Bet kokia analizė yra skirta tam, kad galėtumėme geriau suprasti įvykius, jų priežastis, kad vėliau gebėtumėme juos nuspėti. Žmonės analizę naudoja kasdieninėse situacijose: žinome kokius veiksmus reikia priimti, kad draugams pakeltumėme nuotaiką, kaip pakasyti savo augintinio ausį ar sukelti mylimos merginos šypseną. Tačiau tam reikia pasiruošimo ir patirties, kuri įgyjama analizuojant praeities duomenis.
Reklamos srityje ypatingai vertinama vartotojų elgsenos analizė, o internetinės reklamos šakoje tai bene svarbiausias dalykas. Tiesa, visa rinka buvo sukrėsta po rugsėjo viduryje išplatinto pranešimo. Analizės rezultatai nebebus tokie kaip buvo – „Google Analytics“ nebepateiks raktažodžių sąrašo, pagal kurį ateina vartotojai iš „Google“ paieškos sistemos, o vietoj to puikuosis velniškoji frazė „Not provided“.
Bet ar tai blogai?
Helis.lt SEO specialistas Žygimantas Mikšta teigia, kad didžioji dalis vartotojų į svetaines pasaulyje (išskyrus rytus ir „Yandex“ vartotojus) ateina iš „Google“ paieškos sistemos. „Vartotojai ateina pagal vieną ar kitą raktažodį ir dėl to juos lengviau segmentuoti, analizuoti bei priimti išvadas ir pasikeitimus. Sakykime, kad turime elektroninę parduotuvę ir pardavinėjame batus bei pirštines. Mums labai svarbu žinoti ar vartotojas atėjo pagal pirštinių, ar batų raktažodžius.
Išsegmentavę klientus, galime pasakyti, kuriems lankytojams labiau patiko puslapis, atsižvelgdami į laiką, kurį jie praleido svetainėje, vartomų puslapių skaičių, atmetimo rodiklį ir kitus faktorius. Nežinant raktažodžio vartotojas mums tampa lyg katė maiše, t. y. sunku vertinti, kaip reiktų keisti svetainės vidų ar net išorę, kad galėtumėme padidinti CTR, konversijas ir kitus svarbius rodiklius, kurie mums padeda uždirbti.“
http://www.notprovidedcount.com/ tinklapyje galime stebėti statistiką, kaip „Not provided“ grėsmingai artėja prie 100 %. Ar ateis tas laikas, kai SEO specialistai taps burtininkais ir pasikliaudami savo nuojauta bei patirtimi bandys pritaikyti naujas rinkos analizės strategijas? Helis.lt tam jau yra pasiruošę ir su jumis nori pasidalinti galimais raktažodžių analizės būdais.
Puslapių analizė naudojant „Google Analytic“. Nuo šiol raktažodžių analizės koncepcija turės pasikeisti iš „pagal kokį raktažodį atėjo“ į „į kokį svetainės puslapį atėjo“. Vis svarbesnis taps svetainės puslapių segmentavimas ir greičiausiai sumažės svetainių optimizavimas į pagrindinį puslapį, kuris bus pakeistas optimizavimų į pasirinktą katalogą. Žinoma, tai mums nesuteiks visos reikiamos informacijos, tačiau žinosime pagal kokio segmento raktažodį ateina lankytojas ir kaip jis vertina mūsų svetainę.
„AdWords Keyword Planner“ statistika ir raktažodžių pozicijos. Džiugu, kad nepraradome galimybės matyti raktažodžių įvedimų statistikos. Kita vertus, tenka pripažinti, kad sunku pasakyti, ar žodis „džiugu“ čia yra tinkamas – jis skamba panašiame kontekste, lyg praradus vieną pirštą, bet išsaugojus ranką. Besikeičiant mūsų raktažodžių pozicijoms ir žinodami jų įvedimų skaičių, galėsime daryti prielaidas, kokį srautą gauname pagal kiekvieną raktažodį, o analizės kryptis pasikeis į lankytojų elgesį svetainės puslapio aplinkoje.
„Google webmaster tools“. Nors šis įrankis ir nėra toks tikslus, kaip „Google Analytics“, tačiau juk tai geriau nei nieko? Naudodamiesi šiuo įrankiu, galite matyti vaizdą (bet ne visiškai tikrą statistiką), kokį matomumą turėjo kiekvienas jūsų raktažodis, kaip svyravo jo pozicija ir kokio paspaudimo procento sulaukėte.
Galiausiai, tenka apgailestauti, kad naujieji pasikeitimai apsunkina analizavimo darbus, tačiau reikia paminėti, kad nesutinkame, jog tai „Google Iliuminati“ konspiracija (o tokie gandai tikrai sklando) ar kažkas panašaus. Nuo šiol statistikos informacija taps dar svarbesnė, o žmonių ar įmonių teisingai mokančių dirbti su turima informacija liks dar mažiau. Belieka tikėtis, kad atsiras daugiau įrankių, kurie praplės mūsų galimybes ir padės į analizę pažiūrėti iš naujo ir patogaus taško.