Jei Jūs tvirtai apsisprendėte turėti internetinį verslą, tačiau kišenėse švilpauja vėjai, tai nėra pati didžiausia bėda. Ne visada interneto projekto ar paslaugos kūrimui reikalingi stambios pinigų investicijos. Net pasakyčiau, jog neretai stambios investicijos trukdo optimaliai panaudoti resursus. Todėl noriu dar kartą į vieną vietą noriu sudėlioti patarimus, kaip su minimaliomis išlaidom pasiekti maksimalų rezultatą.
- Pirmas žingsnis - žinoma, idėja. Nekartokite jau esamų projektų, tikėdamiesi atkąsti dalį jų pelno. Tam tikrai reikia didelių pinigų. Ieškokite paslaugų, kurių dar nėra rinkoje. Tačiau žinokite, kad didelė specializacija Lietuvos rinkoje gali Jūsų projekto lankomumą užfiksuoti ties keliais šimtais lankytojų per dieną. Todėl sėkmę garantuos paslauga, kuri potencialiai reikalinga kiekvienam internetu besinaudojančiam žmogui.
- Pirminius projektavimo ir kūrimo darbus pradėkite nesamdydami žmonių. Ir tik tada, kai visiškai bus sunku judėti į priekį, ieškokite sau pagalbininkų. Tačiau mano praktika sako, kad pagrindinė projektų žlugimo priežastis pirmus metus yra netinkamo partnerio pasirinkimas. Nesamdykite pirmo pataikiusio. Turėkite galimybę rinktis bent iš trijų kandidatų.
- Nepradėkite nuo mokamos reklamos. Pradžiai pasinaudokite nemokamais resursais. Patalpinkite savo nuorodą į „FaceBook“ ir kitus socialinius tinklus, forumus kur Jūs lankotės, „Skype“ profilyje ir visur kur gali perskaityti Jūsų draugai. Pasakokite jiems apie savo projektą. Sistema „draugas pasakė draugui, o tas dar vienam draugui“ tikrai patikrinta ir veikia. Kuo Jūs turite daugiau draugų, tuo bus lengviau.
- Jūsų paslaugų kokybė turi gerokai viršyti visų, net netiesioginių konkurentų. Prastas aptarnavimas yra viena didžiausių mūsų šalies įmonių problema. Todėl, jei Jūsų aptarnavimas bus nepriekaištingas, labai greitai pasklis gandas apie vieną iš nedaugelio aukštos aptarnavimo kokybės paslaugų. Ir visai nesvarbu, ar jūs prekiaujate internete, ar rašote naujienas. Jūsų produktas ir aptarnavimas turi būti išskirtinis. Jei to nepadarysite pradžioje, vėliau jau permainos sunkiai bepadės.
- Mokykitės iš savo konkurentų. Nekopijuokite Jų, o tiesiog įdėmiai stebėkite Jų paslaugas ir veiksmus. Nebūtinai Jūs dabar toks didelis ar Jūsų paslaugai tinka šie veiksmai. Tačiau analizuokite rinką, idėjas ir įžvalgas rašykitės ir dėkite į vieną failą. Ateityje ši medžiaga gerokai padės išryškinti savo privalumus.
- Planuokite savo veiklą. Kas mėnesį ar rečiau analizuokite savo pasiekimus. Matydami, kad projektas pradeda stoti darykite pakeitimus, kad vėl atstatyti nuolatinį augimą. Tai nuolatinis ir sunkus darbas, tačiau po metų kai pamatysite realius augimo rezultatus negailėsite sugaištų valandų ir ištaisytų klaidų, kurios būtų virtę pinigų praradimais.
Pagrindinė tiesa
Neskubėkite investuoti į projektą. Pirma pažiūrėkite, kaip į jį reaguoja žmonės, kokie atsiliepimai ir demo versijos. Ir tik įsitikinę, kad aplinkiniams jis naudingas, galite pradėti planuoti didelius darbus. Tačiau dažniausiai, Jums gerai atrodančios idėjos nepatinka aplinkiniams, ir tokie projektai būna uždaromi arba lieka tik Jūsų laisvalaikio užsiėmimas. Viską darykite atidžiai, nes daugiau nei 90 proc. sėkmės faktorius yra tinkamoje vietoje tinkamai padarytas žingsnis, kuris sukėlė didelį vartotojų susidomėjimą.