Jeigu „Facebook“ tinklas būtų valstybė, 2010 metais ji būtų tapusi trečia pasaulyje pagal gyventojų skaičių. Ją pralenktų tik Kinija ir Indija. Tad dalyvavimas šiame tinkle yra prasmingas ir logiškas.
Beje, šio socialinio tinklo vartotojų tapatybės yra patikimos. Tarkime, interneto svetainėje pasinaudodamas kito asmens tapatybe komentarą palikti gali bet kas.
O kai kas nors komentuoja pasinaudojus „Facebook“, labiau tikėtina, kad tai ir yra tas žmogus.
Sukurkite pasisveikinimo langą
Bendrovės gali nustatyti pasisveikinimo (angl. welcome) žinutę, kurią mato ne tik jūsų esami gerbėjai, tačiau ir potencialūs. Užsienyje ji yra labai populiari, o Lietuvoje tendencija kaip tik šiuo metu auga.
Tokio lango tikslas dvejopas. Pirma, vartotojams paaiškinama koks tai puslapis, koks jo tikslas, kokia jo pagrindinė idėja. Antra, ji skatina ir įkvepia lankytojus prisijungti prie gerbėjų puslapio. Štai vienas pavyzdys (žurnalas „BznStart“) iš Lietuvos.
Sukurkite erdvę gerbėjams pasireikšti
Jei norite išklausyti gerbėjus ir kartu išvengti nereikalingų pranešimų ant sienos, sukurkite gerbėjams atskirą forumą naudodamiesi „Diskusijos“ kortele. Yra ir daugiau panašių programėlių, tačiau „Diskusijos“ yra paprasčiausia ir patikimiausia.
Nurodykite savo pageidavimą, kurioje vietoje ir kaip jiems skelbti savo informaciją. Pavyzdžiui, Merė Smit turi seniai veikiančią garsią pokalbių grupę, skatinančią gerbėjus reklamuoti savo „Twitter“ paskyras.
Nedelsdami atsakykite į gerbėjų žinutes
Pritaikykite labai veiksmingą „dalyvavimo procese“ strategiją (jums gali prireikti komandos narių pagalbos) ir visada atsakykite į savo gerbėjų komentarus ir pasiūlymus.
Atsakymus rašykite asmeniškai ir kreipkitės vardu – taip sukursite neformalią atmosferą. Svarbiausia, kad pokalbis būtų žmogiškas. Labai bloga praktika yra atrašyti pačio puslapio vardu. Tokiu atveju gerbėjas nežino tiksliai su kuo bendrauja – nejaugi su siena?
Nustebinkite savo gerbėjus
Kartkartėmis savo socialinio tinklo „Facebook“ gerbėjų puslapį paįvairinkite tokiais sumanymais, kaip „Atvira jūsų tinklaraščio diena“, ir pakvieskite visus gerbėjus ant jūsų sienos paskelbti nuorodą į savo svetainę.
Kiekviena ant sienos paskelbta žinutė suteikia viruso greičiu plintančią galimybę rasti jūsų tinklalapį socialiniame tinkle „Facebook“. Gerbėjai jausis pagerbti ir dar labiau įsimylės jūsų puslapį.
Dalinkite ypatingas dovanas
Yra viena rinkodaros technika, kuri veikia visur ir visada – konkursų organizavimas. Pasiūlykite savo gaminį nemokamai (arba nuolaidų kuponą) mainais už žinutės paspaudimą „Dalintis“.
Tokiu atveju apie jūsų puslapį sužinos jūsų gerbėjų draugai, jų draugų draugai ir t. t. Be to, galite pasiūlyti vartotojams parsisiųsti vertingus duomenis nemokamai mainais į el. pašto adresą. Tai dar viena puiki terpė, kur galėsite stiprinti santykius.
Įtraukite gerbėjus į produkto ar turinio kūrimą
Kurdami naują gaminį ar norėdami patobulinti jau esamą, įtraukite į jo kūrimą ir pačius „Facebook“ gerbėjus. Tai vadinamoji minios išmintis (angl. wisdom of crowds) – juk jūsų klientai geriausiai žino, ko jiems reikia.
Oro linijų bendrovė „Virgin Atlantic“ organizavo konkursą „Facebook“ tinkle, kuriame bet kuris vartotojas galėjo atsiųsti iliustraciją, kaip turėtų atrodyti naujasis bendrovės „Boeing“. Ir iš tiesų, vienas lėktuvas buvo pagamintas įvairiais grafikais, laisvu stiliumi. Argi tai ne šaunu?
Socialinis tinklas „Facebook“ yra galinga populiarinimo priemonė. Nepaisant jo masto, jei norite žavėti žmones, turite bendrauti asmeniškai ir neformaliai, t. y. visai kitaip nei kurdami masinę rinkodarą. Patyrusio žavėtojo rankose tai galina masinės kūrybos priemonė.