Bendraukite su auditorija. Būkite atviri. Eksperimentuokite. Nebijokite klysti. Mokykitės iš kitų. Išbandykite naujoves. Tokius patarimus, kaip būti matomiems socialiniuose tinkluose, žeria „Facebook“ atstovė Elizabeth Linder.
Lietuvoje viešėjusi didžiausio pasaulyje socialinio tinklo atstovė interviu „15min“ teigė, kad įvairios organizacijos, įmonės ir politikai dažnai neišnaudoja „Facebook“ galimybių.
„Mes galime padėti žmonėms užmegzti ir palaikyti ryšį su jiems svarbia auditorija, pritraukti gerbėjų, dalintis informacija. Vienas svarbiausių mano patarimų būtų toks: išnaudokite savo „Facebook“ gerbėjus, raginkite juos dalintis informacija. Kuo dažniau jie tai darys, tuo daugiau jų draugų pamatys, ką jūs veikiate ir galbūt tuo susidomės“, – teigė „Facebook“ valstybinės politikos specialistė E. Linder.
Kas nerizikuoja, negeria šampano
Anketa socialiniame tinkle yra skirta ne tik tam, kad praneštumėte apie savo kasdienę veiklą. Ją galima paversti savotiška svetaine, kelti darbo skelbimus ir susirasti naujų darbuotojų, publikuoti nuotraukas ar vaizdo įrašus, informaciją apie organizaciją ir pan. O jei jau turite tinklalapį, integravę socialinio tinklo įskiepius (pvz., dalinimosi mygtuką ar komentavimo formą) galėsite pasiekti platesnę auditoriją.
„Jei pritrūkote idėjų – naršykite socialiniame tinkle, o atradę įdomių sprendimų ar kampanijų, kurias sukūrė kiti, pabandykite tai adaptuoti sau, pasimokykite iš jų“, – pataria „Facebook“ atstovė.
Taip pat socialinio tinklo nederėtų tapatinti su žiniasklaida, čia nebūtina išlaikyti oficialaus tono. „Pabandykite parodyti savo tikrąjį „aš“. Eksperimentuokite, žaiskite su auditorija – ne viskas „Facebook“ privalo būti tobula. Pavyzdžiui, įkelkite savo paauglystės nuotrauką, parašykite prisiminimą. Iš dalies tai gali būti rizikinga, tačiau žmonėms svarbu parodyti, kad esate tikras žmogus, įdomus ir kartu paprastas“, – sakė pašnekovė.
Iš klaidų mokomasi
Viena dažniausių „Facebook“ užsiregistravusių organizacijų ar politikų klaidų – baimė klysti. „Eiliniai „Facebook“ vartotojai palankiai žiūri į eksperimentus. Kartais jie pavyksta, kartais – ne. Aš manau, kad geriau yra pabandyti padaryti kažką naujo, o jei visi gerbėjai sakys, kad jiems tai nepatiko, jūs galėsite judėti toliau ir bandyti naujus dalykus. Mano nuomone, „Facebook“ vartotojai nėra linkę smerkti už klaidas, kadangi žmonės internete yra įpratę prie pokyčių, tai yra nuolat besikeičianti erdvė“, – sakė E. Linder.
Kita klaida – nenoras keistis, išbandyti naujų galimybių, paslaugų, produktų. „Naujųjų technologijų tikslas yra padėti suprasti, kaip žmonės nori naudoti socialinius tinklus, kurti įrankius, kurie padeda ištraukti daugiausia naudos iš tokių svetainių, kaip „Facebook“. Taigi sugebėjimas prisitaikyti ir lankstumas yra labai svarbu“, – pastebėjo pašnekovė.
Diskusijų nauda
Socialiniai tinklai padeda įsilieti į visuomenę, supažindinti ir įtraukti žmones į organizacijos ar valstybinės įstaigos veiklą, dalyvauti priimant sprendimus. Tai yra puiki erdvė diskutuoti su auditorija, paaiškinti savo veiksmus ar sprendimus, išklausyti jų nuomonę. Tai didina skaidrumą, suartina su gerbėjais ar rinkėjais. „Skatinkite diskusiją. Jei esate politikas – apie sprendimus, jei įmonė – apie savo produktus. Tai skatina žmones balsuoti, tai skatina pirkti. Bendraudami, diskutuodami vieni su kitais žmonės gali lengviau apsispręsti, pasirinkti“, – teigė E. Linder.