Paskutinius kelerius metus Lietuvoje vos ne kas savaitę atsiranda vis nauji žinių portalai. Kartu plinta ir nauja mada – kopijuoti straipsnius iš kitų svetainių nurodant arba nenurodant tikrąjį šaltinį. Tačiau kokia nukopijuotų straipsnių vertė? Kokia nauda? Pabandysim atsakyti į šiuos klausimus.
Kaip paieškos sistemos išrenka turinio šaltinį?
Pagrindiniai dalykai, vertinami paieškos sistemų svetainėse, talpinančiose tą patį turinį, yra:
- Domeno autoritetas: svetainė, kuri yra svarbesnė ir labiau verta dėmesio, turi daugiau unikalaus ir įdomaus turinio, didesnį lankomumą, daugiau atgalinių nuorodų iš didesnį autoritetą turinčių puslapių / domenų.
- Adreso (URL) metrika: „Google Page Rank“ – kiek nuorodų yra vertinamame puslapyje, kiek svetainių įdėjo nuorodą į tą puslapį. Tai ypač aktualu konkuruojant su smulkiomis interneto svetainėmis.
- Nuorodos priskyrimas: kai konkurentas, kopijuodamas jūsų svetainės turinį, tame pačiame straipsnyje įdeda nuorodą į jūsų, kaip autoriaus, svetainę, tačiau ne į pagrindinį puslapį, o konkretų puslapį, iš kurio buvo imamas turinys, jūs automatiškai tampate straipsnio autoriumi paieškos sistemose.
Pastaba: kad ir kokios didelės ir žinomos svetainės talpintų jūsų straipsnius ar kitokį turinį, visada bandykite susitarti, kad nuoroda būtų dedama ne į pagrindinį, o konkretų svetainės puslapį, iš kurio buvo imamas turinys.
Kiek kopijuoto turinio nepakenks?
Iš tikrųjų, į klausimus „Kiek turinio galime saugiai nukopijuoti?“, arba „Kiek kopijuoti yra per daug?“, niekas negali atsakyti. Ši paieškos sistemų informacija nėra viešinama, o atlikdami įvairius testavimus ir stebėdami rezultatus tik tuščiai leisite laiką, nes jau rytoj algoritmai pasikeis.
Seniau buvo galima perdaryti kito autoriaus straipsnį, naudojant ne visai etiškus metodus ir programas, automatiškai pakeičiančias žodžius į sinonimus. Taip „perrašant“ straipsnį, turinys dažnai prarasdavo savo prasmę. Žinoma, bėgant laikui, paieškos sistemos stipriai tobulėjo: pradėta daug rimčiau analizuoti žodžius, žodžių junginius bei sakinius, todėl dabar šis būdas neveiksmingas.
Tačiau jei vis dėlto nusprendėte naudoti kažkieno turinį ir ketinate išlikti unikalūs paieškos sistemose, yra keli būdai, galintys jums padėti:
- Lankytojai. Vienas geriausių ir paprasčiausių būdų yra leisti lankytojams tai padaryti už jus: kai komentarai rašomi tame pačiame straipsnio puslapyje, leidžiant vartotojams perspėti apie straipsnio netikslumus, kurių nepastebėjo autorius, ar tiesiog leidžiant vartotojams papildyti straipsnį.
- Bendras pildymas. Leiskite savo darbuotojams, draugams ir kolegoms pridėti bent po 2–3 sakinius prie straipsnio. Šis būdas nėra labai naudingas.
- „Mechanical Turk“. Turbūt kiekvienas „amazon.com“ vartotojas susidūrė su šiuo įrankiu, kuris už labai nedidelį mokestį leidžia paprašyti žmonių pagalbos. Už keliasdešimt dolerių šimtai žmonių ne tik perrašys straipsnius, bet ir pridės komentarus, apžvalgas ir t. t.
Svarbiausia yra atsiminti, jog unikalumas – nėra vienintelis ir geriausias rodiklis. Jei manote, kad unikalumas (negalėjimas niekur kitur internete rasti tokios žodžių sekos) atves jus į sėkmę, tikrai klystate. Svarbiausias rodiklis yra kokybė. Idealiausia, kai kombinuojami abu – unikalumas ir kokybė. Vis tik įdėti kito autoriaus straipsnį kartais labiau apsimoka.