Sunkmetis jau vidurkelyje, ir, ko gero, dabar pats geriausias laikas tiesti rankas į savo būsimą klientą, kol to nepadarė konkurentai. Šiame straipsnyje pateiksime praktinių, pačių išbandytų patarimų, kaip kas mėnesį skirdami nuo 500 iki 1000 litų reklamai internete užsitikrinsite lankytojų susidomėjimą Jūsų prekėmis ir paslaugomis. Paskyrę tam kelias valandas per savaitę ir gerai apgalvoję veiksmus, galėsite pasigirti, kad Jūsų įmonės svetainę kas dieną aplanko ne dešimtys, o šimtai lankytojų.
Pradėkite nuo svetainės
Čia nekalbėsime apie tai, koks turi būti svetainės dizainas, kokias elektronines paslaugas reikia siūlyti savo klientams. Jei norite tai aptarti – paskambinkite mums. Svarbiausia, kad Jūsų svetainę pamiltų populiariausia pasaulyje ir vienintelė Lietuvoje paieškos sistema Google.lt. O kad taip nutiktų, visai nebūtina mokėti didelių pinigų sumų taip vadinamiems SEO (Search engine optimization) specialistams, kurie, beje, garantuoja tik trumpalaikį efektą. Visa „Google“ paieškos sistema paremta patogios svetainės koncepcija. Būtų didelis Jūsų svetainės privalumas, jeigu ji atitiktų bent minimalius „Google“ keliamus reikalavimus svetainei (reikalavimai čia).
Atlikite nedidelį svetainės patogumo testą. Parodykite svetainę septyniems potencialiems klientams ir paprašykite jų, kad surastų juos dominančių paslaugų arba prekių, kontaktų ir įkainių. Stebėkite jų veiksmus. Jei paslaugų ar prekių jie neras per 5 sekundes, žinokite, kad dauguma Jūsų svetainės lankytojų taip ir nesupras, ką Jūs siūlote. Taigi, tai ką siūlote klientams turi būti matoma pirmame puslapyje.
Savo verslui nusakyti pasirinkite kelis raktinius žodžius. Būtent juos naudodami žmonės per Google.lt ateis į Jūsų svetainę. Rinkdamiesi žodžius atsižvelkite į tai, ar didelė konkurencija. Patys panaudokite raktinius žodžius paieškoje ir pastebėsite, kokie konkurentai jau reklamuojasi svetainėje. Galbūt verta pasirinkti kitokius tokius raktinius žodžius, kurie ne taip dažnai naudojami. Taip padidės tikimybė, kad Jūsų svetainė bus arčiau pirmųjų „Google“ paieškos rezultatų. Pasirinkę raktinį žodį būtinai patikrinkite, kiek kartų per mėnesį jo ieškoma. Tam padės kitas „Google“ įrankis „Keyword Tool External“.
Kai jau pasirinksite 2-4 raktinius žodžius, naudokite juos reklamoje. Pakartokite kiekvieną iš šių žodžių savo svetainės tekstuose bent 3-5 kartus kiekviename puslapyje. Ateityje juos naudokite reklamoje.
Reklama Google.lt sistemoje
Didžiausią kapitalą „Google“ susikrovė iš kontekstinės reklamos internete ir paieškos sistemoje. Žodis „kontekstinė“ reiškia, kad reklama atsiras tose vietose, kur Jūsų reklamos raktiniai žodžiai sutaps su svetainės turinyje minimais žodžiais. Pavyzdžiui, jeigu reklamuojate keliones, tai Jūsų kelionių pasiūlymai atsiras tuose puslapiuose, kuriuose rašoma apie keliavimą.
Pasinaudokite „Google Adwords“ sistema. Skirkite tam kelis šimtus litų per mėnesį. Reklama čia perkama aukciono būdu ir mokama už paspaudimą ant Jūsų reklamos. Jums pasakys aukščiausią ir žemiausią reklamos kainas ir galėsite nuspręsti, už kiek dabar nusipirksite reklamos. Iš asmeninės patirties galiu pasakyti, kad pradžioje paspaudimo kaina būna šiek tiek didesnė, todėl nepatingėkite kelis kartus per dieną užeiti į sistemą pažiūrėti paspaudimų skaičių ir pakoreguokite kainą iki žemiausios įmanomos ribos. Jeigu Jūsų minimali paspaudimo kaina viršija 50 centų ribą, siūlau tokios reklamos neužsakinėti. Vertėtų paieškoti kitų raktinių žodžių, susijusių su Jūsų veikla, kuriuos panaudoję surinksite tą pačią auditoriją, tik už mažesnę pinigų sumą.
Taip pat išbandykite ir lietuviškas analogiškas sistemas AdClick ir Text Ads. Tik žinokite, kad jos turi kur kas mažiau galimybių ir sklaidos kanalų. Kai kuriais atvejais reklama čia bus pigesnė, priklausomai nuo Jūsų klientų auditorijos.
Reklama socialiniuose tinkluose
Reklama puslapiuose, kur žmonės pildo anketas apie save, yra viena tikslingiausių. Čia galite išskirti savo tikslinę auditoriją ir reklamą nukreipti tik jiems. Pavyzdžiui, pasirinkus moteris kaip tikslinę auditoriją, galima reklamą suformuluoti su moterišku kreipiniu.
Šiandien patogiausia reklamos sistema yra „Facebook“. Ši, smarkiai tarp lietuvaičių populiarėjanti platforma, leidžia gudriai kombinuoti teksto ir paveikslėlio reklamą. Čia reklama perkama taip pat savotiško aukciono būdu. Tačiau raktinių žodžių galite ir nenaudoti, pakanka išskirti auditoriją. Tik būkite gudrūs. „Facebook“ sistemoje kainą galima nustatyti kur kas mažesnę nei jų rekomenduojamos ribos. Jei liks laisvos vietos, reklamą vis tiek parodys, tik Jūs už ją sumokėsite juokingai mažai. Sukurkite kelis reklaminius skelbimus su skirtingu turiniu, kurie vestų į tą pačią svetainę. Nevenkite dažniau keisti skelbimų, kad nepabostų vartotojams. Tyrimai rodo, kad tik po kelių atėjimų į reklamuojamą svetainę vartotojas nusprendžia ar pirkti prekes arba paslaugas.
„Facebook“ siūlo ir visą grupę kitų reklamos priemonių. Viena iš tokių yra mini-puslapis „Facebook“ sistemoje. Labai nesusižavėkite šia galimybe. Tai tas pats, kaip rašyti savo įmonės naujienas. Kritiškai pamastykite, kiek žmonių jas norės skaityti, ir kiek ilgai Jūs norėsite jas rašyti. Tokioms priemonėms reikia maždaug pusės metų socializacijos laikotarpio, kad galėtumėte pradėti skatinti pirkimus. Apie tai mes pakalbėsime kituose straipsniuose.
Paskui pasaulyje pirmaujantį Facebook bėga ir lietuviški analogai. Panašiausias iš jų yra Klase.lt. Pasidomėkite galimybėmis reklamuotis ir lietuviškose svetainėse. Tačiau greičiausiai tuomet prie mūsų aptariamo biudžeto reikėtų pridėti dar vieną nulį. Reklamos talpinimas šiuose puslapiuose neautomatizuotas, todėl jos priežiūra kainuoja daug.
Reklama teminėse svetainėse
Lietuvos interneto reklamos rinka sluoksniuota kaip gimtadienio tortas. Čia veikia stambūs media planuotojai, dideli portalai su reklamos pardavėjais ir smulkios svetainės, besispecializuojančios siaurose srityse ir pačios bandančios pardavinėti reklamą internete. Būtent pastarosios ir pateikia pačius patraukliausius savo kaina ir kokybe pasiūlymus. Nors dauguma jų reklamą pardavinėja mėnesiais kaip ir prieš 10 metų. Tačiau tikslas yra parodyti vartotojams kelius į Jūsų svetainę. Ir visos priemonės pateisinamos. Pavyzdžiui, jei Jūsų produktas susijęs su automobiliais, išleidę šimtą ar kelis šimtus litų patalpinsite didelę reklamą Autopilotas.com svetainėje. Galų gale, juk nebūtina ieškoti tiesiogiai su Jūsų verslu susijusios svetainės. Prekiaudami kelionėmis galite Lietuvos stomatologų sąjungos svetainėje siūlyti lėktuvų bilietus į medikų konferencijas. Svarbu pasukti galvą ir surasti geriausią sprendimą.
Reklama elektroniniu paštu
Elektroninis paštas yra seniausia reklamos internete priemonė. Nepaisant to, kad kasdien atsiranda vis smagesnių reklamos formų, senas geras el. paštas dar nepraranda pasitikėjimo. El. paštu gaunami laiškai dažniausiai priimami itin asmeniškai, todėl paskyrę tam šiek tiek laiko ir surinkę tikslinę klientų el. pašto adresų duomenų bazę, galite su nedidelėmis išlaidomis turėti didelės naudos. Svarbu žinoti kad:
- Laiškų negalima siųsti atsitiktiniams vartotojams.
- Adresus galite surinkti savo svetainėje, už adresą vartotojams siūlydami suteikti nuolaidą ar padovanoti dovaną.
- El. laiško turinys turi tilpti į 5 eilutes.
- Laiškų siųsti reikia ne daugiau kaip vieną per savaitę.
- Toks laiškas turi reklamuoti konkretų produktą su nuoroda į detalesnį prekės aprašymą.
Reklaminiams laiškams siųsti geriau naudoti ne savo pašto dėžutę, o specialias programas. Viena iš nedaugelio tokių lietuviškų yra Mailer.lt. Už kiekvieną laišką jūs mokėsite 2 centus, tačiau nesuksite galvos dėl Jūsų pašto dėžutės perkrovimo ir gausite laiškų efektyvumo statistiką. Keletą kartų išsiuntę skirtingus laiškus sužinosite, kuris yra daugiausiai peržiūrimas ir galėsite jį naudoti ateityje.
Išvados
Taigi, paskaičiuokime: 200 litų panaudojate „Google“ reklamai, 200 litų – „Facebook“ reklamai, 100 litų - reklamai teminiuose puslapiuose. Jei biudžetas leidžia, padidinate šių kanalų apimtis ir dar pridedate vienkartinę investiciją į dovanas mainais už el. pašto adresą. Tačiau nepamirškite, kad iš pradžių svetainę reikia paruošti reklamai. Tai turėtų kainuoti ne daugiau kaip 500 litų. Dar nebankrutavusiai įmonei kas mėnesį skirti 500-1000 litų naujų pardavimų skatinimui nėra daug. Protingai ir su fantazija naudodami šias priemones pastebėsite, kad Jūsų pardavimai nenusileis konkurentams, naudojantiems brangesnes spaudos, radijo ir tradicinės banerinės sistemos priemones. Svarbu būti lanksčiam ir nepamiršti kas dieną stebėti savo reklamos kampanijos ir pakoreguoti ją, jeigu reikia.