Netflix“ susiejo visas naudojamas SaaS programas ir sukūrė vieningą prisijungimą – darbuotojai gali saugiai prisijungti iš bet kurio įrenginio su tuo pačiu slaptažodžiu.
6. Kalbėkite su darbuotojais apie pokyčius
Kai planuojate pokyčius, visada įvertinkite, kaip juos priims vartotojai. Prasta komunikacija, paaiškinimų ir naujų technologijų palaikymo trūkumas yra pagrindinė „šešėlinio“ IT priežastis. Darbuotojai turi suvokti įmonės poreikius ir juos priimti, priešingu atveju, ims naudoti tas programas, kurias jie supranta.
7. Semkitės žinių iš „šešėlinio“ IT
CIO.com pastebi, kad „šešėlinis“ IT sparčiai auga, ir rekomenduoja ne drausti populiarias SaaS programas, kurios padeda darbuotojams atlikti jų užduotis, o sudaryti sąlygas jomis saugiai naudotis. „Šešėlinis“ IT suteikia galimybę geriau suprasti vartotojų poreikius ir suteikia IT vadovui informacijos, kaip pagerinti teikiamas paslaugas.
8. Bendradarbiaukite su kitais vadovais
Proveržį technologijų srityje vis dažniau inicijuoja rinkodaros ar duomenų valdymo vadovai, tačiau IT turi puikias galimybes padėti realizuoti naujus verslo sprendimus.